Polaris bouwverslagje

Ik heb nu alles klaar liggen om straks nog even een 24 uurs mix te maken met microballons om de carbon buisjes in te harzen .

67384af70065981b9.jpg

Kan het mooi over nacht drogen.

Mvg Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
Even een beetje grafisch bezig geweest . :mrgreen:

67384af8250c35571.jpg

Vleugel krijgt de zelfde lijnen .

De plotterfolie is hier voor perfekt , hij laat niet meer los van alleen .

Mvg Johan

pff, Johan, je maakt het veel te mooi. Straks moet ik ook nog mn best gaan doen op het uiterlijk :(

Mijne gaat aan het eind van de middag in ieder geval wel bijna klaar zijn.

Hoi Johan,

wordt weer een strak modelletje hoor :)

Plak je dat folie er koud op, of strijk je dat er met warmte op ?

Grtz,
Menno

Daarnet ook mijn polarisvleugel en stabilo gesneden..

full

De openingen voor de verstevigingen heb ik gemaakt met een Dremel met freesje op, gaat prima ;)

Plak je dat folie er koud op, of strijk je dat er met warmte op ?

Gewoon koud er op .

De plak kracht is zo sterk dat het zelfs op Elapor of EPP blijft zitten .

Trek je het van depron weer af blijft er depron aan het plakband zitten.

Van een gefolied model krijg je het er niet meer vanaf na een paar uur.

Mvg johan

@johan, ziet er strak uit zeg petje af hoor! kan ik dat plotterfolie ook gebruiken om het model waterdicht te maken? ga zo door

@knife edge, ook strak zeg ik doe 't je niet na.

keep on the good work!

Justus

@johan, ziet er strak uit zeg petje af hoor! kan ik dat plotterfolie ook gebruiken om het model waterdicht te maken? ga zo door

@knife edge, ook strak zeg ik doe 't je niet na.

keep on the good work!

Justus

even :offtopic:

Justus, ik spreek maar voor mijn eigen hé : ik ben al ouder, grijs en kaal aan het worden en beoefen deze hobby ook meerdere jaren vandaar hebben we die ervaringen.
Ik wil u namelijk ook eens zeggen dat je voor een 15 jarige reeds veel initiatief neemt en ook niet verlegen bent om " iets te vragen " als het nodig is...
De meeste van je leeftijdsgenoten kunnen hier niet aan tippen.

Voila, dat wou ik toch ook even kwijt :smile::thumbsup:

even :offtopic:

Justus, ik spreek maar voor mijn eigen hé : ik ben al ouder, grijs en kaal aan het worden en beoefen deze hobby ook meerdere jaren vandaar hebben we die ervaringen.
Ik wil u namelijk ook eens zeggen dat je voor een 15 jarige reeds veel initiatief neemt en ook niet verlegen bent om " iets te vragen " als het nodig is...
De meeste van je leeftijdsgenoten kunnen hier niet aan tippen.

Voila, dat wou ik toch ook even kwijt :smile::thumbsup:

hoi,

in de vorige post staat ergens u, over wie gaat dat dan weer????;) maar ontzettend bedankt voor de leuke reactie, leuk dat te horen van iemand met ervaring!:-D En door te vragen voorkom ik fouten, zou ook lullig zijn als de polaris straks op de bodem lag.

maarwerkt plotterolie dan? heb namenlijk gister folie gekocht en mijn zwever gefolieed (voor het eerst). en heb nog genoeg over voor de polaris. maar nu twijfel ik weer, hij moet immers niet zinken!

Justus

Laatst bewerkt:
Ik krijg met folie of plotterfolie wel een model water dicht.
ARF drijvers heben vaak ook alleen folie er op .

Maar of het de goede manier is betwijvel ik .:mrgreen:

Ik lijm hem liever zo dat hij dicht is .

Mvg Johan

Zo, van die foto's krijg je spontaan zin om te gaan bouwen... Ziet er strak uit heren! Die plotterfolie ziet er mooi uit.

Nu moet ik toch echt aan de studie.......

Maar of het de goede manier is betwijvel ik .:mrgreen:
Ik lijm hem liever zo dat hij dicht is .
Mvg Johan

Idem hier. Ik probeer het model inderdaad door goed te lijmen waterdicht te krijgen. Maar soms zie je dan net op een naad een paar cm niet echt de lijm zitten. Dan begin je te twijfelen of hier geen water tussen kan. De kritische naden die permanent onder water (moeten kunnen) zijn, dus aan onderkant romp, doe ik met een heel dun (2 a 3 mm?) lijntje epoxy met glasbolletjes afkitten. Heel dun (afplaktape gebruiken dus). Dat kan nooit veel wegen ;).

Voortgang hier in beeld. Motor heeft al gedraaid...

Vooraanzicht. Op een of andere manier is de stabilo aan de uiteinde ietwat omlaag getrokken (ondanks carbon versteviging). Het voelt wel stevig aan verder. Denk dat het weinig invloed heeft. Een beetje negatieve dihedral ala Phantom F4 ;).

polaris2front.jpg

Close-up staartstuk. Hier goed de lijmnaad te zien, welke ik spaarzaam met epoxy heb dichtgekit. Aansluitingen motor met 3.5 mm stekkertjes, busjes ingelijmd in de motorsteun. Misschien dat ik ze nog iets inkort en haaks in de connectors zet. Al verwacht ik weinig aerodynamisch effect (draadjes zijn maar dun).

polaris2tail.jpg

Laatst bewerkt:
Even een beetje grafisch bezig geweest . :mrgreen:

67384af8250c35571.jpg

Vleugel krijgt de zelfde lijnen .

De plotterfolie is hier voor perfekt , hij laat niet meer los van alleen .

Mvg Johan

Schitterend Johan!

En als dat inderdaad zo goed houdt, dan wil ik het ook :mrgreen:

Ik weet alleen niet precies welke ik moet hebben en waar te kopen

Is deze site wat, en welke soort is dan het beste?

plotterfolie.net - Plotterfolien

Thnx, Dirk

Ik ben gewoon naar een plotterzaak geweest met een foto van een Polaris ( een beetje uitleg gegeven ook natuurlijk :rolleyes: ) en heb toen vanalle restjes meegekregen...:cool:

zo, mijn Polaris is ongeveer klaar. Zojuist heb ik hem op de plank gelegd. Op het moment dat het weer lekker weer wordt en ik in de gelegenheid ben om te vliegen is hij met twee binnen een paar uurtjes vliegklaar. De accu moet even een plaatsje krijgen dan, de ontvanger en regelaar erin gelegd (Plug and play) en dan moet de bovenkant er nog opgelijmd.

Voorlopig kan hij in ieder geval even van de bouwplank af.

Back