Leon, neem dan even D5 als PWM input voor het gevoeligheidskanaal.
Je kunt in de code zien hoe ik PWM op D3 uitlees en vervolgens map naar een range van -500 <> +500. Je kunt niet mappen naar een fractionele getallenreeks (alleen naar gehele), dus daar moet je nog een berekening achter uitvoeren. Ik denk dat als je de 0,1 resp 0,05 omwerkt naar een range van 0,2 <> 0,02 resp 0,1 <> 0,01 dat je dan een aardig startpunt hebt om eens mee te gaan testen.
Test wel even uit hoe de Vario reageert als je niets hebt aangesloten op D5. Dat input kanaal kan dan gaan "zweven", waardoor er allerlei willekeurige waarden worden doorgegeven. In dat geval moet je de ingebouwde pull-up weerstanden in de processor activeren, waardoor het kanaal zichzelf stabiliseert.
Ik wil de Vario graag bruikbaar houden voor mensen die er alleen 5V voeding op aansluiten en verder niets. Door per vrije input poort een nieuw algoritme in te bouwen, kun je er dan voor kiezen welke toekomstige functies er nog bij komen, door aan deze poort een servokanaal of schakelaar toe te wijzen. Batterijbewaking zou bijvoorbeeld kunnen.