Politieboot P64

Heb jij er trimflappen aan de achterkant aan gemonteerd? Je hebt er wel een mooie boeggolf (snor) voor.

En Bruschless is toch alleen om heel hard te kunnen varen, voor zover ik weet zijn ze slecht in langzaam draaien en worden ze dan ook warm.

Inmiddels weer wat geknutseld...

Voorkant.jpg

De opbergbak aan de voorkant.


Bolders.jpg


Kleine aanpassing van de bolders.
 
Laatst bewerkt:
Brushless hoéft helemaal niet snel te gaan. Dat ligt helemaal aan het KV (toerental per volt) en het aantal volt waarop je vaart.
Het 'aanlopen' op langzame snelheid is geen probleem meer. "Vroeger" wél, maar ondertussen grotendeels verholpen.
Ik heb ondertussen een stuk of 6 schepen op BL varen, zowel werkschepen (veel power, weinig snelheid) als Schnellboote en daarvan afgeleidde schepen (snelheid) en ik ben verwoed fan van BL geworden.

Een vergelijking: Ik had de Graupner Multijet Boot. Standaard uitgerust met Speed 600. Zware motoren, warmtegeneratoren en ampereslurpers.
Omgebouwd naar BL: de helft lichter, werden niet warm en ik kon drie keer zo lang varen. De enige fout die ik gemaakt had: de BL motoren die ik er in gezet had, draaiden 1.100 KV. Ik had er achteraf gezien 1.400 KV in moeten zetten.
Uiteindelijk opgelost door de motoren op 4S te laten varen... Zie:

En inderdaad: tegen de spiegel van mijn RV (Rijksvaartuig) 162 zitten trimkleppen.
En een tip: Zet je bolders (en de overige giethars details) vast met een stukje messing staf in de onderkant en door het dek.
 
Maakt dat nog wat uit voor het varen die trimkleppen? en welke brushles zou ik moeten nemen voor die politieboot? hij moet rap kunnen maar ook mooi langzaam kunnen varen zonder dat de boel warm word.
 
Laatst bewerkt:
Omdat ik toch al moet lijmen plamuren en spuiten gelijk het foutje uit het bouwpakket gehaald.


Links-achter.jpg


De achterste schuine stootrand die verkeerd stond is er af.
 
Als je bang bent voor warmlopers kan je altijd nog waterkoeling toepassen op de motoren.

@Roel van Essen ik hoop dat je bemanning goed in de gordels zat! Goeie morgen wat een versnelling zeg. Heb je al eens gemeten hoe hard ze gaat?

Groet,
Mathieu
 
en na al die jaren lees je nog steeds : " abs kun je ook met chloroform lijmen , ik maak daar een papje van"

doe dat nu niet , zoek de produktkaart maar even op en je weet direct waarom , het heeft een reden waarom je daar echt niet zo eenvoudig aangeraakt en neen ; niet enkel om het bedwelmend effect
 
Spuiten, het is niet mijn hobby maar de romp is blauw.
Nu eerst goed laten uitharden en dan komt de zwarte bies en het rode onderwaterschip.

blauwe romp.jpg
 
Inmiddels 2 navy compact schroefassen binnen. Deze wil ik in de Politieboot zetten, bevalt het niet dan kan er altijd een andere as in die ik aan een andere motor koppel maar de navy compact zou volgens mij voldoende power moeten leveren.
 
Van de mast was er van origine niets maar dan ook helemaal niets symmetrisch :)
Van het weekend een nieuw onderstel gebouwd welke gelijk ook functioneel kan worden. De mast zelf moet nog vervangen worden voor een holle messing variant.
De aandrijving hoort eigenlijk met cilinders maar ik denk dat ik hem met een zeilwinch o.i.d. omhoog trek, evt met een eindschakelaar in de voet.
De oude beugel wordt uiteraard ook vervangen door een nieuwe gesoldeerde messing uitvoering. De huidige valt van ellende uit elkaar.

Ik had gedacht dat de hele mast tegen de stuurhut vastgeplakt zat maar nu ik aan het passen ben moet daar ca 1cm ruimte zitten tussen de mastvoet en de stuurhut, klopt dat? of heb ik de mast te ver doorgezet naar voren en moet deze altijd een beetje schuin naar achteren staan?
Mast.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er netjes uit.
Ik vraag me alleen af of dat licht klopt, je hebt er een combi boord licht van gemaakt maar die zitten aan de achtermast:
upload_2021-9-13_9-36-20.png


Ik weet alleen niet welke kleur dat licht dan wel moet krijgen, ik denk gewoon wit maar weet niet goed wat dan de functie moet zijn.
Uit mijn hoofd is een gecombineerd boordlicht alleen bij kleine schepen toegestaan waar ze niet apart geplaatst kunnen worden.

Groet,
Mathieu
 
Mathieu dit is gewoon een boordlicht in dit geval moet dat groen zijn . aan de andere zijde dus een rood boordlicht
Gr
Rins
 
Mathieu dit is gewoon een boordlicht in dit geval moet dat groen zijn . aan de andere zijde dus een rood boordlicht
Gr
Rins

Rins,
Dat weet ik maar het ging mij om het licht wat op de preekstoel gemonteerd is.
Blauwwinde heeft daar een combi boordlicht van gemaakt en dat klopt volgens mij niet, de normale boord lichten zitten dus in de mast zoals ik aangaf en niet op de preekstoel.
 
Het zou kunnen dat bij geklapte mast de lamp voor op de stuurhut wordt gebruikt als toplicht en de lamp aan de preekstoel als gecombineerd boordlicht. Geen idee of dat reglementair nog verantwoord is. Ken de afmetingen van het schip niet. Gr. Klaas.
 
Back
Top