Politie Chevrolet C10

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door Marceline, 8 jan 2022.

  1. ArjanN

    ArjanN

    Lid geworden:
    19 jun 2011
    Berichten:
    2.095
    Locatie:
    Maurik
    Een 1:10 kan je ook verscholen na 1:14.


    Is met mijn zetor trekker ook gedaan
     
  2. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.379
    Locatie:
    Achterhoek
    Dat hangt van de tekening af Arjan maar ik meng me verder niet in dit dossier want geen verstand van de amerikanen.

    Wat ik wel kan zeggen is dat de WPL D12 in 1:16 kopen natuurlijk zinloos is. Deze is miniscuul. Zie ook mijn Sprinter bus met D12 1:10 onderstel. Zo'n amerikaan in 1:14 is enorm breed. Misschien nog wel breder dan de Bruder Sprinter.

    Ik zou eerst voor de body gaan als je er al eentje vind. Dan pas daarna de passende assen en de rest erbij zoeken.

    Ik vind het een ambitieus en gaaf project maar wel eentje wat heel veel zelfarbeid gaat kosten en niet bij elkaar bestelbaar zal zijn vrees ik.
     
  3. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Marceline,

    Of is het zelf maken/bouwen van de Chevrolet, van kunststof ABS plaat misschien een optie ?
    Zoals er meerdere forumleden hier op het MBF forum, zelf trucks bouwen van kunststof.
     
  4. ArjanN

    ArjanN

    Lid geworden:
    19 jun 2011
    Berichten:
    2.095
    Locatie:
    Maurik

    Daarom weet dat de stl bestanden van me trekker ook 1:10 waren en 70% daar van is 1:13.5


    Met het printen alles op 70% geprint en daar was een model.

    Weet wel dat verkleinen beter gaat als vergroten.

    Maar net wat rolf zeg. Zou eerst een body vinden en dan veder kijken
     
  5. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    891
    Locatie:
    Den Haag
    Van 1:10 terug naar 1:14 kan makkelijker dan andersom. Wat Marceline had gevonden was 1:48, oftwel dan moet je vergroten, en wordt alles vier maal zo dik, breed, groot.
    Marceline, tuurlijk kan je hem uit ABS bouwen, maar..... heb je daar ervaring mee? Zeker een model uit niets bouwen is geen simpel plaatjes op elkaar lijmen. Je kunt de uitdaging aan gaan, maar ik zou gewoon op zoek gaan naar iemand die het werk al gedaan heeft.
    Rolf, amerikanen waren breed, in die jaren tov onze kleine Europese wagens. Onze huidige auto's zijn aardig gegroeid, zet maar eens een DAF 44 naast een huidige kleine Toyota. Of een VW T2 naast een Mercedes Sprinter, die kan je er ruim in rijden!
    Oftewel, denk dat die 1:12 D12 wel zou kunnen passen.

    Een dubbele cabine pick up, juiste bouwjaar https://3dprintable.shop/product/chevrolet-k30-crew-cab-1979-printable-body-car/
    Of een blazer ook zelfde bouwjaar, heb je de achterramen.
    https://3dprintable.shop/product/chevrolet-blazer-k5-1976-1986-printable-body-car/

    wat je nu nog mist zijn de openslaande deuren in de achterzijde ipv de klep.
    Misschien dat deze ontwerper jouw uitvoering wil maken.
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2022
  6. Marceline

    Marceline

    Lid geworden:
    28 okt 2021
    Berichten:
    735
    Locatie:
    Rotterdam
    Beste Pieter, Arjan, Rolf en Fred, zelf maken is geen optie omdat ik hier totaal geen ervaring mee heb.
    Ik kan de persoon via shapeways vragen waar ik al eerder contact mee gehad heb of hij de subarban wil maken koste iets van 300 dollar schaal 1.14
    De subarban C10 is een langzaam aan project alle tijd om naar onderdelen te zoeken.

    Wat betreft de wpl d12 chassis die wil ik toch hebben om de bruder sprinter te verbouwen tot service wagen voor de Volvo, een aantal onderdelen heb ik al, en Pieter gaf een link voor een onderstel compleet met motor en servo besturing.

    We kunnen nog verder aan de Volvo FH16 750 en Iveco en de MB Arocs Brandweerwagen. En aan de Scania want Tamico.de heeft de hefboom onderdelen..
     
    VOLVO FH 16 750 vindt dit leuk.
  7. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    891
    Locatie:
    Den Haag
    Marceline, die persoon heeft moderne Suburbans, jij moet naar de oudere bouwjaren kijken, anders maak je een niet bestaande uitvoering.
    Zie mijn link, voor juiste uitvoering, en dat kost geen 300,-
     
  8. Marceline

    Marceline

    Lid geworden:
    28 okt 2021
    Berichten:
    735
    Locatie:
    Rotterdam
    Fred daar heb ik niets aan dat is een pickup met klep
     
  9. Marceline

    Marceline

    Lid geworden:
    28 okt 2021
    Berichten:
    735
    Locatie:
    Rotterdam
    Deze uitvoering moet ik hebben zie foto. om dit voertuig te maken 710x528_23106885_12810733_1523983278_1_0.jpg f91a7a55cc34f3b5ee28edb5c82d67e4.jpg
     
  10. Alex Kooijman

    Alex Kooijman

    Lid geworden:
    20 apr 2021
    Berichten:
    41
    Locatie:
    Panningen
    Misschien kun je een combinatie maken van de 2 modellen die Fred heeft genoemd als Printables, door iemand die de files kan combineren en/of weet hoe dat werkt en/of mogelijk is.
     
  11. Marceline

    Marceline

    Lid geworden:
    28 okt 2021
    Berichten:
    735
    Locatie:
    Rotterdam
    kwam ook deze nog tegen met deuren van achter. Ja dan heb je de bestanden maar dan moet je ze nog laten printen en iemand zoeken die dat wil printen. img4-158-100x100.jpg
     
  12. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    891
    Locatie:
    Den Haag
    Printen is geen probleem, daaris altijd wel iemand toe bereidt.
    Maar, lees mijn eerdere bericht. Mijn links zijn het juiste type, die zul je of tijdens het bouwen moeten combineren of en dat is nog mooier de ontwerper vragen de bestanden te koppelen in een nieuw ontwerp met de juiste achterdeuren.
    Ps blauwe uitvoering, ME, ? ipv de gewone witte surveillance uitvoering? Bijzondere keuze. Dat is dan wel de 4x4, en dat is het D12 chassis niet.
     
  13. Marceline

    Marceline

    Lid geworden:
    28 okt 2021
    Berichten:
    735
    Locatie:
    Rotterdam
    Kan ook 3 stl bestanden kopen incl eentje met achter deuren en van de combinatie onderdelen 1 model maken wat Alex al aangaf.

    Eerst even een probleempje met paypal.nl zien op te lossen.
     
    Alex Kooijman vindt dit leuk.
  14. Marceline

    Marceline

    Lid geworden:
    28 okt 2021
    Berichten:
    735
    Locatie:
    Rotterdam
    schijnwerper hebben we ook al, zwaailampen worden er twee van pistenking.
     
  15. Marceline

    Marceline

    Lid geworden:
    28 okt 2021
    Berichten:
    735
    Locatie:
    Rotterdam
    Heb net een email gestuurd aan info@3dprintable.shop met foto,s om te vragen of ze de Chevrolet Surburban C10 of deze in 3D bestand kunnen maken en prijs opgave.

    Heb ook bij Aliexpress een inrichting dashboard gevonden en een verlichtingsset.
     
  16. Marceline

    Marceline

    Lid geworden:
    28 okt 2021
    Berichten:
    735
    Locatie:
    Rotterdam
    En bestand besteld img1-288-600x335.jpg uit Fred,s zijn link.
     
  17. Alex Kooijman

    Alex Kooijman

    Lid geworden:
    20 apr 2021
    Berichten:
    41
    Locatie:
    Panningen
    Laatst bewerkt: 31 mei 2022
    Marceline vindt dit leuk.
  18. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    reken van wielmaat af als je de wielen wilt behouden,of wielbasis spoorbreedte lengte echte c10,de wpl suzuki d12 staat er 1 op mp,en neen is niet adv van mij
     
  19. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    als je de wpl chassis hebt en je reknt schaal uit,vraag dan toms modelautoos purmerend of hij aan bouwpakket ken komen,hij doet in imorteren schaalmodellen usa autoos en voornamelijk oudere modellen,wi weet bestaat er bouwpakket van,in usa heb je ook 1/12 bouwkits namelijk en andere rare schalen
     
    Marceline vindt dit leuk.
  20. Marceline

    Marceline

    Lid geworden:
    28 okt 2021
    Berichten:
    735
    Locatie:
    Rotterdam
    VOLVO FH 16 750 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina