Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
20 minuten is de maximale tijd die je beschikbaar hebt in de demo-versie van sketchUp?
...
Even getekend kwam er dus dit uit:
![]()
Ik wil niet mijn hele constructie veranderen, de wagen bijvoorbeeld loopt heel mooi licht en is spelingsvrij, die wordt dus herbruikt.
...
Dit is inderdaad een mooie variant geworden.
Als het scharnierpunt van de steunbuis die vastzit aan de romp een stuk lager en iets verder naar de neus wordt verplaatst, dan klapt het beter open en staat het steviger in de vertikale stand.
btw. mooi programma die Sketchpad, ik ga d'r ook even naar kijken. Dit lukt me niet in 20 minuten met bv. CorelDraw....
Is het geen idee om een stevige retract servo direct onder de hoofdstang te zetten zonder enige overbrenging? De radiusstang zorgt ervoor dat de servo heen en weer rijdt op z'n geleiders. Het lijkt me een lekker opgeruimde oplossing.
250 gram en 30 cm ==> 7,5 kgcm
veiligheidsfactor 2 ==> 15 kgcm Dat is toch niet zo'n idioot zware servo? Temeer omdat het waarschijnlijk een gewoon standaardformaat mag zijn ... Dirk
Ik zie nog een potentieel probleem met deze configuratie. In de "oude" opstelling trok de aandrijfmotor het geheel omhoog, en kon je door een geschikte mechanische stop in te bouwen de servo ontlasten. Nu trekt de motor het geheel naar beneden, en kan de servo niet meer ontlast worden tenzij je nog een apart grendelmechanisme inbouwt. Max.
SpindelKlopt! Nog een reden om een draadstang aandrijving (hoe heet dat eigenlijk?) te gebruiken...
Ouderwets (geen arduino) maar het werkt.
Ik bedoelde eigenlijk zo iets met 'retract servo'. En dan het landigspootje vervangen door de hoofdstang met motor er op.
De elektronica tegen het vastlopen etc. is ook al deels ingebouwd.
btw. de prototypes die je elke keer neerzet zijn echte kunstwerkjes! Groet, Sinan