Poolschip Aurora

lijkt mij inderdaad een goede en nogal goedkope oplossing ...

enige minpunt , niet nodig in scheepsmodelbouw , is de remfunctie . Kan deze uitgeschakeld worden ? Ik heb geen ervaring met zo'n "met rem " snelheidsregelaar ...

de groetjes ,

Laurent

De remfunctie kan je meestal niet uitschakelen hoor Laurent
Maar het duurd een of twee seconden voordat hij inderdaad achteruit slaat als je de motor dus omkeerd ompoold zeg maar
mvg
Frederik

Wow ik sta iedere keer weer versteld van het knappe werk jij hier brengt
Die sloepjes en dat vliegtuigje dit is gewoon prachtig, ik vind dit een knap stukje handwerk, ik blijf u volgen

Detailering van de romp is klaar. 't Laatste plamuurwerk zit er ook op. Tijd voor de eerste grondlaag.

64 verschansingsteunen

Stapte professor Kalys hier zopas niet binnen?

Kluisgaten, groot genoeg opdat er een gemiddelde fox-terrier op 1/48ste door kan . . .

Tot de volgende, groeten, A!H.

Laatst bewerkt:
Kluisgaten, groot genoeg opdat er een gemiddelde fox-terrier op 1/48ste door kan . . .

Is dat wel de goede benaming
Zijn dat naar mijn weten geen SPUIGATEN
mvg
Frederik
:sleepy::D

Hallo Archibald,

Wat een origineel idee voor de bouw van zo'n apart scheepje! Als ik zo de werkzaamheden bekijk dan komt het helemaal goed.

groeten Paul

Is dat wel de goede benaming
Zijn dat naar mijn weten geen SPUIGATEN
mvg
Frederik
:sleepy::D

Beetje mierenneuken maar Allez..kluisgaten zijn inderdaad de gaten waar de ankerkabels door naar buiten lopen.

Tja dan krijg je ineens zulke berichtjes op je pm.

excuses als het zo is over is gekomen maar was niet bedoeld iemand te beledigen ofzo. Toch moet ik wel zeggen dat ik de manier van reageren erg kinderachtig en zielig vind maar goed.

Ik ben niet eens een schaalbouwer maar gewoon een fan van dit topic.:confused:

F.van.Gent
Vriend van modelbouwforum.nl

Leeftijd: 74

icon1.gif
andere mierenneuker
He MIERENEUKER
Jullie zijn toch zo voor details !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dan moet je ook de benamingen maar goed doen toch ?
mvg
van een ex Schipper

Hé allemaal bedankt voor de complimentjes en de leerzame opmerkingen.
Als landrot dacht ik dat kluisgaten en spuigaten hetzelfde betekenden . . . gelukkig zijn er nog echte zeebonken op dit forum waar we wat van kunnen opsteken. ;)

Hopelijk blijven de strijdbijlen begraven, 'k zou 't graag leuk houden in dit draadje.
Nogmaals bedankt, de groeten, A!H.

Hopelijk blijven de strijdbijlen begraven, 'k zou 't graag leuk houden in dit draadje.
Nogmaals bedankt, de groeten, A!H.

Ik had hem een prive berichtje gestuurd dat hij dat openbaar maakt moet hij toch weten.
Maar humor zit er bij hem niet in !!!!!!!!!!dus is heteen droogkloot zullen we maar zeggen
mvg
Frederik:D:D
ps
Einde discusie

Kluisgaten, spuigaten.....pffff, er stond een foto bij, dus wat maakt het uit.
Zinloze discussie hoor, niet iedereen is 100% op de hoogte van dat soort benamingen.

Hetgeen bedoeld werd was duidelijk te zien hoor Archibald!
Mooi werk!
Komen de gaten ook nog aan bakboordzijde?

Groet!
Edwin

Laatst bewerkt:
Heb je spuitplamuur gebruikt? En hoe zijn de verschansingsteunen aangebracht? Na afloop, of voordat de verschansing erom kwam?

Groet, en met veel bewondering,
Snoerke

@shifter
Inmiddels zijn de spuigaten er ook aan bakboordzijde.
@Snoerke
Op het moment van de foto's stond er nog geen spuitplamuur op, da's inmiddels wel het geval, heb er nog geen foto's van. De verschansing was reeds voorzien in de polyesterromp, de steuntjes zijn er dus achteraf aan toegevoegd.

De groeten, A!H.

Sloepen

Haddock,
Ik zag dat je mallen had gemaakt voor 2 verschillende type sloepen, heb je die mallen nog en zijn ze nog te gebruiken? Ik ben nog op zoek naar sloepen, kun je mij de lengtes van de twee verschillende sloepen opgeven?
groeten
Hawser

Knap werk Archibald. Het eindresultaat gaat goed zijn, dat zie ik zo al.
Met welke lijm zijn die halve rondjes op de romp geplakt? Eigenlijk moet ik geen polystyreen plakken maar houten halfronden, op polyester/plamuur.

Hé Gilbert,
bedankt voor 't compliment.
Heb al veel op polyester gekleefd met verschillende soorten lijm en 't beste is nog altijd secondenlijm (cyanoacrylaat) zeker als 't over zo'n fijne stukken gaat.
Ik fixeer alles met tape en met een naald met secondenlijm ga ik langs de naden, door de capilariteit vloeit de lijm tussen de delen. Daarna even aandrukken en alles zit behoorlijk vast.
De overtollige lijm schuur je na drogen gemakkelijk weg met fijn schuurpapier.
Misschien 't hout eerst nog van een laagje G4 voorzien?
De Groeten, A!H.

Back