Afgelopen zondag (jaja, snelle reactie hè

) heb ik met de nieuwe Sp400 gevlogen. Deze had ik in laten lopen in gedestileerd water op 4xAA cellen, daarna goed laten drogen en de lagers overnieuw gesmeerd met naaimachine olie. Heb de borstelveertjes niet overbrugd aangezien een wedstrijd Sp400 motor ongeopend moet blijven. Het moet gewoon op deze manier kunnen dus ik probeer het nog eens.
Heb zondag 2 vluchten gemaakt
zonder spinner. Alleen met adapter en propellor. Ziet er niet erg mooi uit. Een stroomlijn is ver te zoeken. Neemt echter niet weg dat het wél perfect is voor de koeling van de motor. Hij werd inderdaad niet heet meer en deze motor heeft beide vluchten overleefd inmiddels.
Toch zou ik mét spinner moeten kunnen vliegen zonder dat de motor het na 2 vluchten begeeft. Misschien maak ik te lange vluchten op de KAN1050 cellen? Normaal gesproken blaas je die 500AR celletjes er zo doorheen natuurlijk. Ik haal een vluchttijd van zo'n 7 minuten bij volgas, 500AR net 3 o.i.d.? Is ook een aanzienlijk verschil qua belasting en slijtage. Anders moet ik maar eens aan airscoobs gaan denken.

Maar dat is zonde vind ik!
Eerst maar eens goed timen dan.
In het donker kijken, draaien totdat hij stopt met vonken en dan nét even een klein slagje verder...toch? Als ik het goed begrepen heb.
Iemand tips?