Helaas is inkorten van de schroefas niet écht mogelijk.... Alles kan natuurlijk, maar ik beschik niet over de middelen om circlip-groeven in een as te draaien, en aangezien deze koker ook nog eens van afdichtingen (perbunan seals) is voorzien, waarvan niet aan de buitenkant te zien is hoe die in elkaar zitten, heb ik weinig behoefte om die koker te demonteren.
Het is dus zoals het is, en ik moet het er mee doen.
De fundatie, zoals ik die voor ogen heb, bestaat uit een plaat multiplex van 10 cm x de rompbreedte, die klem tussen de rompzijwanden ingeklemd ingelijmd wordt. ik denk dat die stevig genoeg is, want deze romp is, wat je er verder ook van kan zeggen, bovenal STEVIG....
De schroefas is uitgericht op de laagst mogelijke montage van de motor (vliegwiel heeft plm 4 mm ruimte met het vlak, voor een platte riem om te starten.
De tekening die er bij zit, is eigenlijk niet meer dan het verfplan en overzicht, qua maten weet ik alleen de originele lengte, breedte en diepgang, en de schaal, die 1:35 zou zijn. Een waterverplaatsing weet ik niet, maar ik zou een "educated guess" kunnen doen (l x b x d x 0,7) en dan kom ik op ongeveer 4,3 kilo waterverplaatsing uit.
Romp plus motor zijn reeds 2,2 kilo, ik moet dus uitrusting en afwerking binnen de 2 kilo zien te houden....
Moet lukken volgens mij....