Er is schaal en schaal, jullie weten wel dat 100% schaal bij mij niet zal gebeuren.
Maar wel schaal, en dan schaler dan de meeste 'schaal' modellen. Zeg zoiets als mijn L-39 'LottiCat' was, de huidige eigenaar heb ik op Prowing weer gesproken en die krijgt nog steeds complimenten over de extra`s die er op gebouwd zijn waardoor die L-39 net even meer in het oog springt dan de meeste C&C L-39`s.
Tja, Richard, een 2de jet erbij zal er niet in zitten, en dat hoeft ook niet, denk niet dat ik mezelf ga inhouden. Misschien wel met windkracht 5 a 6 zoals afgelopen zondag en dan vrij cross op het clubhuis baantje, maar verder? Neh, denk dat dat wel meevalt.
Stress met vliegen zal ook wel meevallen, misschien geen low passes over de baan met 10cm speling maar dat is ook maar een paar keer leuk.
Verder kan eventuele stress met vliegen omlaag gebracht worden door gewoonweg veel te vliegen en vertrouwd te raken met de kist, dat lukt met de Rebel aardig en een met een nieuwe schaalkist gaat dat ook wel lukken.
Da`s dan ook meteen weer het voordeel van 1 kist hebben, je hebt geen keus en leert daardoor onder allerlei omstandigheden vliegen op allerlei velden.
Niet op alle velden vliegen, misschien dat 100 mtr een issue kan zijn maar dat ligt aan het model, vermogen en ervaring, over Deelen hoeven we niet in te zitten, Pampa ook niet, Prowing ook niet, verder zal de tijd dat uitwijzen.
Een schaalkist houden voor alleen maar zondagse omstandigheden? Dat is dus vragen om problemen.
Dan vlieg je te weinig om de kist echt te leren kennen en omdat je er dan te weinig mee vliegt omdat het een schaalkist is maak je juist schade, da`s dus een verkeerde insteek mijn inziens.
En omdat ik dan maar 1 kist heb wordt dat op den duur wel het scheurbakkie, kwestie van veel vliegen en doen
Semi schaal onderstel is niet zo`n probleem bij deze bak, is gewoon een recht onderstel dus dat ziet er al snel oke uit. Gear van C&C is vrij schaal dus dat zou er desnoods zo onder kunnen als ze zelf niet met iets fatsoenlijks komen.
Maak er iets details bij en je hebt een leuke kist waar je prima ontspannen mee kan rond raggen.
Dat bedoel ik dus, L-39 'LottiCat' Like