Post je eigen ontwerp spuitklusjes Shocky!

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
de verticale romp......

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo

Even een vraagje, deze week komt mijn nieuwe airbrush aan en ik wil veel oefenen, maar oefenen met die airbrushverf is nogal duur, kan ik niet eerst oefenen met een goedkope verf? Zoja, welke?

HOUWDOEEE

Voor verf kun je eens bij de action binnen lopen....
gewoon acrylverf in een tube, er word meer mee gespoten en het werkt best aardig!

ik zou zeggen koop je een setje bij een online airbrushzaak (bij voorkeur uit almere ;) ) je doet er best lang mee en die is vaak voorgemengd en hoef je niet meer te zoeken naar de juiste melk achtige mix.

anders action verf met water erbij en spuiten maar :mrgreen:

wat voor een airbrush heb je gekocht? (ff nieuwsgierig :) )

Voor verf kun je eens bij de action binnen lopen....
gewoon acrylverf in een tube, er word meer mee gespoten en het werkt best aardig!

ik zou zeggen koop je een setje bij een online airbrushzaak (bij voorkeur uit almere ;) ) je doet er best lang mee en die is vaak voorgemengd en hoef je niet meer te zoeken naar de juiste melk achtige mix.

anders action verf met water erbij en spuiten maar :mrgreen:

wat voor een airbrush heb je gekocht? (ff nieuwsgierig :) )
Ok thanks :D
Ik ben beginner, dus ben ik begonnen met de hobbyking airbrush, goedkoop en ze zeggen dat hij heel goed werkt als je hem goed onderhoud. Na een tijdje koop ik me wel een betere.

Grtzz

Laatst bewerkt:
Zo weer wat gedaan...de schaduw in de vlaggen...nu alleen nog de onderkant van de horizontale romp...

Om even op de discussie in te haken.....al mijn werkjes die in mijn profiel staan, zijn gedeeltelijk met de hobbyking airbrush gemaakt...deze zelfs voor een groot gedeelte...

Ik gebruik zelf verf van schmincke (aerocolor..) Dit kost weliswaar een eurootje of 5 per flesje..maar geen gehannes met verdunnen......zo uit het flesje te gebruiken. Deze verf bevat zoveel pigment, dat je werkelijk verbaasd bent hoe weinig verf je nodig hebt......ik heb voor al mijn werkjes tot nu toe voor iedere kleur nog steeds het eerste flesje in gebruik......

Dus jah wat is duur......met deze kleine hoeveelheid, kun je echt veeeelllll doen...

Hier nog ff een fotootje.......

full

Corné, het eindresultaat als hij in elkaar zit gaat echt prachtig zijn !
Ik wist niet dat het zo weinig verbruikte ! Dat verbaast me.
Ik hoop dat ik na een tijdje dit ook zal kunnen :D

Grtzzzz
Zo weer wat gedaan...de schaduw in de vlaggen...nu alleen nog de onderkant van de horizontale romp...

Om even op de discussie in te haken.....al mijn werkjes die in mijn profiel staan, zijn gedeeltelijk met de hobbyking airbrush gemaakt...deze zelfs voor een groot gedeelte...

Ik gebruik zelf verf van schmincke (aerocolor..) Dit kost weliswaar een eurootje of 5 per flesje..maar geen gehannes met verdunnen......zo uit het flesje te gebruiken. Deze verf bevat zoveel pigment, dat je werkelijk verbaasd bent hoe weinig verf je nodig hebt......ik heb voor al mijn werkjes tot nu toe voor iedere kleur nog steeds het eerste flesje in gebruik......

Dus jah wat is duur......met deze kleine hoeveelheid, kun je echt veeeelllll doen...

Hier nog ff een fotootje.......

full

ik maak hem schoon na iedere kleur, omdat er toch al snel sporen van vorige kleur meekomen, zeker met de verf die ik gebruik, vanwege het hoge pigmentgehalte in de verf......ligt natuurlijk ook een beetje aan de kleuren....

groen na geel kan eerder dan geel na rood......maar ik maak hem meestal toch wel goed schoon tussen 2 kleuren...

ik gebruik o.a. water met wat dreft om de meeste verf eruit te spoelen, daarna meestal glassex of speciale airbrush-cleaner.

Ook gebruik ik van die borsteltjes voor tussen je tanden, om de airbrush te reinigen......

Back