Poolschip Aurora

De basiselementen voor de 'kooi' bovenop de stuurhut (in 't engels heet dat awnings).

awnings1.jpg

Na het solderen:
awningsfin.jpg

Het relingwerk wordt verdergezet op de brug:
relinbrug.jpg

De schoorsteen heeft inmiddels ook al z'n definitieve kleur:
funnelcol.jpg

Volgende episode: afgewerkte relingen en masten. Tot dan, A!H.

Bedankt voor 't compliment, Bas.
De schoorsteen en andere kleinere zaken zijn gespoten met matte acrylverf van Tamiya. Voor grotere oppervlakten (romp, bovenbouw) gebruik ik synthetische satijnlak (meestal Boss of Levis) waar ik een matte vernislaag op zet.
Grtz, A!H.

Bedankt voor de receptuur.
De vernis is -neem ik aan- eveneens van Boss of Levis... zal een gaan kijken bij de verf-speciaal zaak.
Gr Bas

Het draadje blijf ik met genoegen volgen.

Al het railingwerk is klaar en gespoten:

De railing voor de voorsteven

Railing voor brugdek en trappen.

Beide masten zijn ook klaar:

Het volgende op de planning: davits en afwerking van de schoorsteen en sloepen.
Tot dan, A!H.

Merci Luc. We zijn inmiddels weer een stapje verder:

De sloepen zijn klaar

Rond de davits van de grote sloepen was Hergé niet echt duidelijk, ik raak er in elk geval niet aan uit en heb iets anders gevonden dat er toch een klein beetje op lijkt. Het systeem van de davits op de sleper Imara vind ik best bruikbaar en ga dit toepassen voor de grote sloepen. De 4 davits links op de foto gaan hiervoor dienen.

De schoorsteen is klaar. de spankabels komen strak te staan als de davits en sloepen gemonteerd zijn.

De open brug, er moet nog zeildoek rond de reling.

Tot zover, grtz, A!H.

ziet er mooi uit

wat gebruik je als doek om de sloepen af te dekken?

mvg
duimpje

wat gebruik je als doek om de sloepen af te dekken?

De dekzeilen zijn van papierrestjes van een drukkerij die ik nog ergens in een la gevonden heb. Ik vermoed gewoon 80 grams printerpapier. Eerst pasvormpje uitknippen en dan goed doordrenkt met verdunde houtlijm over de sloepen 'draperen', goed laten drogen dan een primer erop en dan met matte verf schilderen.

Grtz, A!H.

Laatst bewerkt:
Mooie sloepjes!

Echter hoe maak jij die sloepjes? Spantenplan en dan beplanken?

De grote sloepen zijn geïnstalleerd:

Volledig zoals op de Imara.

'k Weet 't, 'k mag niet stoefen maar ben hier best wel tevreden over. Past goed op dit schip. Niet?

Tot de volgende. Grtz, A!H.

Arhibald, Het ziet er schitterend uit !!
zeer realistisch, je zou het verschil niet zien in een tekenfilm ..

Duizend bommen en granaten :mrgreen:

m.v.g. Brandaris

Davits

Ik vind het een heel leuk project en fantastisch gedaan maar ik heb een vraag:
Hoe werken die davits nu?, als je de voetjes 90 deg draait kan ik mij er iets bij voorstellen maar hoe buigen de davits nu naar voren als zij in deze "voeten" staan?
grt

@Hawser
Deze schets zou een en ander moeten verduidelijken. De zijkanten van de 'voetjes' –waarin de davits pivoteren– zijn voor de duidelijkheid op de schets weggelaten.

Grtz, A!H.

Back