Pipercub van SIG, schaal 1:4

Paaltjes rammen (schuim) gaat niet goed met een Piper... :(

Inmiddels wel een piper rijker geworden en een clublid eentje armer..

Zie hier het aanvlieg moment:
funfly2011_08.jpg

En zie hier het moment van bezinning:
funfly2011_09.jpg

Deze moet eerst gemaakt worden, maar zodra deze klaar is (zal winter klusje worden heb ik vernomen ;), gaat ie in dezelfde kleurtstelling als z'n grote broer worden/

En weer tussendoor wat nieuws gekocht... Zal eens informeren naar de bouw van de 1/4 piper.. Geloof dat er inmiddels folie al nodig was.. *kuch*

Maar het is toch ook leuk om nieuwe kistjes tussendoor te kopen..

214243.jpg

Deze kist gaat ingezet worden bij het FPV vliegen (een ander tak die mij sinds kort erg aanspreekt).

Zojuist een 10cc 4takt op de kop getikt (via het forum) voor op de kleinere Piper.
Nu alleen nog zien te achterhalen van welk merk de kleine Piper oorspronkelijk is, zodat ik er een motor cowl voor kan bestellen. (bij de crash is de oude gesneuveld)

Update grote piper:

Staat te wachten op folie. Doordat ik wat andere projectjes (voornamelijk op FPV gebied) heb lopen blijft de folie alleen op zich wachten :oops:

Wel besloten beide pipers (zowel de grote als de kleine) in exact dezelfde kleurstelling uit te voeren.
Over de grote twijfel ik echter nog steeds een beetje qua motorisering. Staat nu een Zenoah op, maar een mooie saito boxer zou zeker ook niet misstaan...

of een 40 cc boxer.

Als ik zo'n vader had als jij hoefde ik de Citabria niet te verkopen, snik.
Tenzij zich iemand aanbied om het klusje te klaren ? ;-)

Succes met de (ver)bouw

of een 40 cc boxer.

Als ik zo'n vader had als jij hoefde ik de Citabria niet te verkopen, snik.
Tenzij zich iemand aanbied om het klusje te klaren ? ;-)

Succes met de (ver)bouw

Ik zal morgen even wat foto's maken van het afneembare stabilo en dan hier plaatsen voor je Robion

.150 Twin ASP gezocht

Weet iemand toevallig een importeur in de EU, die de .150 ASP twin verkoopt? Wil die op mijn Pipercup gaan zetten (en de 26cc vervolgens een ander doel geven weer).

Vind een twin 4takter toch mooier staan..

Thats the one :yes:

Best prijzig nog (als ik dat vergelijk met HK + invoerkosten). Of valt dat wel mee?

Kan ik misschien voor het meerbedrag voor een OS of een Saito gaan (persoonlijk wat betere ervaring mee).

Iemand tips? (of heeft iemand nog een vergelijkbare motor liggen, waar niets mee gebeurd?) ;)

Het enige wat in de buurt komt is een Saito 100 (16cc) of een Saito 182 (30cc)
De enige twin die OS heeft is een 300 (25cc)

Maar ik denk dat de prijzen behoorlijk andre zullen zijn dan van de ASP.

Ook OS heeft een 160 boxer, de FT-160 . Ikzelf heb al 2 ASP 160 boxers gehad, uiterlijk is de kwaliteit wat minder dan OS, maar draaien behoorlijk mooi :)

Ik vrees dat het dan toch wachten wordt totdat ze weer leverbaar zijn in HK.
Of ik moet er het dubbele voor neerleggen in NL.. :(

Sowieso besloten de motor te verkopen... Iemand interesse?

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
Weer wat "update" plaatjes, nadat ik bij Paps en Mams langs geweest ben ;-).

Oh en een status update. De folie is besteld. We gaan hem bespannen met Oratex, Pipercub geel. Mooier ken niet ;-).

Hier wat plaatjes..

IMAG0244.jpg

IMAG0245.jpg

IMAG0246.jpg

IMAG0248.jpg

Jammer van al die vijsjes in de neus.

Maar begrijp best dat het niet anders kan met de twee cilinder motor.
Word ook weer als andere Pipers een mooi toestel.
Vooral de hangende oortjes bovenaan de cockpit en het neusje doen mij altijd aan een hondje denken.

Johan.

ziet er mooi uit die motor.
past mooi bij deze piper, ik heb dezelfde motor op mijn piper cub van sig zitten, lijkt ook mooi schaal. moet ook heel mooi vliegen met deze motor.

Groeten, Niek

Jammer van al die vijsjes in de neus.

Maar begrijp best dat het niet anders kan met de twee cilinder motor.
Word ook weer als andere Pipers een mooi toestel.
Vooral de hangende oortjes bovenaan de cockpit en het neusje doen mij altijd aan een hondje denken.

Johan.

Haha, zo had ik het nog niet bekeken. Je wordt bedankt! ;) Nu zie ik voortaan in mijn pipercubs een hondje :mrgreen:

Wat die vijsjes betreft, ik had het liever anders gezien. Maar om er nu 2 aan de voorkant, 2 in het midden en 2 aan de achterkant te doen, vond ik weer net geen schaal. Dan maar over de hele linie die vijsjes. Nu is het "net" of het hoort ;). En wat je zegt. Een eenvoudigere oplossing lag niet voor handen, omdat je met de twee cilinders zit :(

Motor kap delen tussen onder en boven was mooier en beter geweest denk ik.
Dat kan antuurlijk altijd nog, doet deze kist een hoop goeds denk ik ;-)

Maar niet te min een leuk kissie :yes:

En dan misschien alleen delen achter de cylinders , en dan een paar sluitings maken a,la Han de Bouwer.

In augustus is weer onze pipermeeting , misschien een idee om dan ook met je piper te komen.

MvgJohan

Back