Hoi,
ik had enkele posts terug al gemeld dat ik de mallen had uitgesneden, dus ook de vorderingen hier maar eens melden
Nou daar gaat ie dan:
Vanmorgend de verschillende delen gesneden en van start gegaan, ik moet zeggen dat de ontwerper goed werk heeft geleverd. De tekening is erg begrijpelijk en er is ook nog een pdf met een bouwhandleiding beschikbaar
Ik ben begonnen met de rompzijkanten, daarop komen de ribben voor de romp. Dit heb ik gelijmd met de lijm van de Action, lijkt heel erg op UHU POR, maar dan veel meer vloeibaar ...
Dan het geheel samenstellen totdat de rompvorm begint te ontstaan:
Dan de voorste indekking van de romp erop, tevens de voorzijde van de drijver. Dit heb ik met 30 min. epoxy gelijmd. Dit is belangrijk, want dit gedeelte moet uiteraard waterdicht zijn.
Omdat ik geen 6 mm carbon buis had, heb ik een 4 mm genomen. Deze heb ik weer ingefreesd met de Dremel, het restant van het buisje heb ik ook ingefreesd en gebruikt.
Dan heb ik carbon strips van 5 x 1 mm ingelijmd i.p.v. de grenen liggers die op tekening staan.
Nu dat alles ligt te drogen heb ik eens nagedacht over een kleurenschema. Ik wil gebruik maken van wat ik nog heb staan, want ik barst van de folie restanten.
Ik denk dat het iets met rood / geel & een grijs biesje wordt ... lekker opvallend en goed zichtbaar :thumb:
De vleugel was nu droog, dus ik kon verder met het kleurenschema. Ik werk 'm af met folie, omdat ik daarvan meer dan genoeg voorraad heb
Het kleurenschema van de originele Polaris vond ik erg mooi, maar die kleuren had ik dus niet. Vandaar dat ik met rood en fluo-geel aan de slag ben gegaan, volgens mij wel goed voor de zichtbaarheid:
Het begint er al op te lijken
Ook de onderzijde van de vleugel krijgt een beetje kleur, wel afwijkend zodat je goed ziet hoe je vliegt ... De ailerons zitten er inmiddels ook aan.
Kon het niet laten om even te kijken hoe dat zou staan met het rompje ... en wat denk je ? Ik ben er tevreden mee
Lijkt net of het niet veel werk is, maar als je het netjes wil doen is het veel passen, meten snijden en strijken niet te vergeten
De drijvertjes heb ik inmiddels ook in elkaar geplakt, moeten hier nog wel geschuurd worden.
En een drijvertje in de folie ... toch wel gaaf :thumb:
Nou, dat was het wel voor vandaag. Ik hoop morgen weer even verder te kunnen.
Grtz,
Menno