deze zomervakantie en het komende jaar wil ik een pitts python gaan bouwen. ik heb de plannen al binnen gekregen en ik zal beginnen aan de romp zelf te bouwen, de vleugelspanten worden cnc gesneden. hij zou 3d moeten aankunnen.
span is 1m75 en ze geven een gewich van ongeveer 7kilo aan.
afgewerkt spul
het meeste hout is al binnen en plannen geplot.
naast het lege toestel heb ik dus heel wat rc en advies nodig
motorkeuze gaat tussen de DA50 en DL 50
9kanaals synthesized ontvanger is er al
4 aileronservo's 2 stabilo en 1 rudder. hier zit ik met grote twijfels wat dit moet zijn van servo's
in totaal dus 8servo's(mss nog smoke systeem inbouwen)
is hier nu een powerbox of emcotec ofzo voor nodig of wel is een gepast systeem hiervoor...
er is ook een arf versie op de markt maar deze kost pak meer en is ook tegen de 9kilo.
arf versie aeroworks:
AeroWorks 50CC Pitts Python QB ARF
incl filmpjes
hier nog eentje
YouTube - AeroWorks Pitts Python
hier de echte
YouTube - New Pitts "Python" Model 12
en hier de link van de plannen
Gunderson AeroDesign LLC Products
er is ook al een bouwdraadje op rc universe.
dus alle advies van rc is welkom, het advies van de bouw zal wel komen als ik aan de bouw begin denk ik...
ik ben eerst alles van info wa aan het verzamelen, zoeken acher goede methodes, en dan deze zomer eens het zaagmachientje en schuurmachientje klaarzetten
span is 1m75 en ze geven een gewich van ongeveer 7kilo aan.
afgewerkt spul

het meeste hout is al binnen en plannen geplot.
naast het lege toestel heb ik dus heel wat rc en advies nodig
motorkeuze gaat tussen de DA50 en DL 50
9kanaals synthesized ontvanger is er al
4 aileronservo's 2 stabilo en 1 rudder. hier zit ik met grote twijfels wat dit moet zijn van servo's
in totaal dus 8servo's(mss nog smoke systeem inbouwen)
is hier nu een powerbox of emcotec ofzo voor nodig of wel is een gepast systeem hiervoor...
er is ook een arf versie op de markt maar deze kost pak meer en is ook tegen de 9kilo.
arf versie aeroworks:
AeroWorks 50CC Pitts Python QB ARF
incl filmpjes
hier nog eentje
YouTube - AeroWorks Pitts Python
hier de echte
YouTube - New Pitts "Python" Model 12
en hier de link van de plannen
Gunderson AeroDesign LLC Products
er is ook al een bouwdraadje op rc universe.
dus alle advies van rc is welkom, het advies van de bouw zal wel komen als ik aan de bouw begin denk ik...
ik ben eerst alles van info wa aan het verzamelen, zoeken acher goede methodes, en dan deze zomer eens het zaagmachientje en schuurmachientje klaarzetten