Welkom op het Modelbouwforum en in deze hobby.
Even los van verlichting, waar dit draadje over gaat, het volgende:
Het belangrijkste naar mijn mening is dat je je bewust bent van het gevaar voor ongelukken en letsel wat met een model aangericht kan worden. Beschouw je model als een cirkelzaag zonder enige veiligheidskap er op. Check ook je aansprakelijkheidsverzekering even en realiseer je dat als je dingen doet die verboden zijn, die verzekering waarschijnlijk niet uitkeert.
Tot slot zijn aan het gebruik van een modelluchtvaarttuig wat regels verbonden, door de overheid gesteld. Het is verstandig je daarvan op de hoogte te stellen. Op die manier doe je je best de hobby niet in een kwaad dachtlicht te stellen bij anderen.
Voor wat betreft het aanbrengen van verlichting op je drone is het handig om de oriëntatie van voor- en achterzijde duidelijk te maken door verschillende kleuren leds te gebruiken, die naar voren en achteren schijnen. Denk even aan witte koplampen versus rode achterlichten of in de scheep- en luchtvaart waar groen rechts zit, rood links en wit achter.
Tot slot is het belangrijk om flink met de zoekfunctie van het forum aan de gang te gaan en veel draadjes te lezen.
Bedankt, ik ben me hiervan bewust en heb me al diep in de wetgeving verdiept. over de lichten heb ik in gedachten om inderdaad voor 2 witte leds en (als de drone van je af vliegt) aan de linkerkant op de 2 motorgondels rode ledstrips eromheen te maken en aam de rechterkant groen ook weer om de motorgondels. het is de bedoeling dat ik ook op afstand nog oriëntatie heb waar ik heenga (bij daglicht). en ik weet niet of iemand aanbeveligingen heeft voor strips. ze moeten ongeveer een lengte van 10 cm hebben. Heb al op diverse sites rondgekeken en heb strips van 5 en 20 cm gevonden. geen 10 dus. alvast bedankt. De drone is trouwens een ideetje van een techniekclub waar ik bijzit. we hebben een site en crowdfunding op gezet om zo de drone te financieren hier de link naar onze site:https://skylabsblog.wordpress.com/ hier komen tekeningen enzo op zodra we zover zijn, misschien vindt iemand dit interresant.