[postverbod] Beginners willen echt advies

Discussie in 'Beginners' gestart door Leon B, 26 feb 2006.

  1. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Freak, dat bord staat bij ons ook, maar als iemand iets wil weten over onze hobby dan mag hij gerust het veld oplopen en direct naar een vlieger toestappen en zo naar info vragen. Dat bord moet er staan vanwege de verzekering. Op die manier kun je dan "garanderen" dat er geen echt onbevoegden op het veld komen tijdens het vliegen. Jij als mogelijk aanstaand lid mag dus gerust over dat hek stappen Jij bent dan immers daartoe bevoegd omdat je info wil en zelf daar ook wil gaan vliegen. Mochten ze dan toch nog heel onvriendelijk zijn en je terug achter het hekwerk sturen blijf dan effe rustig (tel desnoods tot 100 of meer 8) ) en vraag hun waarom ze je geen info willen geven.
     
  2. Eric van Dijken

    Eric van Dijken

    Lid geworden:
    13 sep 2002
    Berichten:
    979
    Locatie:
    Groningen
    @Freak
    Gewoon je zender om je nek hangen, denk dat er heel snel iemand naast je staat ;)

    En ja, de meeste vliegers gaan nu eenmaal naar het veld om te vliegen of om een probleem op te lossen. Men vergeet wel eens dat er aan het veld ook "beginners" komen, die aandacht nodig hebben.

    Vandaar ook mijn voorstel om binnen een club, duidelijke afspraken te maken. Over hoe om te gaan met beginners en deze binnen de club te krijgen/houden. En dan hoef je echt geen club mens te zijn. Er zijn er genoeg die alleen op het veld staan te vliegen (als dat binnen de geldende regels club mag natuurlijk) omdat ze dat leuker vinden of omdat ze alleen op een bepaald tijdstip kunnen.
     
  3. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Daar heb ik ook al aan zitten denken. :D Gewoon aanstalte maken met mijn eigen kistje naast hun veld. :D Ik denk dat ze dan wel met 10 man over et hek kruipen. ;)

    Ik ben eigenlijk ook niet zon club mens, maar ik zou graag eens een echt toestel willen van hout/GFK en met wieltjes enzo, maar na et afgelopen indoor seizoen is dat clubgevoel toch ook een beetje gaan kriebelen. :p

    Mischien hier op t forum eens iets op zetten zodat men kan zien wie bij welke club vliegt, zodat je makkelijker een aanknopings punt kunt vinden? Dat je bij de gebruikers lijst gewoon kan sorteren op clubs, zodat je even een paar mensen uit jouw doel club kunt aanschrijven ipv alleen dat ene persoon dat achter het email adresje op hun clubsite zit. Tis maar n idee. ;)
     
  4. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    dat is een goed idee freak. Iedereen kan in zijn onderschrift aangeven bij welke club hij is aangesloten. Of bij zijn woonplaats.
     
  5. toine

    toine

    Lid geworden:
    22 aug 2003
    Berichten:
    168
    Locatie:
    Amsterdam
    @Freak..

    1.
    Modelvliegers komen om te vliegen en niet om te kijken of er iemand aan het hek staat met een vragende blik

    2.
    (vrijwel) elke modelvlieger wordt enthousiast als je naar zijn model en/of zender vraagt

    3.
    als je dan ook nog zegt dat je dat zelf ook wel zou willen en vraagt naar de mogelijkheid voor een instructeur kan het bijna niet meer misgaan


    Niet alle vragen van beginners kunnen in een forum beantwoord worden.
    Direct contact met vliegers is daarom veel beter.
    Tref je toevallig een stelletje sikkeneurige binnenvetters probeer het dan nog eens op een ander moment of bij een andere club.

    Het initiatief moet echter altijd bij jezelf (de beginnende vlieger) liggen.


    Zelf ben ik indertijd met mijn eerste model naar het veld van mijn huidige club gegaan en heb de vliegers gevraagd wat zij er van vonden.
     
  6. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    @Theo:
    In je onderschrift kun je denk ik moeilijk zoeken op clubleden? Mischien iets zoals onder je avataar, zodat je in de ledenlijst kunt zoeken.

    @Toine:
    1. dan moeten ze maar een regiseurs toeter aan et hek hangen zodat men kan roepen. :p Dat ik ondanks dat "keep out!" bord toch et veld op mocht komen, dat kon ik toch niet weten. :p

    2. Yup, dat is zo. Alleen niet tijdens et vliegen. ;) Dan heb ik liever dat iedereen zn mond houd.

    3. Een instructeur heb ik denk ik maar 2x nodig. :p Een keertje voor de vlieg protocollen (roepen bij landing/start, welke richting et circuit loopt enzo), en een keertje om af te vliegen. Zeker als ik dat mag doen met mijn eigen schuimpje. :p Daar vlieg ik al intensief 2 jaar mee.

    Ik vind trouwens dat et initiatief ook een beetje bij de club moet liggen. Ergens uitgenodigd worden is immers een veel beter welkom, dan jezelf ergens op te moeten dringen.
     
  7. toine

    toine

    Lid geworden:
    22 aug 2003
    Berichten:
    168
    Locatie:
    Amsterdam
    @Freak..

    wie niet waagt die niet wint


    als je altijd wacht totdat alles je compleet in de schoot geworpen wordt, dan zul je waarschijnlijk blijven klagen dat dingen niet goed geregeld zijn
     
  8. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Nou moet je de schuld niet in mijn schoenen zitten schuiven hoor! Ik heb netjes die club hun contact persoon meerdere malen aangeschreven, en heb, hun regels opvolgend, braafjes achter et hek gestaan voor n uur in die #%$^ kou, maar ze bleven allemaal mooi staan vegeteren een eind verderop. Wat had ik dan moeten doen? Een bord met "Help mij, ik wil vliegen!" mee moeten nemen? Ik vind dat ik mijn best gedaan heb hoor..
     
  9. toine

    toine

    Lid geworden:
    22 aug 2003
    Berichten:
    168
    Locatie:
    Amsterdam
    @Freak...

    Beste Freak...
    Ik heb je tijdens meetings en indoor leren kennen als een sympathiek iemand, maar hier op dit forum ben je af en toe een grote zeurkous.

    Natuurlijk ligt het aan jezelf als je achter het hek gaat staan wachten.
     
  10. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Dat wil ik wel eens zien............jammer dat ik dan zover daarvoor moet gaan reizen.
     
  11. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Ja hallo, je bent toch Nederlander, sinds wanneer trekken wij ons iets aan van ge- en ver-boden ;) ?

    Gek hè, ik viel helemaal niet uit mijn stoel van verbazing ;) Freak komt eindelijke uit de kast.

    Ga je mond spoelen, een toestel van schuim/depron is net zo goed een echt toestel :)
     
  12. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Toine:
    Ik weet t niet meer hoor... Je vind me een zeurkous omdat die club me letterlijk in de kou heeft laten staan.. En het ligt aan MIJ dat ik niet wist dat zon verbods bord schijnbaar niets verbied? Maar ach, dat ik het volgens sommige mensen altijd gedaan heb, ben ik inmiddels wel gewend..

    Theo:
    Als alle clubs nou eens een bordje aan et hek hangen "Verzamelpunt voor mensen met club interesses" ;) Dan hoeft ik niet als een protesteerder met een bordje rond et veld te sjouwe. :lol:

    Ron:
    Normaal trek ik me weinig aan van regeltjes. :p Maar bij mijn mischien toekomstige nieuwe club, wil ik me toch wel netjes gedragen. :p Ik wilde geen aso lijken door gewoon dat veld op te struinen.

    En ik vlieg graag met mijn schuimpjes vloot hoor. :p Maar mijn grote droom is ooit eens een lekkere grote giles 202 te vliegen. Helaas houden die niet zo van molshopen, daarom dus toch maar eens een kijkje nemen bij een club. :)
     
  13. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Bij de plaatselijke golfclub ook mooi gras voor de wildvlieger :D
    Zo'n verplicht bord is inderdaad een drempel, dat kan ik me nog herinneren toen ik voor het eerst bij een club ging kijken.....
    Heel goed idee om de club even bij onze Avatar/onderschrift te vermelden!
     
  14. mwatts

    mwatts Guest

    Volgens mij zijn we inmiddels wel een beetje :offtopic: :D
     
  15. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    hehe, het wordt meer een topic: freak wil echt aandacht :)

    Ik geef je ook wel een beetje gelijk maar je moet gewoon minder zeuren en meer doen. Er zijn regels maar lang niet zo zwart wit als denkt. Als ze hadden gezegt van achter het hek blijven dan had je gewoon moeten zeggen van ik wil misschien lid worden. Als ze je dan nog terug sturen kan je beginnen met schelden van wat een waardeloze club want dat is het dan ook :)
     
  16. myshadow

    myshadow

    Lid geworden:
    15 nov 2005
    Berichten:
    307
    Zo'n bordje kan alleen maar gejat worden. Vandaar dat wij het er niet hebben hangen. En wie wij is? Misschien komt dat nog wel een keertje.

    Niet alleen beginners lopen de kans om tegen een betonnen muur aan te lopen.
    Ook de gevorderden tot de echte cracks aan toe lopen zo nu en dan tegen zo'n muur aan en dat gewoon binnen de eigen vereniging. :cry:

    Zover zijn we nu al!!

    Gelukkig zijn er ook een verenigingen die openstaan naar buiten toe. Waar de koffie gratis is.
    Ook voor de toerist die langs komt fietsen.

    Een stukje promotie kan nooit kwaad. :)
     
  17. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Hmmm, Roosendaal heeft wel een mooie 18 hole golfbaan... :D Maar die zitten denk ik niet te wachten op zon gierende kist op hun "green". :p

    Maar ik zie wel of er op die club hier in rilland-bath wat actiever gereageerd wordt als het weer wat beter is en et zonnetje lekker schijnt.
     

Deel Deze Pagina