Power Distribution Board kiezen

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door Qwerc, 15 jan 2015.

  1. apkruijt

    apkruijt

    Lid geworden:
    1 sep 2013
    Berichten:
    116
    Locatie:
    Spijkenisse
    Beste Qwerc,

    Nu moet ik toch wel even reageren omdat je in mijn ogen nu wel een heel verkeerde weg inslaat. Jij verkondigd van het begin al dat je kennis van electro hebt, nou sorry hoor... dat straal je niet uit in je argumenten.
    Er wordt je een advies gegeven en daarop begin je te speculeren of dat wel ok is. Joh als je denkt dat je het beter weet... vraag dan niets.
    Je vist naar iets op het forum waarna je zelf gaat zoeken in die richting van het antwoord. Vervolgens doe je dit terug laten komen in je antwoorden onder het motto "ik weet waar over ik praat"
    Hiermee val je dus in mijn ogen door de mand!

    Ik ben nu bijna 1,5 jaar bezig met deze hobby en ben een hoop wijzer geworden. Hoe doe je dat..... Door te vragen en daar je lering uit te trekken en niet hetgeen je verteld wordt in twijfel te trekken.

    En tja, mocht je schizofreen zijn begrijp ik je reacties. Dan vraagt je andere ik of dat wel zo is....
    Ik heb dat ook wel eens, meestal na een avondje zwaar tafelen.

    Dit was dan ook mijn laatste advies naar je!

    P.S.
    Die machine was tip top vliegend. Anders houd hij het geen +200 vol. En een fotootje plaatsen is niet zo moeilijk hoor, lees de FAQ.
    Maarja... het is natuurlijk makkelijker als het je verteld wordt.

    Suc6
     
  2. jvenant

    jvenant

    Lid geworden:
    14 jan 2007
    Berichten:
    833
    Locatie:
    Zuidholland
    Qwerc

    Beste Qwerc

    Ik heb een beter advies voor jou leven.

    Ga Vissen, deze hobby is niets voor jou.

    hopelijk gebruik je dit advies wel...
     
  3. Qwerc

    Qwerc

    Lid geworden:
    20 nov 2014
    Berichten:
    244
    Locatie:
    Dordrecht
    Ik ga zeker niet vissen.
    Maar als het je niet te veel moeite is, welke advies heb ik nu niet op gevolgd. Ik zou dat toch wel eens willen weten. En die vraagt geldt ook voor @apkrijt. Volgens hem val ik door de mand. Nu heeft iedereen recht op zijn eigen mening maar als jullie zoveel moeite doen om te reageren, misschien ook handig om aan te geven waar en waarop je dan doelt!
    Ik snap het niet maar ja, zal wel aan mij liggen.
    Vragen stellen mag hier, maar je moet direct de antwoorden opvolgen en anders ben je eigenwijs! Moet je gaan vissen.
    Weet je een goeie hengel? Hahahaaaa
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2015
  4. Hermanusb

    Hermanusb

    Lid geworden:
    22 nov 2014
    Berichten:
    609
    Joh,

    Ik moest gaan kantklossen.

    Maar ze hebben wel een puntje.
    Mbt foto's plaatsen.
    Klik links bovemin op gebruikers instellingen iets naar beneden daar staat fotoalbums klik daar op maak een album aan kopieer de foto.
    Dan kun je in elk bericht de foto plaatsen door onder waar je aan het typen bent op meer opties te klikken.
    Trouwens,
    Mijn f450 1.1 kg zwaar is met 6 minuten helemaal leeg met 2200 mah accu.
    Dan lijkt me 10 minuten voor een multi van meer dan 3.5 kg best netjes als hij 10 minuten vliegt.

    Misschien eerst wat extra vliegervaring gaan opdoen?
     
  5. Qwerc

    Qwerc

    Lid geworden:
    20 nov 2014
    Berichten:
    244
    Locatie:
    Dordrecht
    @Hermanusb
    Bedankt voor de woorden.
    Ik ga zoveel mogelijk vliegen. Komt goed.
    De kritiek komt "toevallig" net uit de plaats waar de vorige eigenaar woont. Maar dat is zuiver toeval.
     
  6. Qwerc

    Qwerc

    Lid geworden:
    20 nov 2014
    Berichten:
    244
    Locatie:
    Dordrecht
    Omdat plaatjes meer zeggen dan duizend woorden.


    [​IMG]

    De gekeurde folie is te versteviging van de glas-fiber armen en dempt ook eventuele vibratie uit de motor. Zo is mij uitgelegd.





    [​IMG]

    Boven aanzicht.


    [​IMG]



    [​IMG]
    Onder aanzicht, accu verwijderd
    Blauwe draad iets beschadigd, en gaat de arm van motor 1 in....



    [​IMG]
    Power Distribution Board is aangepast zie bijv de rode draad soldering.





    [​IMG]

    .... zwarte aders eruit!



    [​IMG]

    Bedrading van ESC naar Motor 1. Eerst verlengen met dunnere blauw kabel. Oeps te kort, dan verder met zwart. Naar mijn idee 2 solderingen per ader te veel.






    [​IMG]



    [​IMG]




    Links de nw. motor en borgring om as. Rechts een andere te grote borgring.
    Voor mij helder dat er iets met deze motor aan de hand is.

    Krijg die motor ook nu niet los....
    >
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2015
  7. bones

    bones

    Lid geworden:
    15 okt 2014
    Berichten:
    73
    Kapotte draadisolatie met een metalen frame lijkt me iig geenszins handig. Als je een soldeerklus zoekt is het vervangen van die bedrading idd een goede. Je kan de draden van de ESCs afhalen, en vanaf de motordraden een stuk splicen naar de ESCs. Ikzelf heb met mijn goedkope soldeerbout veel moeite om dat te desolderen, dus ik zou ook zo splicen.

    Uiteraard wel even motorrotatierichting checken, of 3.5mm bullets gebruiken om de motor op je nieuwe draden aan te sluiten, dan is dat makkelijk te wisselen.

    Die E-ring lijkt wel ok, maar zit er niet goed op. Alle 'lipjes' horen in 't groefje te zitten.
     
  8. Goser

    Goser

    Lid geworden:
    11 apr 2012
    Berichten:
    1.029
    Locatie:
    Rotterdam
    Zie dat je de fotoknop hebt gevonden.. al wezen kijken voor die hengel? ;-)
    Ik heb de Hal van Lex idd al wat keren zien vliegen,eerste hex die ik een flip heb zien/horen doen :D...maar afgezien vd vreemde motorstop (gas uit en ze staan stil,doet ie dat nog steeds? ws brake uitzetten vd esc's) vloog dat ding best.
    De binnenkant had ik nog niet gezien...niet echt netjes idd,zou het zeker over doen!
    Het blijft een risico als je iets 2e hands koopt...hopelijk heb je niet de hoofdprijs betaald.
    Grtz. Goser.
     
  9. Hermanusb

    Hermanusb

    Lid geworden:
    22 nov 2014
    Berichten:
    609
    Lekker alles opnieuw solderen
    Weet je gelijk hoe je multi in elkaar steekt.
     
  10. Qwerc

    Qwerc

    Lid geworden:
    20 nov 2014
    Berichten:
    244
    Locatie:
    Dordrecht
    @Goser
    Dat zie je soms met auto's ook, aan de buitenkant prachtig. Maar als je dan later goed kijkt zijn er allemaal kleine puntjes.
    Die rem, klopt dat deed hij idd maar niet alle motoren. Heb alle ESC gerest en daarna opnieuw ingesteld. Dacht dat het aan mij lag, maar het was dus OOK bekend. Waarschijnlijk net als die motor.

    @Hermanusb
    Tja ben al bezig. Vandaar dat ik opzoek was/ben naar een nieuw (goed) Distributie bord. Ga gelijk kijken of ik alles anders kan ordenen. Zodat het er wat beter uitziet. En misschien wel Twee lipo's monteren, maar ja dan heb ik weer extra gewicht. Weet niet of dat dan opweegt t.o.v. de extra vliegtijd. Ga eerst maar eens zoeken naar een goed(koop) adresje voor siliconen kabel.
     

Deel Deze Pagina