Power Distribution Board kiezen

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door Qwerc, 15 jan 2015.

  1. apkruijt

    apkruijt

    Lid geworden:
    1 sep 2013
    Berichten:
    116
    Locatie:
    Spijkenisse
    Beste QWERC,

    Jij schrijft:
    Maar weer on topic....

    Heeft iemand nog een idee voor een goed Power Distribution Board.?
    Want ging het primair over. Hoewel die andere info ook zeker welkom is...

    Ik geloof dat ik je in het begin al een antwoord heb gegeven maar daarop geen reactie, zucht.

    Verder, Als je besluit in Manual gaat vliegen moet je er natuurlijk wel rekening mee houden dat je stroomverbruik ook omhoog zal schieten. Er wordt dan natuurlijk niets meer gededuceerd!
    Ik betwijfel of je PDB dit wel aan kan met dat prutswerk aan solderingen. ( zoals je zelf schrijft ) Dit is overigs een aanname van mij.

    Wel een goed idee om een paar draden van je PDB af te takken om het meten te vergemakkelijken. Natuurlijk niet te dun en niet te dik maar dat zal met jou electro-achtergrond geen enkel probleem zijn om dit te berekenen.

    Mijn laatste advies,

    Zet er een nieuwe motor op. (de kans lijkt mij groot dat deze snel de geest zal geven )
    Koop een nieuw PDB in en ga niet zelf lopen prutsen.
    Gooi die NAZA eruit en KK@ of Naze32 erin.

    Btw: 200 vluchten is niets, mijn Hexa heeft al meer meer gevlogen dat ik in mijn leven gelopen heb.

    Suc6.
     
  2. Qwerc

    Qwerc

    Lid geworden:
    20 nov 2014
    Berichten:
    244
    Locatie:
    Dordrecht
    @apkruijt
    Natuurlijk bedankt voor je advies.

    Ik begrijp je stelling. Een nieuwe motor heb ik vandaag net binnen gekregen, zal die dit weekend wel vervangen.

    Om nu een nieuwe FC te kopen hmmm dat weet ik nog niet. Daarvoor heb ik eigenlijk niet een 2e hands compleet gekocht. Zijn allemaal extra kosten.
    Maar goed das het risico van 2ehands.
    Ik zal wel een paar foto's maken. Of ik ze hier kan plaatsen is weer een nieuwe uitdaging. Maar ik heb begrepen dat er nieuwe "Forum engine Software" komt en hoop dat dit dan makkelijker gaat.

    Ga straks nog eens vliegen, nieuwe Lipo. Ben benieuwd.

    Bedankt voor je adviezen, stel het zeker op prijs. (en dat meen ik)
     
  3. extera

    extera

    Lid geworden:
    3 nov 2014
    Berichten:
    12
    Het plaatsten voor foto's is toch op alle fora wel een beetje het zelfde? Ergens uploaden en de linkjes in je post zetten via tussen img tags?

    Anyway, wat is de reden dat je denk dat je een nieuw PDB of FC nodig hebt?
    Kom je lift te kort? Krijg ie je camera niet mee de lucht in? Is je vliegtijd bizar slecht met load?

    Als ik jou was zou ik 1 of meerdere nieuwe lipo's bestellen, en gewoon lekker gaan vliegen.
    Verbeteren kan altijd nog toch? Ik zou eerst eens goed bekijken wat voor vlees je nu in de kuip het, dan kan je daarna bekijken wat je kan verbeteren.
     
  4. Qwerc

    Qwerc

    Lid geworden:
    20 nov 2014
    Berichten:
    244
    Locatie:
    Dordrecht
    Vandaag met een nieuwe Lipo gevlogen. Voor de goede orde 4S 8000 Zippy en uiteraard helemaal geladen.
    Hex weegt incl. Lipo maar ex Gimball 3550 gr.
    Vliegtijd 10min en 24 sec. (helft tijd hooveren) spanning lipo 14.0 Volt cellen 4 x 3.5 Volt.

    Weet niet of die tijd normaal is!??? Persoonlijk had ik gedacht dat het wel langer zou zijn.

    PS: De fora die ik ken kan je direct foto's uploaden...

    Hierbij een korte Video
     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2015
  5. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
  6. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Je hebt een 8000 mAh accu. Die zal je voor 80% leegvliegen. Dan heb je 0.8 x 8000 = 6400 mAh verbruikt. Of die aanname juist is, blijk na het laden van de accu. De lader geeft dan de geladen capaciteit aan. Je hebt 10 minuten gevlogen. Dat betekent dan het stroomverbruik gemiddeld 6400 X 6 : 1000 = 34,8 ampère is.

    Of dat voor jou hexa normaal is, durf ik niet te zeggen.
     
  7. Qwerc

    Qwerc

    Lid geworden:
    20 nov 2014
    Berichten:
    244
    Locatie:
    Dordrecht
    Even om je goed te kunnen begrijpen. Je zegt 80% leeg vliegen.
    Komt dat dan overeen met een accuspanning van 14,0V onbelast.??
    En die berekening om tot 34,8A te komen.. huhhh die 6400 begrijp ik nog.(capaciteit) de rest misschien ff uitleggen
     
  8. lucbis

    lucbis

    Lid geworden:
    10 mrt 2014
    Berichten:
    1.001
    Locatie:
    Brielle Zuid Holland
    80% leeg is wel veel
     
  9. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Das precies genoeg ;)

    Verder hebben voltage en aantal mAh NIKS met elkaar te maken.
    Je kan er hooguit een ruwe schatting mee maken.
     
  10. Mitchelll

    Mitchelll Guest

    m
    Maar je had electro kennis ...

    Verschrikkelijk. Had gewoon een cheerson x10 gekocht als je geen verstand van zaken hebt.

    Daarbij weegt dat ding 3 kilo ofzo, en dan vind je 10 minuten niet lang :|

    Je hebt er de ballen verstand van maar weet wel alles beter.
     
  11. Goser

    Goser

    Lid geworden:
    11 apr 2012
    Berichten:
    1.029
    Locatie:
    Rotterdam
    ......
     
  12. Mitchelll

    Mitchelll Guest

    Truth hurts.
     
  13. Goser

    Goser

    Lid geworden:
    11 apr 2012
    Berichten:
    1.029
    Locatie:
    Rotterdam
    Jij zal het wel weten....kennis is ervaring toch? Beetje flauw vind ik het de TS zo te betuttellen dat hij maar beter af is met een cheerson als die net een hall heeft overgenomen van een kennis van je,echt behulpzaam komt het niet over....:-(
     
  14. Mitchelll

    Mitchelll Guest

    Nee dat krijg je als iedereen advies geeft en er niks mee gedaan word.
    Mensen zoals TS moeten een dji phantom kopen.

    Maar nee, TS heeft er GEEN verstand van. Koopt een 2e hands hexa waar die dus niks vanaf weet. Vervolgens gaat meneer experimenteren zonder zender en begint al over naza updaten en weet ik veel wat.

    En ervaring bouw je op door het zelf op te bouwen ja zoals je zelf zegt.
    Koop dan ook geen afgemaakte multi die al 200 vluchten prima heeft gevlogen en daarna bij de nieuwe eigenaar spontaan vol gebreken zit.

    Weet je zelf ook marvin, hoe vaak heb je dat ding horen en zien vliegen ??
    Heb je ooit wel is een rammeltje of lagertje gehoord ?
    Ding was prima.. Maja.
     
  15. Goser

    Goser

    Lid geworden:
    11 apr 2012
    Berichten:
    1.029
    Locatie:
    Rotterdam
    Jouw advies was wel summier...of ik heb het niet goed gelezen,prima is trouwens een groot woord bij mij...nooit tevreden en zeker geen fan van HK,maar dat is persoonlijk ;-)
     
  16. Mitchelll

    Mitchelll Guest

    Ik heb hem zelf een link gegeven naar een 320A distri bord van 20 dollar...
    Nou.. Als ik dan even naar de topictitel kijk heb ik hem toch wel heeeel erg geholpen of niet ?


    Ach jaaaa, wel genoeg gezien van dit topic.
    I'm out :p
     
  17. Qwerc

    Qwerc

    Lid geworden:
    20 nov 2014
    Berichten:
    244
    Locatie:
    Dordrecht

    Niemand vraagt of je hier wil reageren.
    Maar ook jij mag je mening geven. Hoewel ik voor je hoop dat dit niet het niveau is waarop je normaal door het leven gaat. Maar goed jij zult wel alles weten.
    Ik niet, daarom vraag ik het. En als je een advies hebt gegeven prima. Maar anderen zeggen weer iets anders. Daar is naar mijn mening ook een forum voor. Ik hoef toch niet direct iets op te volgen wat jij zegt.
    Als we allemaal het zelfde dachten tja... dan zou iedere multicopter het zelfde zijn.
    Ik wil wat leren van jullie. En dat doe ik door vragen te stellen en meningen te vergaren.
    Maar nogmaals, reageer jij maar verder niet meer. Dan hoef jij je niet meer zo te ergeren. En zeg maar tegen Alex dat het een prima machine is (NOT)!

    PS: als ik dat sommetje zelf maak dan kom ik uit op 38,4A. Vandaar de vraag! Maar dat snap jij wel. :nooo:
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2015
  18. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Wat was nu de originele vraag ?, ben het even kwijt....
     
  19. Qwerc

    Qwerc

    Lid geworden:
    20 nov 2014
    Berichten:
    244
    Locatie:
    Dordrecht
    ...
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2015
  20. Mitchelll

    Mitchelll Guest

Deel Deze Pagina