Polaris bouwverslagje

He, Polaris bouwers.
Hier vindt je een draatje van een van een Betuwse Polaris.

betuwsemodelvliegclub.nl • Bekijk onderwerp - Polaris (Depron Water Delta)

Op pagina 2 begint de bouw van deze Polaris.

IMG_1512-1.jpg

Groetjes Boy

Die van mij is bijna klaar ... de nonwaterversion dan, want ik ga lekker de eerste versie starten vanaf gras. Ga dan mijn electronica en roeren ook anders maken heb ik al gezien. Vraag mij af of ik dan het roer nodig zal hebben als het een grasversie zou blijven.

Nog wel een vraag: het lijkt erop dat hij achter zo zwaar is. Zelfs met een flinke lipo hangt hij nog steeds vet naar achteren. Is dat normaal?

Het roer gebruik je ook op gras om te "sturen".

Hij hoort zeker niet naar achteren te hangen als hij gedragen wordt op het punt waar het zwaartepunt volgens de bouwplannen zou moeten zitten. Dat betekent in jouw geval dat het zwaartepunt te ver naar achteren zit, en gaat het dus fout. Mijn ervaring is dat als het zwaartepunt precies volgens ontwerp is, dat je dan de beste vliegeigenschappen hebt. Dus je zult de batterij wat verder naar voren moeten doen, net zo lang tot hij blijft balanceren op het zwaartepunt, zoals aangegeven in het bouwplan.

Op de grond ligt hij met de staart op de grond vanwege de vorm van de romp. Dat hoort zo. Zodra je gas geeft wordt deze opgetild.

Overigens op het water is het juist echt "fun" met de Polaris ;).

het roer gebruik je ook in de lucht wel (althans ik wel) gisteren nog een vluchtje gedaan, vloog lekker, beetje veel wind en de stabilsator(of hoe je het ook noemt) boven de motor zat los verder vloog die prima.

binnenkort toch de romp maar eens gaan folieen en dan, watervliegen!

full

Thanx. Ik ben lekker bezig en doe steeds een stukje. Zitten nog heel wat zaken aan die verbeterd kunnen worden. Servo´s wil ik in een volgende versie iets terugplaatsen en de servo van het hogteroer stak teveel naar boven uit. Allemaal leerervaringen. :-)
Geen idee wat de prop gaat doen trouwens. Ik heb de juiste maat hier ook nog liggen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Netjes!

Leuk idee om de lijn van de voorkant van de vleugel zo naar achteren door te trekken. Idee voor mijn volgende Polaris (onder het motto beter goed gejat dan ... :mrgreen:).

Polaris

Hallo Olaf
Hier een paar foto's van mijn Polaris.
Trouwens, mooi spuit werk!
Ik zelf gebruik een Grayson motor, werkt erg goed en snel.
Hier onder de link.

(ParkJet Combo) 2212-06 V2 (Super-Sonic) Brushless Combo - $..

Voor de zekerheid heb ik er maar twee gemaakt.
èèn met wielen, en èèn zonder, de laatste is voor het water.
Het toestel is wat traag met reageren op de ellerons.
Er gaat een 2250mAh lipo 3c in, de prop is een APC 6x4.
Vliegt loei snel, èèn nadeel van deze combo set is dat je niet te lang voluit kan vliegen, anders grijpt de regelaar in, en je heb dan even geen power op de motor meer, dat hersteld zich van zelf weer, maar kan erg lastig zijn, het toestel blijft wel onder controle(besturing)
ParkJet Combo) 2212-06 V2 (Super-Sonic) Brushless, is verder een prima
setje voor niet al teveel geld.

GroetjesPaul

Dag Paul,

jij hebt je weg naar dit draadje ook weer gevonden zie ik.
Mijn Polaris ligt eenzaam op de plank bij gebrek aan een goede motor. Ik had er een 1650kv motortje opzitten met een 6x4 prop maar dat ging simpelweg te langzaam om goed te kunnen vliegen.

Ik zat steeds te kijken voor een ander motortje, maar bedenk met nu dat een 3-blads propje misschien ook wel een goede optie is. De motor is sterk zat daarvoor.
Binnenkort maar eens bestellen, wie weet kan die dan toch nog meer naar de watervliegmeeting.

Ik heb niks gespoten hoor, maar gewoon geverft met een kwastje en ... een sponsje. Daarmee deb je het depron. Sponsje in een houdertje (wasknijper) en verven maar. Geleerd van een expert hier op het forum. :mrgreen:
Verf komt bij de Kwantum vandaan. prima spul voor weinig geld en mooie kleuren. Voor de rest streun ik bouwmarkten af voor restpotjes als ik die tegenkom. Dan heb je vaak veel kleuren voor weinig geld.

Als motor gebruik ik de 2212/06 Brushless Outrunner 2200KV van RCTechnics. Leuk motortje. Of de 3bladsprop werkt weet ik niet trouwens.
Zien we wel als ´ie gaat vliegen.

Groetjes,

Olaf

whahaha, dat wil ik mee maken !
Tip: glasweefsel op de vleugel en ietsje meer carbon erin ;):mrgreen:

Op hoeveel staat de teller van polaris eigenaren/bouwers op het forum op dit moment, want jullie mogen er weer 1 bij tellen.
Gisteren even naar Hobby-in geweest voor depron en de nodige "hardware", vanmiddag even de tekening laten plotten en dan kan ik beginnen.
Met een weekje of 2 moet hij toch wel af zijn denk ik.

de andere kant op is het in ieder geval ook weleens gebeurd toen ik een tekening liet plotten door mn broer.
Kees had toen jouw tekening nog op zn pc staan.

:) makkelijk hoor, zo'n schoonvader die dat allemaal tot zijn beschikking heeft, kun jij niet eens een balletje opgooien voor een laser cutter? :mrgreen:;)

zou leuk zijn, maar past natuurlijk nooit in de ruimte. Al het plaatwerk word uitbesteed.

Overigens: mijn pa is geen eigenaar meer he...
nieuwe website van de zaak al gezien?

En nu maar gauw gaan bouwen, dan kunnen we weer ontopic :p

nee dat is ook zo, ze hebben nu al chronisch ruimtegebrek.
Ik heb wel eens iets laten lasersnijden via de metagro, zag er strak uit.
JA, de nieuwe website is mooi geworden, daar staan over een poosje allemaal foto's van mij op, ik ben tegenwoordig "huisfotograaf" bij de metagro.
Straks ga ik naar een beurs in Gorinchem waar ze ook staan, ook om foto's te maken.
nou, maar weer ff :ontopic:
Dit is de setup die erin komt, die heb ik van Discus2ct over genomen.
Als ik het goed begrijp is dit het motortje dat ook gebruikt wordt in het originele draadje op RCgroups.

http://www.modelbouwforum.nl/forums/%5Bte-koop%5D-elektronica/105978-polaris-setje-motor-servos-prop-ontvanger-etc.html#post1613902

Laatst bewerkt:
Klopt, dat is de juiste motor.

Nog heel ff offtopic: ik ben gisteren op die beurs geweest, is erg goed verzorgd. Zorg dat je er met een lege maag en dorst aankomt, want voor alles word gezorgd. Ik hoorde daar ook dat ze bij metagro nu een vaste fotograaf hadden maar had de link met jou nog niet gelegd. leuk!

En nu echt gaan bouwen!

op verzoek

Deze foto is geplaatst op verzoek van Paul. Zijn Polaris:

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back