piper cub met OS gemini opknapper

Hoi Guus,

cool :cool: Goed dat de maiden geslaagd is :thumbsup:

Wat klinkt die motor lekker, past goed bij de Piper ...
De kist komt ook al snel los, dat gaat prima zo !

Bij het binnenkomen heeft de kist ook een mooie langzame snelheid, lijkt erg schaal :yes:

Jij kan niet anders dan tevreden zijn lijkt me :)

Grtz,
Menno

@ Johan

Ik heb hem wel gewogen en kom op 7,1 kg
Maar het is niet exakt want de romp is iets meet als 5 kg dus kan niet op de kleine weegschaal dus op de personen weegschaal en die staat op 5,1 kg

Ik heb geen verstand van electro maar volgens mijn achterban zou die accu wel kunnen
bij een piper zou je aan 250 watt per kg komen

Maar er zullen wel mensen zijn die het te veel vinden.

@ Menno

De motor loopt nog wel wat rijk dus hij kan allen nog maar mooier gaan lopen :D:D:D

Ik ben idd erg tevreden

Laatst bewerkt:
Aii jammer dat hij op zijn neusje klapte. Geen schade hopelijk?
ziet er perfect uit!

(Met welk edit programma heb je de video picture in picture gezet? Ik zie dit vaker.
Zo heb ik hier windows live movie maker, maar volgens mij gaat het daarmee niet lukken.)

Thanks

Nee er was geen schaden
Eigen schuld denk ik het wiel liep er af :oops: :oops:

Met pinnacle 10 of 9 dat maakt niet uit
Ik had het geluid moeten uitschakelen maar in de haast en drukte vergeten.
Gr

Nog steeds aan het restaureren :) . staat al helemaal in de Oratex, motor is volledig opgeknapt, nieuwe lagers, nieuw carter.. Mijne komt op een 6 kilo..aan de hoge kant vind ik, maarja

die van mij zit net boven de 7 kg maar vliegt er goed om.
ga je hem ook nog in de blanke lak zetten ?
ik heb het wel gedaan en het blijft er goed op zitten
zelf had ik er ruimte niet voor om hem te spuiten
maar de schoonvader van een clublid wel
en de deal was snel gemaakt (fles BB):cool:

:) . Ik denk niet dat ik hem nog in de lak zet, is zo goed genoeg voor mij ;). Van zodra ik wat tijd vind, post ik wat foto's

Ik heb verder ook geen ervaring met oratex maar ze vertelde mij dat oratex niet brandstof dicht is
Dat het na verloop van tijd de brandstof door de bekleding trekt

Ik heb ook wel gehoordt dat ze na het vliegen het model met thinner schoon maken.

Maar ik heb om het doorlekken te voorkomen heb ik hen maar in de lak gezet
Want ik wil er nog wel een tijdtje plezier van hebben.

ik heb sinds kort ook een 120ft gemini mark 2 wat voor prop daaien jullie daar mee?
ik heb heb hem gebruikt gekocht en daar zat een 12.5x7 3blad op dat is naar mijn idee te licht.
ja en deze komt ook op een pipercub :lol:

van avond even gevlogen en medere props getest en ik kwam op een 15x10 uit, ik haalde met gemak de de 7800 rpm ik heb hem wat rijker gezet en op 7500 toeren afgesteld. ik had vermogen over en wat een mooi geluid

Back