Politieboot P64

Hoi, leuk dat je er ook 1 hebt. De tekening is zeer beperkt en geeft eigenlijk alleen weer hoe je de motor aan moet sluiten.
De striping heb ik op basis van het politie handboek mbt striping laten snijden uit folie.
Ik heb nog een setje decals liggen dus ik kan een fotocopy maken indien gewenst alleen kloppen ze niet met de werkelijkheid.
Heb je dan wel de info hoe ik de motor moet plaatsen ,servo"s , regelaar , accu op deze boot etc !!

Ja die heb ik, echter ik adviseer de huidige schroefassen er uit te halen en nieuwe te plaatsen. de originele zijn alleen geschikt voor een statisch model.
De aansturing van een regelaar is standaard, op de tekening nemen ze 1 regelaar voor 2 motoren, veel beter is iedere motor een aparte regelaar en zenderkanaal.
Het roer gaat gewoon met een servo.

Laatst bewerkt:
Hierbij mijn roerservo.
ik heb hier nieuwe roerkoningen voor gedraaid uit messing en met een messing stang aan elkaar vast, de servo zit bij mij met een geprint onderdeel gemonteerd tussen de roerkoningen. Ook zie je de steun van de schroefas in de boot gelijmd zitten.

Roerservo3.jpg

En een foto van de aandrijfmotoren, ik heb er 2 navy compact motoren in gezet, dat gaat prima maar in de 2e romp die ik heb neem ik een aandrijving zonder tandwielen.
Motoren3.jpg

Laatst bewerkt:
Hierbij mijn roerservo.
ik heb hier nieuwe roerkoningen voor gedraaid uit messing en met een messing stang aan elkaar vast, de servo zit bij mij met een geprint onderdeel gemonteerd tussen de roerkoningen. Ook zie je de steun van de schroefas in de boot gelijmd zitten.

Bekijk bijlage 559324

En een foto van de aandrijfmotoren, ik heb er 2 navy compact motoren in gezet, dat gaat prima maar in de 2e romp die ik heb neem ik een aandrijving zonder tandwielen.
Bekijk bijlage 559325
Dan is er voor mij nog heel wat te doen, de boot heb ik in deze staat kunnen overnemen met alle losse onderdelen. Eerst maar even beginnen met het dek los te halen.

Bijlagen

• IMG_20231102_103520_366.jpg
    IMG_20231102_103520_366.jpg
    103,3 KB · Weergaven: 85
  • 16989186868535947888570036685359.jpg
    16989186868535947888570036685359.jpg
    209 KB · Weergaven: 84
Het dek hoef je niet los te nemen. Zou ik zeker niet doen dan scheurt je romp.
Jij hebt een mooi nieuw onverprutst exemplaar. Daar kun een mooie boot van maken.

Wel moet je de assen en de roerkoningen vervangen die zijn waardeloos in het pakket. Ook de schroeven moet je niet gebruiken. De bladen kunnen er af vliegen door de roterende kracht en door de romp slaan. Ik heb raboesch schroeven gebruikt.

Jij hebt een mooi nieuw onverprutst exemplaar. Daar kun een mooie boot van maken.

Wel moet je de assen en de roerkoningen vervangen die zijn waardeloos in het pakket. Ook de schroeven moet je niet gebruiken. De bladen kunnen er af vliegen door de roterende kracht en door de romp slaan. Ik heb raboesch schroeven gebruikt.

Okay bedank voor je berichtje net op tijd was al bezig met het dek los te halen , moet deze dan weer opnieuw lijmen tips welke lijm ik moet gebruiken

Waar bestel je de assen en roerkoningen ?

Back