Polaris bouwverslagje

Hoi,

jaja, het wordt wat :)

Maar je hebt gelijk, het is allemaal krap aan ...
Ik weet ook niet of het gaat lukken, want donderdag ga ik ook nog naar de beurs in Dortmund.

Verder ben ik ook nog bezig met de drijvers van de IBIS ...

Oei, niet te lang forummen ;) Opschieten :)

Grtz,
Menno

Dirk, hoe lang duurde verzenden bij jou?
Mijne is bijna een maand geleden besteld en zou inmiddels 3 weken onderweg moeten zijn.
Helaas werkt de website niet meer, dus kan ik de tracking gegevens niet nakijken.

Jitze,

ik dacht een veertien dagen... weet het niet meer precies.

Het kan soms lang duren, heb begin april bij HC vier 200 watt laders besteld >>> telkens met een uur verschil.
Drie zijn reeds veertien dagen thuis, één is nog onderweg

mvg

Dirk

Hier idem. 2200kV motor op 28 maart besteld bij RC timer, ik wacht nu nog. Is me nog nooit gebeurd, dat het zo lang duurde. Meestal 2 tot 2.5 week, en soms 3 weken.

Minder is ook dat op mijn vraag aan rctimer niet geantwoord wordt. Ik heb dan wel via ebay besteld bij rctimer, maar dat maakt niet uit.

ik heb rctimer vandaag ook een mail gestuurd. Hopelijk komt er wat terug, maar omdat de site offline is verwacht ik niet veel.

Normaal gezien zijn de Chinezen héél correct...
Kreeg gisteren een pakje van Bidproducts, na controle bleek er iets verkeerd in te zitten.:rolleyes: men had blijkbaar twee verschillende producten met dezelfde nummers ( kan gebeuren hé )
Gelijk een email gestuurd gister avond, deze morgen reeds antwoord.
Juiste item wordt direct nagestuurd volgens de mail :cool:

Klopt ik heb tot nu altijd goede ervaringen gehad met China / Hongkong.
Echter nu nog steeds geen reactie op de mail en geen pakketje na ruim 4 weken.......

Jitze,

ik dacht een veertien dagen... weet het niet meer precies.

Het kan soms lang duren, heb begin april bij HC vier 200 watt laders besteld >>> telkens met een uur verschil.
Drie zijn reeds veertien dagen thuis, één is nog onderweg
mvg

Dirk

Hierover ook gister avond een mail gestuurd naar HC.
Daarnet al antwoord gekregen dat het met AIR mail 6 tot 39 dagen kan duren eer het pakket aankomt. Ze hebben het gecheckt met het ordernummer en mailtracking nummer dat het pakje uit Hong-Kong vertrokken is op 12 april >>> dus nog even geduld ....

Oh, ik twijfel ook geheel niet aan de kwaliteit en lol van de polaris. Het is op het moment alleen dat ik voor mijn hobby even een keuze moet maken wat wel en niet en wat dus prioriteit heeft! Mogelijk dat ik hem t.z.t. alsnog ga bouwen.

Laatst bewerkt:
Nieuwe Polaris is af. Geprobeerd hem beter af te werken. De LED's moeten helpen om beter te zien bij tegenlicht. Dan zie je door de schaduw soms niet of boven- of onderkant voor is. Ze zijn echt heel fel en straalhoek 100 graden. Later misschien nog navigatie-LED's in de vleugeltips.

a3230892-24-IMG_5945.jpg

a3230893-249-IMG_5946.jpg

a3230895-140-IMG_5951.jpg

Ik heb vandaag besloten om ook een polaris te gaan bouwen.
Ik heb in de showroom op mijn werk even 5 afdrukken gemaakt van de bouwtekening en vanavond 1 ervan uitgeknipt. (paar op reserve :D)

na het hemelvaart weekend even kijken waar ik in de buurt van Enschede 6mm depron kan vinden.. (iemand betaalbare tips?) ik heb nog talloze platen 3mm liggen, maar dat is te dun :( (toch??)

ik heb altijd mijn depron modellen met PU lijm van de pattex of bison geliijmt, denk dat ik dat ook met deze ga doen.. enige nadelen zijn dat de lijm er geel uitziet en de droogtijd is lang.. verder vind ik het superspul :D

foto's volgen dus na het weekend.

aah mooi Jitze ! en nu bouwen!!

@mavlo77: mooi hoor, ben benieuwd of het een beetje werkt met die LED's

@matthewo: de romp zou ik met epoxy lijmen als ik jou was, die moet wel waterbestendig zijn he, zou jammer zijn als tijdens de vlucht ineens de onderkant van de romp los kwam omdat de lijm niet waterbestendig is...

nu bouwen? Mijn Polaris is al lang af en heeft al gevlogen! Ik vloog toen echter met een 1650kv motortje en dat was te weinig. De 2200kv gaat nu eerst op mn Swift II en als het watervliegen er weer aankomt gaat hij op de Polaris.

@matthewo: de romp zou ik met epoxy lijmen als ik jou was, die moet wel waterbestendig zijn he, zou jammer zijn als tijdens de vlucht ineens de onderkant van de romp los kwam omdat de lijm niet waterbestendig is...

euh.. die lijm is watervast ;) ik heb mijn optimist zijlboot er ook mee gelijmt en die zit nog steeds in elkaar :D

Back