power output KONTRONIK KIRA 600-30 geared

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door guus4, 24 jun 2009.

  1. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.976
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    volgens mij zit de gearbox geschroefd, dus er zit een grote schroefdraad op de motorflens.
    Je zit de laatste 2 rakken de stroom wel oplopen, kan ook zijn dat de accu lekker opwarmt.
    76 graden is toch wel vrij warm, na 2 minuten.
    Zal bij 3:20 wel verder oplopen tot een kritisch punt.

    Ben benieuwd wat het probleem is, jammer dat Kontronik nu in Muncie zit, dus er zal wel een tijdje overheen gaan.
    De curve ziet er volgens mij uit als een vastloper van de gear.
    Als de magneten vastslaan zou je volgens mij een volledige sluiting moeten zien want dan beschadigen de wikkelingen.
    Je kan de ohmse waarde van de wikkelingen even meten, kijken of ze gelijk zijn.


    GJ
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2010
  2. val

    val

    Lid geworden:
    2 okt 2004
    Berichten:
    870
    Locatie:
    B w.vl. Oostrozebeke
    Motor is los en uitgemeten de ohm's gaan gewoon tot einde schaal dus niets door. en met de megger heb ik er 1000 volt opgezet, Dit gaf geen overslag. electrisch lijkt hij dus in orde. dwz dat de motor toch beter is dan een plettenberg :D
    Begin nu ook te vermoeden dat de (maxon)gearbox het begeven heeft.

    Wordt vervolgd.
    Val
     
  3. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.976
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Yup, dat vermoeden had ik al aan de log te zien.
    Je rem is denk ik de boosdoener, die ramt de tandwielen naar de andere wereld.

    Volgens mij draait Kontronik de motoras af tot 3.17mm om op de maxon gear te kunnen.
    Anders zou je er een Plettenberg vertraging op kunnen zetten.

    GJ
     
  4. val

    val

    Lid geworden:
    2 okt 2004
    Berichten:
    870
    Locatie:
    B w.vl. Oostrozebeke
    Naar welke temp zou ik hem opwarmen om de lijm los te maken?
     
  5. dzjaivnt

    dzjaivnt

    Lid geworden:
    12 aug 2007
    Berichten:
    711
    Locatie:
    Ermelo
    Op mijn CC's heb ik de rem op medium staan goed genoeg op dit moment.
     
  6. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.976
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik weet niet meer of de draad links of rechtsdraaiend was.
    Dat kan ook een hele hoop schelen.
    Misschien een hefboom maken met gaatjes waardoor je de bevestigingsschroefjes draait.
    Dan kan je beter kracht zetten.
    Maar tja, welke kant op...

    Ik zal even op RCnetwork gaan zoeken.

    GJ
     
  7. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.976
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Val. de motor dichtlaten en opsturen.
    Het valt onder garantie.
    Openmaken is garantie weg.


    GJ
     
  8. val

    val

    Lid geworden:
    2 okt 2004
    Berichten:
    870
    Locatie:
    B w.vl. Oostrozebeke
    Was ook al van plan om een plaat te boren, om dan daarop de gearbox te bevestigen met de 4 vijsjes. De draad van mijn kleinere kpg25 5,2:1gb is rechts. Dit zal wel het zelfde zijn bij de KPG27.
    Bij Kontronik zullen ze wel speciale kalibers hebben daarvoor.
    Maar waarom zou ik hem opsturen, als ik er dan de zelfde gearbox op krijg.

    Val
     
  9. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.976
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Nou, er zijn problemen met gearboxen bij Kontronik, dat is bekend.
    En de motor is nou eenmaal niet gemaakt om zo'n keiharde klap te krijgen steeds als ie remt.
    Dus het zal een samenloop van factoren zijn.
    Een Neu gear zal niet passen en een Plet ook niet, omdat de motoras (waarschijnlijk) afgedraaid is naar 3,17mm.

    Dus zit je aan de Maxon vast.
    Maar in Duitsland is het probleem bekend, dus gewoon opsturen.

    Maar als je toch wilt:

    Gewinde ist rechtsrum fest, Links los

    GJ
     
  10. val

    val

    Lid geworden:
    2 okt 2004
    Berichten:
    870
    Locatie:
    B w.vl. Oostrozebeke
    Garantie zou wel mooi zijn, maar het motortje is ondertussen meer dan 2j oud...
    Ik vraag me ook af, of de Fai's de zelfde gb gebruiken, want dan kan hij niet zo slecht zijn.
     
  11. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.976
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Gearbox is volgens mij gelijk.
    Maar wat ik begreep van Bernie in Kirberg is dat er verkeerd materiaal gebruikt is.
    Gearbox gaat stuk maar ook de motoras bij snelle stuurbewegingen.
    Materiaal schijnt te hard of te bros te zijn.

    En na 2 jaar zal het denk ik ook nog wel garantie zijn, je kan het allicht proberen.

    GJ
     
  12. val

    val

    Lid geworden:
    2 okt 2004
    Berichten:
    870
    Locatie:
    B w.vl. Oostrozebeke
    Hmmm, ik zal er een mooi verhaaltje bij schrijven :D en hun Jive stuur ik ook maar eens terug.

    Gr
    Val
     
  13. silva916

    silva916

    Lid geworden:
    5 jun 2010
    Berichten:
    751
    Locatie:
    Oeding duitsland
    FF een vraagje Val,

    Hoeveel vluchten heb je met de Kira gemaakt met ca 5 KW totdat t fout ging?

    Gr Frank
     
  14. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.422
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Loshalen is gelijk de bracket van de trapas van een racefiets. Wat GJ zegt.
    Stalen plaatje met passende nokjes (imbusboutjes)
    Dan hou je de motor in de hand, en geef je een lel op de hefboom.

    Is het ook niet een kwestie van smering? Die van JWS zag er ook droogjes uit.
    Troep uit de motor kon in tussen de planeten komen. Dat was bij stukdraaien carbon op de tanden... wel dat werkt als slijppasta. En hoe!
    Het viel mij op dat er geen membraan of goed sluitende flens om het rondsel zat.

    Smering? Molykote heeft daar de geschikte vetten voor. Geschikt voor misbruik, hoge themperaturen etc.
     
    Laatst bewerkt: 17 aug 2010
  15. val

    val

    Lid geworden:
    2 okt 2004
    Berichten:
    870
    Locatie:
    B w.vl. Oostrozebeke
    Frank,
    11 Vluchten, als je het save wil houden blijf dan onder de 4kw. met dit standaard motortje. De rfm17x18 zat ook boven de 5kw te pieken, daarom wou ik die 11 van Willy eens proberen, met het betere rendement in het achterhoofd. Spijtig genoeg is die prop wel te groot, De motor kreeg hem haast niet op toeren.

    H.B.Busking
    Qua smering heb je gelijk. Met de warmte loopt die er zo uit, dat heb ik gezien.
    Ik heb hier zo'n tubetje met hacker vet, Wellicht is het raadzaam van om de zoveel tijd alles uit te wassen en nieuw vet te plaatsen. Ik zal die molykote eens bekijken.

    Gr
    Val
     
  16. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.422
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Zonder Molykote geen draaiende machineparken....

    Smeren? Zeer regelmatig.... naar mijn gevoel. Ook niet te vol... dan loopt de zaak juist weer heet.
    De MVVS motoren hebben een Molykote coating op de zuigerwanden.
    Brengt mem ook aan op zuigerwanden van performance motoren.
    En op de Tefalpannetjes. En die kunnen nog wel eens misbruikt worden.
    (zonder echtelijke ruzie was de poffertjespan vast nooit ontstaan!)

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Molybdeen(IV)sulfide

    Met het losschoeven van een gearbox mag je ook geen garantie verliezen... zou je dan ook kunnen stellen?
    gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 17 aug 2010
  17. Wimh

    Wimh

    Lid geworden:
    25 mei 2005
    Berichten:
    811
    Locatie:
    Vliermaal, Belgium
    Veel smering en onderhoud hebben die dingen niet nodig. Maar wat wil je met 4-5kw op een vertraging die voor een goeie 1000W was voorzien....
     

Deel Deze Pagina