Gister ondanks dat ik vrij laat was toch nog even gevlogen op Deelen.
Dit was 1 van de mindere dagen zullen we maar zeggen
We stonden op de noord baan, de minst lekkere locatie, breedte van een taxibaan, zelf sta je vrijwel op de baan, de baan loopt redelijk hard af, de wind stond lichtelijk van links tov van de baan waardoor het door de paar bosjes die er staan vrij turbulent kan zijn, hoog gras langs de baan en als kers op de taart de zon recht van voor en in verband met verboden gebied achter je moet je wel voor je vliegen.
Allemaal niet ideaal dus maar vliegen zullen we
Eerste vlucht no problemo`s behalve dan die zon, keuze is over de bosjes onder de zon door kruisen en dan dus vrij laag indraaien, of over de zon heen waardoor je vrij hoog zit en dan van hoog gas dicht en naar de baan zien te brengen.
Maar zoals gezegt eerste vlucht geen problemen.
Tweede vlucht ook lekker gevlogen maar nu met een geleende zonnebril op, voor de zon was dat heerlijk maar voor de landing niet.
Ik denk dat ik door de zonnebril die toch een ander beeld geeft de gele middenlijn heb gemist, veelste naar links zat en daar ging het mis.
De linkervleugel raakt het hoge gras, de kist remt zo hard af dat deze vol naar links draait, vand e baan schiet en met een nose over op z`n rug in het gras ligt.
Motor uit, kist oppakken en omdraaien.
Schade: nav lichtje los gebroken, rechter band half van de velg af en poot iets verdraait.
Zo gaan we natuurlijk niet naar huis toe.
Dus band goed gemonteerd, nav light even tijdelijk vast geplakt en poot terug gedraait.
Verder kist even goed nagelopen op verborgen schade maar niets te zien dus tanken maar.
Derde vlucht was ook weer lekker totdat ik een touch en go ging maken, tijdens de rol van de touch zie ik mijn rechter wiel ervandoor gaan en de poot sleept over de baan.
Ik had echter zoveel snelheid nog dat de landing doorzetten mij niet de beste keuze leek dit omdat als de kist ongecontroleerd zou gaan draaien ik direct weer in het hoge gras zou belanden en dat wilde ik voorkomen.
Dus gas erop en door
Tijdens deze touch en go heb ik wel gevoeld dat de kist weinig last heeft van het slepende aluminium pootje over de baan, de kist was goed recht te houden.
Okee, eerst nog was circuitjes gedraaid om zeker te zijn dat ik tijdens de landing goed zou zitten met de wind en dan de eigenlijke landing.
Full flaps, rustig zien op te lijnen, beetje krabben, gecentreerd boven de baan, linkerbandje eerst en de kist staat weer en glijdt rustig door op z`n pootje.
Bandje zoeken en klaar.
Blijkbaar heeft bij de 'landing' van vlucht 2 de inbus een tikje gehad waardoor deze is los gelopen.
Tijd om de nieuwe assen die dit soort problemen voorkomen maar eens te gaan monteren
Ondanks de 2 wat mindere landingen toch lekker gevlogen en het moet ook niet altijd te makkelijk gaan.
Turbine heeft ook deze 3 vluchten weer top gelopen.
Enkele foto`s volgen nog.
Had deze vandaag even gemaakt maar die was ook wel toepasselijk nu
Grt,
Berto.