PIR3lly's (ex) E-Revo Brushless

mooi

Heb een hele tijd zonder gezeten, maar het begon toch weer te kriebelen. Boten zijn erg gaaf, maar een auto erbij is ook weer leuk.
Wilde geen herrie, dus het moest electro worden en dan gelijk maar een snelle: De ERBE.

Ook al wat kleine dingen aan veranderd:
-HPI Blast met Phaltline banden (voor on-road gebruik)
-Constant Velocity Drive Shafts
-Wheely bar met Rode alu wielen
-Guard plate gemaakt
-Optionele stuurstop geplaats incl. aanpassingen aan de rods
-Wat afstellingen qua camber, veren, etc
-Met castle link de Mamba Monster instellingen veranderd
-Sway bar kit
-Traxxas Tubes
-Traxxas Push Rods
-Pro-line Crimefighter banden + Velocity velgen (voor het betere track werk)

Als accu gebruik ik twee 3S 5000mAh Turnigy lipo's en twee zippy 3S 5000mAh lipo's.

Voorlopig ga ik er maar eens even lekker mee rijden.
Hier een fotootje:
rkc8ap.jpg

Veel tips heb ik al op het Traxxas Forum gekregen, maar als er mensen zijn die er nog meer hebben, dan hoor ik ze graag!

Zo das nog een schone wagen... inmiddels wat mee gecrost/

zeker alleen voor de road? ja mijne komt vaker in d bagger helaas,
Ik krijg geen fotos ge upload , zal weer eens proberen..

Maar mooie strakke uitvoering, k ga ook castle link bestellen met sway bar e.d. , weer kerstkadootje verzonnen....
Ik ben uit op de skill 5 uitvoering kwa vertanding... had je laatst gevraagd , maar is het nu te doen om met 24/54 te rijden, dan gaat i af zeker?

groeten Racingbaker

Hee!
Inmiddels is al wel wat vuiler hoor. Heeft al aardig wat zand gezien.
De andere vertanding heb ik nog niet geprobeerd. Tis mij net wat te nat.
Heb er een 22 pinion bij besteld. Dus ik kan het een keer op 22/54 proberen. Dit zou theoretisch 100+km/u moeten zijn.
Met 18/54 heb ik al 73km/u geklokt (en toen had ik nog over op de parkeerplaats ikea haarlem). Je had die jongens met hun Savage's moeten zien kijken... ;)

Vandaag zijn de nieuwe Zippy 2S1P 5800mAh lipo's binnen gekomen.
Dus gelijk trx connector eraan gesoldeerd en geladen.
Ze waren weer netjes geballanceerd op zo'n 3.89V per cell.
Na laden even gereden.
Het gaat inderdaad iets langzamer dan 3S, maar het is nog steeds rap zat.
Wheelies overal en uiteindelijk heb ik op 1 set accu's 40minuten gereden!
Niet slecht en met mijn icharger kan ik dus in dezelfde tijd de andere set weer vol laden (op 10A).
De lege accu's weer geladen en er ging 5886mAh in bij een lvc van 3.4V per cell.
Gelukkig heb ik ook nog twee setjes 3S mocht ik weer een speedrun willen doen, of als ik net even niet uitkom met deze. Voor de prijs weer een absolute aanrader.

lipos1.jpg

Denk dat ik er zo wel genoeg heb... :D

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit,
Zelf rij ik met Rhino,s(Zippy)4900_3S met 19/58
Bevalt me goed want met 2S kan je toch ook nog redelijk snel bashen.

Trouwens vandaag 2 dezelfde lipo,s bijbesteld maar dan 2S, om 2 pakketten van 5S te proberen.Ben benieuwd,
Ben benieuwd....

@ Pirelly, leuke line up!!

@ marinj, zou er geen 5S pakket van maken aangezien je de 3S al gebruikt hebt en de 2S niet. Je kunt het beste allemaal dezelfde staat cellen gebruiken.

Vandaag zijn de nieuwe Zippy 2S1P 5800mAh lipo's binnen gekomen.
Dus gelijk trx connector eraan gesoldeerd en geladen.
Ze waren weer netjes geballanceerd op zo'n 3.89V per cell.
Na laden even gereden.
Het gaat inderdaad iets langzamer dan 3S, maar het is nog steeds rap zat.
Wheelies overal en uiteindelijk heb ik op 1 set accu's 40minuten gereden!
Niet slecht en met mijn icharger kan ik dus in dezelfde tijd de andere set weer vol laden (op 10A).
De lege accu's weer geladen en er ging 5886mAh in bij een lvc van 3.4V per cell.
Gelukkig heb ik ook nog twee setjes 3S mocht ik weer een speedrun willen doen, of als ik net even niet uitkom met deze. Voor de prijs weer een absolute aanrader.

1zyycft.jpg

Denk dat ik er zo wel genoeg heb... :D

Zo, das pas voorraad, mooie strakke platte accus,

ik rijd met Trackpower, flightpower en kokam ,

kan je deze gewoon bij de hobbyking bestellen?? hoelang duurt het verzenden? en de tandwielen?
ben benieuwd , zoek eigenlijk twee 174 A, dat is em wel dan he?!

Deze accu's komen inderdaad bij HobbyCity vandaan.
Voor een kleine 107 euries had ik vier van die 2S1P 5800mAh lipo's (incl verzending).
Verzenden duurt meestal iets minder dan 2 weken.
De tandwielen haal ik bij liquidrc. Lekker goedkoop en maar 0,70 euro verzendkosten.
Hier duurt verzenden meestal maar een week!

Vergeet niet dat je 110% moet laden met lipo's, dus zijn de accu's met zo'n 5300mAh bijgeladen.

Euhhh, wat?

Als mijn lader aangeeft dat ie er 5886mAh in heeft gepompt, dan heeft ie dat er toch in zitten en niet 5300mAh?

Laatst bewerkt:
nee, je hebt 10% energieverlies bij het laden van Lipo's. (Lipo's worden warm bij het laden, dat betekend dat niet alle energie die de lader afgeeft door de Lipo word opgenomen.
De lader geeft alleenmaar weer hoeveel energie deze heeft afgegeven, niet hoeveel de Lipo heeft opgenomen. :) een NiMh accu moet je bijvoorbeeld 150% opladen, deze nemen energie veel minder efficient op als Lipos

dus als je de accu echt helemaal leeg zou hebben zou er volgens de lader 5800 x 110% in moeten gaan. (6280 mAh dus) hoewel dat laatste natuurlijk niet aan te raden is, gezien de Lipo's dan echt helemaal leeg zouden zijn.

Ah, ja, zo begrijp ik hem wel. Dat met verlies is logisch.
Maar ik moet je zeggen, mijn lipo's worden absoluut niet warm tijdens het laden op 1C. Ook niet een heel klein beetje (gemeten met temp sensors).
Op 10A wel iets, maar dat is hooguit 1 a 2 graden.

3.4V vind ik ook een relatief veilige afslag. Ik vermoed dat als ik hem op 3V zou zetten er inderdaad een stuk meer in gaat (en dan zal het met die 10% wel ongeveer kunnen kloppen).

En weer een nieuwtje. Nu wordt het echt tijd voor mooi weer en eens lekker op de baan racen.

Heb mijn J-Concepts Rulux Half-Ups met 1/2 offset binnen en gelijk daar de AKA CityBlocks op gelijmd. Eerst natuurlijk even netjes de bandjes getaped en een gaatje gemaakt. Ik moet zeggen, het zijn wel gave velgen (alleen het geel vind ik niet zo super, maar ach, wel lekker opvallend). De bandjes zijn ook super. Echt heel anders dan de pro-line crimefighters. Ik vermoed dat ik hiermee op (kunst)gras een stuk meer grip heb, waarbij de crimefighters het op zand waarschijnlijk beter zullen.

Laatst bewerkt:
Heeft betrekking op de hardheid / zachtheid van de banden. M3 is zachter dan M2. M3 geeft daarom ook wat meer grip, nadeel is echter dat ze ook sneller slijten.

Ze zien er in ieder geval apart / cool uit.

Volgens mij bestaat er geen M2 of 3 van dit type band.
Alleen S M of H...
Dit is dus M

En als het goed is, is dit ook een toegelaten band voor de truggy cup 2010........ niet dat ik daaraan mee ga doen, maar je weet maar nooit.

Laatst bewerkt:
Kapotte Slipper Clutch brushless E-Revo

Vandaag een eerste probleempje met de slipper clutch.
Eigenlijk heeft ie het tot nu toe altijd prima gedaan, maar ik merkte dat ie steeds meer ging slippen.
Door hem iets strakker te zetten ging het even goed, maar als snel weer slippen en strakker kon ie niet.

Dus vandaag de slipper gedemonteerd en toen kwam ik erachter dat de houder voor de blokjes tegen de houder op de as gewreven heeft:

slipper2.jpg

slipper1.jpg

Je kunt zien dat de binnenkant helemaal ingesleten is.
Heb geen idee hoe dit heeft kunnen gebeuren. Misschien toch de slipper te strak gehad? Of zijn de blokjes misschien al versleten (hoewel ik ze er nog redelijk uit vind zien). Wellicht is de houder verbogen tijdens het aandraaien?
Zijn er mensen die dit wel eens gehad hebben?

Zat eigenlijk een beetje te hopen dat de blokjes van de e-maxx brushless al te bestellen waren. Deze zijn van alu en hoeven niet ingelopen te worden. Maar jammer genoeg is hier nog geen part list van te krijgen.

Laatst bewerkt:
Back