playtive xl glider (Lidl)

Morgen maar eens kijken of er zo'n witte te vinden is hier. Ik heb nog een paar nieuwe liggen in zwart/rood maar toch niet helemaal mijn kleur in de lucht.

En binnen. er waren er nog maar 4.
wink.png
Drie zwart en deze. Weegt: 160gr. Nu een leuke setup zoeken. Heeft iemand nog een(paar) fijne motor(en)(brushless) in de aanbieding?

1k0.jpg

540.jpg

H:banana:lixer

Oke, voordat je gaat graven en spitten, wat ik op veel foto's heb gezien om de elektronica te herbergen, hier een idee zoals ik het heb opgelost:
Verwijder de canopy en maak een lange snee onder in de romp:
540.jpg

Je ziet hier ook aan de onderkant de markering van het cg punt.
540.jpg

De onderkant straks weer terug lijmen.
540.jpg

1k0.jpg

cg zit op een rare plek. zo halverwege de vleugel. Het toestel vloog wel heel goed, dus heb ik op het vreemde cg punt een markering gemaakt. Handig voor straks.

Laatst bewerkt:
Ik heb een zwarte en een blauwe weten te bemachtigen. Nu nadenken over de besturing.
Leuk, ben benieuwd naar jouw bouw.

O ja, in de canopy zit, als je hem hebt verwijderd een flinke bal metaal van 31gr. Dat werkt alleen maar in ons voordeel als je hem verwijderd. Denk aan bijvoorbeeld de lipo, ontvanger etc. Bij de lichte punten moet je hem insnijden om de canopy te verwijderen.
540.jpg

Grt Helixer

Laatst bewerkt:
Koop gewoon zo`n ding en dan merk je het vanzelf. Wellicht zijn ze nu beter. Ze zijn het geld zeker waard !

Vanmiddag de bedrading verder ingebouwd, plus de motormount gemaakt. Voor de rudder en elevator servo's heb ik voor de bedrading een kleine v gesneden onder in de romp, daarna met een strook tape afgedekt, maar ik denk dat ik dat nog ga veranderen. Tot op heden is de balans prima te noemen. :yes: De elektronica is klaar, op het inregelen na dan. Nu de pushrods nog en ik wil de canopy met magneetjes vast zetten.

540.jpg

1k0.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

Laatst bewerkt:
Back