Hoi watermannen.
Ja, ook ik ben met een uiterst tevreden gevoel naar huis gegaan, het is leuk als je iets organiseert en voor de afwisseling zit dan eens een keer ALLES mee!
Een kort résumee:
Overweldigende opkomst (volgens mij nog nooit zo druk geweest met een watervlieg meeting/westrijd in NL)
Uitstekend en gedisciplineerd gevlogen, NIEMAND heeft iets gevaarlijks gedaan, (voor de omgeving dan, behalve dat enkele modellen flink aan de tand zijn gevoeld.....)
Prima sfeertje, erg kameraadschappelijk, veel ervaringen uitgewisseld. Zelfs twee leden uit Oss die voor het eerst watervlogen en nu voor het leven besmet zijn
Geluidsproductie nergens te hoog, de grotere bakken haalden direct het gas terug na de start, perfect! We hebben op een gegeven moment dus maar afgezien van een geluidstest.
Ik was in de avond (rond 1900u pas naar huis, daar nog alles uitpakken, en beginnen met de reparaties etc...) wel goed afgeknoedeld...ik denk dat de prachtige zon daar wel een rol bij heeft gespeeld!
Het vervolg:
Proberen of we in het najaar weer zoiets kunnen organiseren, ik denk dat we de gemeente Oss niet tweemaal moeten belasten met deze "gunst", dus ik stel voor dat er iemand anders de organisatie van een najaarsmeet oppikt. Als je het "low profile" houdt, dan valt het organiseren wel mee, je moet links en rechts wat toestemmingen regelen, that's all! Bootje, frequentiebord, alles hebben we al!
Ik heb een lijst van deelnemers, incl emailadres, ik stel voor om af en toe wat ervaringen uit te wisselen via deze lijst, zal de mails dan CC versturen zodat iedereen van elkaar de emailgegevens kan gebruiken.
Tja, heb ook foto's maar na het zien van al deze mooie plaatjes kan ik maar weinig toevoegen, als een lucky shoot van de rug-water-crash....
En de Beaver minus één float.... Hier ook het probleem dat de struts alléén aan de bovenkant vast zaten, een "cross brace" dóór de drijvers heen miste. Als je dan zo'n zwiepert maakt als ik deed, dan wordt de zijdelingse belasting op de float zó groot, dat hij eraf scheurt. Het feit dat de Beaver wat zoekerig is in de start komt waarschijnlijk vanwege de step die eigenlijk wat verder naar achter moet.
OK jongens, allemaal bedankt, graag een vervolg!
Zo, nu weer verder, maandag een demo vliegen, over 2 weken een BIGGS meet in Lelystad, nog ff op vakantie...o, ja, nog wat werken ook nog