Polaris bouwverslagje

die vleugel achterop waar het hoogteroer aan zit ook goed......

Het stabilo dus . :mrgreen:

Maar hoe kan je een CG bepalen als er nog geen stabilo aan zit .

Eerst het hele vliegtuig klaar maken met decals en verven en wat je nog meer wil en dan als laatste bepaal je waar de accu zitten moet voor het juiste CG .;)

Mvg Johan

@ plotterwelt, oke ben er alleen niet zeker van of die waterdicht is evt oracover kopen en hem oracoveren... rest is gemonteerd behalve de top fuselage

@gertbartelink, heb nog 1 ontvanger van 2.4ghz twijfel tussen de cap 232 en polaris om hem in te doen... maiden flight doe ik denk ik maar op 2.4... is het gelukt met het carbon?

Justus

badkuip hebben we... maarjah toen bleek die niet waterdicht te zijn... bewerken met epxoy dan? of folieen met oracover light?

zou glasvezelftape er langs trekken helpen het waterdicht te maken?

wel als je hem helemaal vol gaat smeren ja. Hij zal vast nog wel vliegen, maar iedere gram die je kunt besparen zorgt voor een fijne vlieggedrag.

dit is je eigen keuze. voor een paar gram weer speciaal microballoons gaan bestellen is ook niet prettig. Anders eerst eens proberen of je hem met tape oid dichtkrijgt?

kijk gewoon wat je thuis op de plank hebt liggen en probeer daar wat mee. Daar heb je meer aan dan hier horen wat je het beste kunt doen terwijl je dat niet hebt liggen.

das waar,

laat ik het dan zo zeggen

heb liggen

-epoxy
-uhu por
-glasvezeltape

wat is dan het beste te gebruiken?

Justus

ps: moet dus 1 van die drie zijn...

ik zou in dit geval denk ik voor epoxy gaan. de betreffende naad insmeren met epoxy en gelijk met een stukje balsa, een spatel of gewoon met je vinger (we een latex handschoentje aantrekken) het overschot weghalen. Op die manier voeg je zo min mogelijk gewicht toe.

hahah heb vandaag en morgen genoeg te doen(helaas,school...), en de epoxy is op en ga zaterdag nieuwe halen... dusja eerder kan niet. en wil toch eerst weten of die vliegt en hoe die vliegt.

edit: heb nog een klein beetje epoxy zie ik echt 1cm2 ofzo max. is te weinig voor de polaris denk ik... en genoeg voor de shock:d

oh ja heb al 1 accu leeg gereden:d hij ''drift'' wel leuk

Laatst bewerkt:
gister ingevlogen 2 tikjes up en hij vloog perfect! zwaartepunt etc meteen goed vliegt ontzettend makkelijk maar je kan er toch ook wel loops, rollen en zelfs een beetje meskant mee! erg leuk ding, wel slecht te zien met de zwarte vleugel...

Justus

vandaag weer gevlogen, vliegt echt leuk (maar moet de rolling harier wel gaan leren zeg...:$) maarja. nu had ik dus verf gehaald bij de action alleen laat dat zwarte depron zich niet goed verfen (getest op een ander stuk...) tips hiervoor of gewoon voorlief nemen?

Justus

Back