pits python 50cc

deze zomervakantie en het komende jaar wil ik een pitts python gaan bouwen. ik heb de plannen al binnen gekregen en ik zal beginnen aan de romp zelf te bouwen, de vleugelspanten worden cnc gesneden. hij zou 3d moeten aankunnen.
span is 1m75 en ze geven een gewich van ongeveer 7kilo aan.
afgewerkt spul
Wu60488.jpg

het meeste hout is al binnen en plannen geplot.
naast het lege toestel heb ik dus heel wat rc en advies nodig

motorkeuze gaat tussen de DA50 en DL 50
9kanaals synthesized ontvanger is er al
4 aileronservo's 2 stabilo en 1 rudder. hier zit ik met grote twijfels wat dit moet zijn van servo's
in totaal dus 8servo's(mss nog smoke systeem inbouwen)
is hier nu een powerbox of emcotec ofzo voor nodig of wel is een gepast systeem hiervoor...
er is ook een arf versie op de markt maar deze kost pak meer en is ook tegen de 9kilo.

arf versie aeroworks:
AeroWorks 50CC Pitts Python QB ARF
incl filmpjes
hier nog eentje
YouTube - AeroWorks Pitts Python

hier de echte
YouTube - New Pitts "Python" Model 12

en hier de link van de plannen
Gunderson AeroDesign LLC Products

er is ook al een bouwdraadje op rc universe.
dus alle advies van rc is welkom, het advies van de bouw zal wel komen als ik aan de bouw begin denk ik...
ik ben eerst alles van info wa aan het verzamelen, zoeken acher goede methodes, en dan deze zomer eens het zaagmachientje en schuurmachientje klaarzetten:p

Een powerbox is niet perse nodig, sommigen vlieger zonder op dit formaat, maar het is wel veiliger ;) Ik zou verder voor de DL 50 gaan, daar hoor je enorm goede verhalen over.

Als servo zou ik eens kijken naar de Dymond D9500 voor aileron en hoogte en de D9900 op rudder. Dat zijn echt top servo's die heel goed betaalbaar zijn. Setje van 4 mooieje lange alu bijpassende hevels kost 7.90 :) Ik heb ze in een 2.13m edge en ze bevallen super. Mensen denken altijd speling te kunnen vinden en zijn verbaasd als ze even voelen :) DYMOND DS 9500 BB MG digital en DYMOND DS 9900 BB MG digital/coreless

Smoke systeem is leuk maar het is ook weer zwaarder. Voor 3D zou ik het niet doen. Als mooie acro show kist zeker wel :)

@tadango: smoke weegt niet zoveel meer.
Je kan het ook uitneembaar maken, zo ga ik het waarschijnlijk ook doen bij mijn yak.

Zeeeeeer mooie vliegtuig!!Sebart heeft deze nu ook ma dan in het klein.
Veel succes en vooral veel foto"s posten!

hallo,
over de dl50 ook vele goede dingen al gelezen. alleen weet ik niet of die vrij lawaaierig is of niet met de standaard demper. die dymonds servo's heb ik ook al eens bekeken. en zouden idd een goede optie kunnen zijn. sommige steken daar 24kg servo's op maar dit is veel te veel volgens mij. de dymonds zijn ook wat lichter.
mss bestaat er een alternatief voor een powerbox ofzo.ietss met lipo ofzo... maar daar moet ik nog verder info over winnen. kleurenscheme is ook bijna uitgetekend.

Pitts

Even een kort vraagje in dit Topic.
Heb nl ook een pitts special maar dan eentje van Great Planes.

Heb twee keuzes van motorisatie : Een ZG62 of een ZG45.

Welke past hierbij het beste, ook mbt het inbouwen zodat alles mooi achter de motorkap zit ipv ze helemaal te moeten uitfreezen.

Groeten Cypke

Mooi vliegtuig.

Ik heb een vraagje,

Kan iemand mij vertellen waarom dit soort 3d/acro kisten van zo'n groot
formaat nooit of bijna nooit een geprofileerd stabilo en kielvlak heeft?
Dan zou het toch alleen maar strakker gaan vliegen?

bijv. zo'n hele grote pits oracle die heeft ook gewoon een plate plank als stabilo.

Gtz.

door dat lekker belgisch weertje beginnen zagen enzagen en zagen...
nog enkele spanten en dan heb ik alle onderdelen voor de romp... volgende week mss liggers halen. staartdelen zijn ook al gebouwd... langzaam maar zeker

IMG_3158.JPG

IMG_3159.JPG

IMG_3172.JPG

IMG_3173.JPG

Ziet er goed uit! is het de short-kit of zaag je echt alles zelf uit?

ik heb de tekeningen van deze pitts (burton) ook (het is een model 12 en niet de phyton, maar dat geeft verder niet). Wat me daarbij opvalt is dat er niet of nauwelijk is na gedacht over bv de constructie van het canopy. Is dat inmiddels veranderd? Alsook de bevestiging van de bovenvleugel op de carbane en de steunen tussen de twee vleugels in waren niet echt doordacht. Hoe staat het daarmee? Kun je toevallig wat fotos van de tekeningen maken?

succes met de bouw!

de canopy word gewoon opgebouwd zoals bv het luik van de funtana, gewoon een volledig deksel... de bevestiging van bovenvleugels heb ik nog niet bestudeerd, standaard iis het een rib met uitsteeksel waar je een bout door steekt... er is wel een handleiding voor hande voor het bouwen van de romp. en geschreven tekst voor de vleugels, maar ik heb hem gevraagt of er nog ene komt voor de vleugels. het is niet de short kit maar alles zelf gezaagt. de 3mm delen zijn wel uit hobbytriplex en zeer licht...

foto's van de tekeningen... ik heb ze in verschillende formaten op de pc ook de handleiding in pdf

Toen ik deze een tijdje geleden voor het eerst zag wist ik het, deze moet ik hebben! :)
Die van sebart vind ik (veeel) te duur, bij hobbycity hebben ze er ook 1 maar die word niet verzonden naar Nederland.
Dus er blijft maar 1 ding over, zelf bouwen!
Het zal nog even moeten wachten want ik heb nog heel wat af te bouwen..., maar toch vraag ik het alvast: Heeft iemand tekeningen hiervan?

hallo,

die van hobbycitty is echt belachelijk goedkoop en mooi gebouwd! jammer van verzenden of je moet em laten versturen naar frankrijk of duitsland.
ik heb plannen van de 1m75versie, mss herschalen moet lukken. dat bv de liggers van 10 naar 8 gaan ofzo...denk dat je op 1400mm uitkomt dan???

en toch niet kunnen wachten, eens vlug zien of alles past. alles past dus, de neus past ook mooi aan de romp, alleen zijn er 2 grote stukken die over de volledige zijkant komen van neus tot cockpit maar die moet ik opnieuw maken... ze passen gewoon niet, en op de tekening ook niet...

IMG_3176.JPG

IMG_3175.JPG

Back