Pirotti Rebel

Gister maar weer 5 probleemloze vluchtjes gemaakt, eerste 2 waren best met wel wat wind en lekker cross, daarna schitterend rustige avond met weinig wind.
 
Gister maar weer 4 vluchtjes gemaakt met de Rebel (naast 5 vluchtjes met de L-39 van buum).

Ging weer lekker, wel de 4de vlucht schade gemaakt :D

Kwam mooi binnen en de landing was boterzacht op z`n hoofdwielen, laatste tijd wil ik vaak wheely-end (:confused:) uitrollen zo ook deze keer.
De Rebel dacht daar anders over, terwijl ik al een stukje rolde en de neus hoger trok ging hij ineens weer vliegen met de neus hoog (windvlaagje oid deze kist vliegt zo snel), drukte meteen maar de kist overtrok al, lag al meer dan 45 graden over z`n linkerzijde, stuurde vol tegen wat gedeeltelijk lukte maar kon niet voorkomen dat de linkertip tegen het asfalt klapte en toen het neuswiel hard tegen de grond ging.

Scheurtje in de linkertip, neuswiel flex plate op 1 punt gebroken, neuswiel pen krom en denk ook spindel vast geslagen.
Vandaag of morgen eens fixen.

Maar wat een lekker dagje was het weer :yes:
 
Het is achteraf, maar idd met modellen is het iets of wat riskant deze techniek toe te passen, of je moet het bij zeer lage snelheden doen, of bv een kist hebben die een dusdanig hoge vleugelbelasting heeft dat-ie nooit meer loskomt (bvb zoals destijds met mijn F16).
Op Deelen kan een flinke richel al de kist omhoog doen "tjoepen". Plus wat je zelf zegt, even een windvlaag erbij en het is gepiept.

Sommige ex-luchtmachtvliegers hebben dat in het verleden ook wel eens gedaan toen ze na afloop van hun luchtmacht carrière bij een airline gingen vliegen. Best wel macho gezicht, zo met de neus omhoog decellereren. Dat heeft de nodige tailstrike schades opgeleverd en zijn hier en daar zelfs zijn kisten van de baan gereden omdat je helemaal niet zo snel decellereert en je veel baan op soupeert.
Als je gewoon remt dan wordt de neuspoot ingedrukt en krijgt de kist een negatieve standhoek, dat levert ook al een boel aerodynamische remwerking en is veel veiliger...
 
Ah Richard, tuurlijk weet ik dat allemaal maar je moet toch wat spelen, is maar een modelletje, geen echte ;)

@ Herman,
Dat helpt zeker, zeker bij de Rebel, maar het moet niet te makkelijk worden:p
Heb het al eens eerder gedaan en toen ging het goed, nu een keertje niet, ach had het maar geen model moeten worden.......
 
Ik heb van m´n neuswiel dus de tandwielen van de motor kapot.
Na demontage draaide motor prima de ene kant op maar de andere kant op niet, dan sloeg die vast. Later die ene kant op ook :D

Nieuwe motor ligt klaar binnenkort eens even weer inbouwen.

Grt,
Berto.
 
De tandwielen van de servo of van de gear? De gear locked normaal mechanisch en de gearbox krijgt dan geen klappen of was hij uit de lock geschoten?
 
Van het gear, heb hem verder niet uit elkaar gehaald maar draaien doet ie niet meer.
Misschien vanavond weer eens monteren.
 
Zo, motor zit weer. Woensdag weer vliegen met een beetje weer.


Heb ook een Aukey Bluetooth zender geplaatst achter op mijn zender, nu nog even wachten op de Bluetooth oortje hoef ik ook niet meer een draadje te klooien.
DS-16 Aukey.jpg
 
Yup, was beter weertje dan verwacht Still going strong die rebel.
Zelf vond ik het na 3 rondjes wel best....... en werd het weer vies koud ❄️
Effe nog de FW verder opleuken en dan deze de volgende keer mee.

See you
 
Vandaag was het best vliegweer, heb er maar weer 7 vluchtjes bij gemaakt.
17807229_1802243833126474_3396427431917907465_o.jpg
 
Tuurlijk bevalt zo`n busje, maar dat wist ik al langer.
Al jaren geleden met een grotere jaren rondgereden en latijd gezegd eens komt er weer 1 nu een wat kleinere maar dat zal tzt wel weer eens een keer groeien.

Wanneer de kids het huis uit zijn zal er ook wel weer wat groters komen om ook mee op vakantie te gaan, en dan geen camper maar gewoon weer en omgebouwde bus zodat er genoeg ruimte is voor de hobby`s ;-)
 
Back
Top