Ja, ik weet het, ben op meerdere Biigs meetings geweest.
Takelen is het veiligst.
Op de electrosleepmeetings was het lekker stil, geen herrie.
Gerben deed geloof ik 70 sleepjes op een dag en Bertus ook.
Dus de mensen kwamen binnen 2 minuten boven.
En electro is zeker net zo sterk als benzine, Gerben trok een enorm model van Nico Quint makkelijk van de grond en Bertus trok ook een enorme kist van Willie Helpenstein low budget omhoog.
Maar dat ging netjes omhoog en... De zweefpiloten wisten wat ze deden.
Modellen waren ook optimaal uitgebalanceerd.
Plus de communicatie tussen sleper en zwever was optimaal.
Gerben en Bertus hebben mij ook vaak gesleept en we stonden continu te praten, ik ga nu links, ietsje sneller of langzamer.
Heel belangrijk dat je je model kent en je weet dat ie goed uitgebalanceerd is.
Als ik nu op een gemiddelde club kom hebben ze geen enkele kennis.
De blinde helpt de lamme.
Ik heb het nog geleerd van oude technische mannetjes die bij Fokker of KLM gewerkt hebben, en enorme sociale controle.
Nu is het allemaal ARF en kloot maar raak voor een knaak.
Hele technische deel van modelvliegen lossen ze op met de computerzender en stabilisatie.
Door het wedstrijdvliegen en meetings vliegen leer je zoveel.
Dus Gerben en ik vlogen vreselijk achterlijk maar onze modellen konden we beide vliegen, ongeveer hetzelfde gevoel in de kist.
En alle andere goede piloten vlogen zo.
Ik kon een model van Rudi Freudenthaler pakken, of Willie van HKM en hij voelde hetzelfde.
Dan weet je dat je goed zit.
En dan zie je een iets te rijk iemand een Horky vliegen, laat staart hangen, zakt als een gek.
Dan weet ik al, die snapt het niet.
GJ
Takelen is het veiligst.
Op de electrosleepmeetings was het lekker stil, geen herrie.
Gerben deed geloof ik 70 sleepjes op een dag en Bertus ook.
Dus de mensen kwamen binnen 2 minuten boven.
En electro is zeker net zo sterk als benzine, Gerben trok een enorm model van Nico Quint makkelijk van de grond en Bertus trok ook een enorme kist van Willie Helpenstein low budget omhoog.
Maar dat ging netjes omhoog en... De zweefpiloten wisten wat ze deden.
Modellen waren ook optimaal uitgebalanceerd.
Plus de communicatie tussen sleper en zwever was optimaal.
Gerben en Bertus hebben mij ook vaak gesleept en we stonden continu te praten, ik ga nu links, ietsje sneller of langzamer.
Heel belangrijk dat je je model kent en je weet dat ie goed uitgebalanceerd is.
Als ik nu op een gemiddelde club kom hebben ze geen enkele kennis.
De blinde helpt de lamme.
Ik heb het nog geleerd van oude technische mannetjes die bij Fokker of KLM gewerkt hebben, en enorme sociale controle.
Nu is het allemaal ARF en kloot maar raak voor een knaak.
Hele technische deel van modelvliegen lossen ze op met de computerzender en stabilisatie.
Door het wedstrijdvliegen en meetings vliegen leer je zoveel.
Dus Gerben en ik vlogen vreselijk achterlijk maar onze modellen konden we beide vliegen, ongeveer hetzelfde gevoel in de kist.
En alle andere goede piloten vlogen zo.
Ik kon een model van Rudi Freudenthaler pakken, of Willie van HKM en hij voelde hetzelfde.
Dan weet je dat je goed zit.
En dan zie je een iets te rijk iemand een Horky vliegen, laat staart hangen, zakt als een gek.
Dan weet ik al, die snapt het niet.
GJ
Laatst bewerkt: