Polaris bouwverslagje

Dank je.

Ja klopt, motordraden heb ik onderlangs. Ik heb in de motorsteun 3.5 mm contactbusjes vastgelijmd (vlak met de onderkant). Het mooie is dat dit gelijk waterdicht is dan. Aan de motordraden heb ik de 3.5 mm bullet-connectors gesoldeerd, die je er dan zo in kunt steken. Op deze manier kan ik heel snel de motor verwijderen voor vervanging of service. De luchtweerstand van een paar van die draadjes kan nooit veel zijn, en lostrillen doen ze ook niet.

Dus maar eens even een nachtje ontdooien en de schade opnemen, de neus is in elkaar geklapt tot precies aan een extra schot dat ik gemaakt had net voor de vleugel:

4245221111_96e776e2d4_m.jpg

Schot was onderdeel van paar dingen die ik 'anders' gedaan had met het idee dat het compariment onder-achter een(1) dicht compartiment was met alleen een opening boven de vleugel, daar waar de 'tunnel' van het verticale staartvlak begint.
Ik was op voorhand niet voor 100% waterdicht gegaan, meer voor robuustheid, spatwaterdicht vond ik genoeg maar toen ik besefte dat ik m'n dure ontvanger moest gaan inlijmen had ik bedacht dat dat deel dan ook echt dicht ging worden :D:D

Aillerons bovenop met korte links, de kabels gaan aan de zijkant de tunnel in:

4245221209_e00d61e424_m.jpg

(als je goed kijkt zie je dat de vleugel hier ook flink doorgeknakt/gescheurd is)

Vervolgens geprobeerd de rest zo hoog mogelijk te monteren.
Dit had ik met het rudder gedaan, de elevator zat aan de andere kant tegen het horiz-staartvlak aangeplakt:
4245221219_9e807cb305.jpg

Ziet er misschien niet subtiel uit maar ik kan bevestigen dat het verder werkt...
Ik ga nu maar eens inlezen over een nieuwe motor en prop voor versie 2,
het motortje dat ik nu gebruikt heb trok het net, maar niet van harte :rolleyes:

Hebben de Polaris volgens bouwinstructie gebouwd met de aanbevolen motor etc. Nu hebben wij als accu een 3s 2200 mah 25c turnigy lipo van 188 gram. Als ik deze echter in de neus plaats is de neus te zwaar!? Ook als ik hem zo ver mogelijk naar achteren plaats. Met welke accu's wordt er hier op dit forum gevlogen?

Verder zitten er 9 grams servo's in een towerpro regelaar en een micro 6 kanaals ontvanger. Alles op de aangewezen plek.

dat klinkt wel erg raar. Heb je het zwaartepunt zeker weten goed uitgemeten? Ik vloog met een lichtere motor en moest mijn 3S1800 pack ook al aardig ver naar voren schuiven.
De meeste mensen hier vliegen hem een setup die ongeveer gelijk is aan die van jou...

Ik heb hem zelf niet nagemeten, maar heb de info van mijn vader. Hij gaf aan dat hij het punt voor de main spar heeft gepakt op de aangegeven afstand in de handleiding. Ik moet er dus even van uit gaan dat hij dit goed heeft nagemeten wat hij mij verzekerde :)

Mijn 1500 mAh batterij zit voorin de punt. Mijn 2200 mAh batterij moest zover naar achteren dat ik e.e.a. moest aanpassen! Dus op zich kan het wel kloppen.

Lijkt me geen probleem. De maximale belasting continu is dan 20x 1.6A = 32A. Daar kom je lang niet aan met een 2200 kV motor en een 6x4 prop.

Het is wat stil de laatste dagen ;)

Vandaag nog mijn mini ebay-camera getest in behoorlijk winderige condities (dat is dan ook wel te zien aan de beelden). Dat ding op de batterijklep is een tijdelijke oplossing omdat ik op locatie anders het zwaartepunt niet goed kreeg.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi!

Is dat gefilmd met die beruchte cheapo keychain camera?

En als ik dat zo zie: jammer dat mijn Polaris nog lang niet klaar is.... ;)

Dirk

Persoonlijk denk ik dat deze beelden geschoten zijn met de Mini Spy Hidden Camera Gum Web Cam AVR Recorder 30FPS (gezien de tijd en datum aanduiding onder in beeld )

Voor het geld wat die dingetjes kosten kun je er leuke dingen mee doen !
Het zijn leuke instapmodelletjes om flightvideo's te maken

Nogmaals: voor dit geld helemaal geen verkeerde keus
gr Gert

Voor 13 euro inclusief transport is het al snel geen slechte keus ;)...
Maar het beeld kan nog veel beter, maar door het trillen van de staart in de wind ziet het er wat golvend uit. Maar het originele AVI bestand is echt super qua scherpte. Nadelen zijn er inderdaad ook. De interface is belabberd, datum-weergave kan niet weg, ik denk dat de batterij niet lang stand houdt etc. Maar ach, het is maar een soort "prove of concept", dus ik vind het gewoon enorm gaaf dat je uberhaupt opnames vanaf het model kunt maken.

Het is inderdaad de veel besproken keychaincam ;).
Website met info: 808 Car Keys Micro Camera, Spy Video Recorder, Review

70%

Mijn 2e Polaris....maar dan de 70% versie met dank aan Johan...

full

full

full

configuratie:
Gewicht compleet: 190 gram incl. accu
Servo's: 4 x HXT500
Motor: Hextronic 20 gram
regelaar: 10 amp. Turnigy
ontvanger: Spektrum AR6110
lipo: (tijdelijk) 3S 460 mAh ( word 3S - 800 mAh )
Prop: 4,7x4,7

Zaterdag ( 30-01-2010 ) maiden... :-D dus met een beetje geluk een paar cm sneeuw !

gr Gert

Mijn 2e Polaris....maar dan de 70% versie met dank aan Johan...

Zaterdag ( 30-01-2010 ) maiden... :-D dus met een beetje geluk een paar cm sneeuw !

gr Gert

Dat ziet er goed uit Gert .

De sneeuw hebben wij gekregen , ben benieuwt.

Mvg Johan

Ps: je bent de eerste die een freeskit van mij klaar heeft .:cool:

In 1 woord fantastisch...Vliegt excact hetzelfde als zijn grote broer !

Een aanrader voor iedereen die een leuk klein waterkistje voor "er bij" wil plakken.

zoals gezegd weegt het kistje 190 gram en hij heeft van 2-3 beaufort totaal geen last...ik denk dat je hem met windkracht 4-5 nog wel kan vliegen.

Iedereen bij ons op de club was er zeer over te spreken...

Met de huidige lipo's (3S-460mAh) en motorisering had ik een vliegtijd van ongeveer 10 minuten. dit mag iets meer, dus de zwaardere accu's zijn besteld ( 3S-800 mAh)

Mocht je meer koolstof nodig hebben Johan, dan weet je me te vinden..;)

Ik hoor graag van je wat de frees-setjes gaan kosten...er is zeer veel belangstelling voor..

Het prototype voldoet prima...maar dat had ik ook niet anders verwacht.
De enige verandering is de dikte van de vleugel...De uitsparing in de romp was inderdaad 5-6mm dus heb ik ook voor een 6mm vleugel gekozen. dit brengt nauwelijks extra gewicht met zich mee. Je kan ook gewoon 2x3mm op elkaar plakken..werkt ook goed. zodoende kun je mooi de volle sterkte van 2 plaatjes 3mm gebruiken.Dus tegenovergesteld op elkaar plakken i.v.m. de buigzaamheid. Ook heb ik de aansturing van de roeren anders gedaan. Dit heb ik gewoon direct door de romp gedaan, met koolstof stuurstangetjes, maar je kan ook gewoon verenstaal gebruiken. Het is maar wat je voor handen hebt.

Ik zal kijken of ik hem de komende tijd van een leuk kleurtje kan voorzien, eens kijken wat ik nog aan acryl heb staan...

gr. Gert

Back