Polaris bouwverslagje

update!

een aantal maanden terug was ik de aanstichter van dit draadje. Inmiddels is de mijne nog steeds niet af terwijl hij wel steeds in de weg ligt. Daarom kwam ik vanavond tot het heldere inzicht dat als ik eerst iets afmaak, er vervolgens meer ruimte is voor andere projecten. Daarnaast zijn de andere dingen die ik bouw veel interessanter, ofwel: de Polaris moet nu af :o

Vanavond de ailerons inclusief servo ingebouwd. De vleugelversteviging gesneden uit 0,8mm triplex en geplaatst. Ook even verder gelijmd aan de pylon. Volgende stap is de firewall en motor plaatsen, stabilo plaatsen en elevator aansluiten. Daarna de hele pylon plaatsen, rudder aansluiten en afwerken die handel.

:rolleyes: Nog even doorbijten dus :cool:

ik ken uw probleem ( denk dat we allemaal hetzelfde probleem hebben :D )
Het inmiddels alles liggen voor de Polaris, maar geraak er ook niet aan bezig ...

mvg

Dirk

En weer is er een hobbel op de weg gekomen. Vanmorgen werd mn RC parachute bezorgd! Daar heb ik natuurlijk ook erg veel zin in, maar ik ga mn uiterste best doen om me in te houden en eerst de polaris af te maken.

En weer is er een hobbel op de weg gekomen. Vanmorgen werd mn RC parachute bezorgd! Daar heb ik natuurlijk ook erg veel zin in, maar ik ga mn uiterste best doen om me in te houden en eerst de polaris af te maken.
Zo dan, jij hebt ook tig projecten tegelijk. 8O ;)

mwa, wat is veel? Niet in vergelijking met Ton van Munsteren bijvoorbeeld.

Gemiddeld 2 grote houtbouwprojecten (het leukst, maar wel meest tijdrovend), daarnaast een paar depron dingetjes en wat reparaties.
Meer tijd gaat er zitten in het huishouden en klussen...

btw, afgelopen week jarig geweest? Volgens mij is je leeftijdtellertje 1 omhoog gegaan :p

btw, afgelopen week jarig geweest? Volgens mij is je leeftijdtellertje 1 omhoog gegaan :p
Nee, alweer drie weken terug (7e). ;) :bday:

En teveel is een groot woord. Zelf nog te doen: Polaris, GeeBee R2, Somethin' Extra (kit van scratch af te bouwen, ombouw elektro/nachtvlieger), retro Quick Built 20L (ombouw elektro), retro Monsun BO-209 (ombouw elektro), Jodel Robin DR400-180 (ombouw dikke elektro), Rainbow voorzien van FPV (alles al in huis) en dan nu beginnen met 450-size heli-vliegen. Nog geen webshop gevonden waar ze extra vrije dagen verkopen. :rolling:

ik help mee zoeken!

jij hebt ook nog een mooie waslijst aan projecten te doen, je komt de winter wel door in ieder geval. Je hebt vast mee bouwruimte dan ik :p

ook een mooie hobby toch! Ik moet het hier doen met een hokje van zo'n 8-9 vierkante meter, waar ook nog een 3 fietsen staan. Hier en daar zoek ik uitbreiding (studeerkamer, woonkamer) maar daar mn vrouwtje het niet altijd mee eens :p

maargoed, weer ontopic. Vanmiddag hopelijk even verder aan de Polaris.

Staartrevisie met ruimere gondel

Hi,

Kleine tip: forumgenoot GertBartelink maakte me erop attent dat op RCGroups een tweede versie staat van het staartgedeelte met een wat ruimere gondel. Daardoor wordt het installeren van de hoogteroer-servo een stuk aangenamer. Ik geloof niet dat dat in dit draadje al genoemd was. De wijziging is beschreven op:

Polaris Seaplane Parkflyer - Page 27 - RC Groups ==> posting 392

Groet, Dirk

hoi,

gister weer gevlogen en ging weer perfect. nu wil ik toch gaan watervliegen maar dat ding is zo lek als een mandje (denk ik)
nu heb ik dus vier opties om hem waterdicht te maken.

-epoxy
-epoxy met microballoons gedoe
- foliieen , dat doe ik het liefst:d
- siliconen kit.

@ dirk en jitze

bouwverslag is niet leuk zonder foto's he!

Hoi,

@Dirk, dan heeft Gert goed opgelet :) Hij mag blijven hoor ;)

@Dutchspider: niet zo moeilijk over doen joh ... Als je nou alle naadjes even controleert, dan een beetje siliconenkit of epoxy in de eventueel lekkende naadjes ...

Dirk heeft volgens mij wel eens drijvertjes voor de Moth gelijmd, die zal wellicht ook wel een tip hebben :)

Grtz,
Menno

@ menno, naadjes?!? wil ik dat opvullen heb ik vrij veel epoxy nodig. werkt folie niet dan? en gewoon siliconen kit wat je ook in de badkamer gebruikt?

ohja is het erg als die zeg maar 98% waterdicht is ipv 100%

@ menno, naadjes?!? wil ik dat opvullen heb ik vrij veel epoxy nodig. werkt folie niet dan? en gewoon siliconen kit wat je ook in de badkamer gebruikt?

ohja is het erg als die zeg maar 98% waterdicht is ipv 100%

Dan krijg je ipv 1 liter water " slechts " 20 milli-liter water binnen:rolleyes:

Hahaha :rolling:

Dirk, dat is een goeie :mrgreen:

@Dutchspider: idd de sanitairkit die je ook voor de badkamer gebruikt. Je kan natuurlijk de folie er alsnog overheen doen. Ik denk dat alleen folie toch problemen kan geven en je wil je electronica er niet aan wagen neem ik aan.

Grtz,
Menno

Hahaha :rolling:

Dirk, dat is een goeie :mrgreen:

@Dutchspider: idd de sanitairkit die je ook voor de badkamer gebruikt. Je kan natuurlijk de folie er alsnog overheen doen. Ik denk dat alleen folie toch problemen kan geven en je wil je electronica er niet aan wagen neem ik aan.

Grtz,
Menno

nee ik wil mijn elec er niet aan wagen. is sanitair kit op de groffe plekken + folie goed dan?

hij moet dus 100% waterdicht zijn... en wat ik nog steeds niet snap is folie nou wel of niet waterdicht? ohja sanitair kit aan de buitenkant?

De folie is op zich zeker waterdicht, maar omdat hij dus in het water ligt kruipt langs de kleinste naadjes toch water tussen en na een tijdje zal de folie hier niet meer goed houden en zelfs loskomen.
that's the problem;)

ah kijk dat wou ik even weten thnx folieen en langs de folie naad epoxy strijken? of mischien gewoon tot vlak onder de vleugel folieen

of siliconen+ folie?

Back