Dit weekend was het dan zover, de eerste wedstrijd van 2012 en de eerste nederlandse F3N wedstrijd.
Op zaterdag heb ik nog 3 vluchten kunnen maken met de 700 en daarin nog wat set figuren geoefend maar het weer was niet zo best dus uiteindelijk is het bij 3 vluchten gebleven zaterdag.
Zondagochtend om kwart voor 7 stond Laurens voor de deur en hebben we de auto ingeladen om vervolgens naar Odoorn te rijden, we kwamen al om 9 uur aan het op veld waardoor ik nog tijd had om nog 1 trainingsvlucht te maken voordat de wedstrijd zou beginnen om 10 uur.
De wedstrijd begon met de F3N set figuren ronde, omdat dit de eerste F3N wedstrijd van Nederland is was de jury redelijk soepel en werden er dus geen nullen gegeven al had dat naar mijn mening soms wel gemogen omdat een figuur gewoon helemaal verkeerd werdt uitgevoerd omdat de piloot de beschrijving gewoon niet had gelezen. Mijn eigen set figuren vlucht ging best redelijk en ik heb de ronde met een redelijk puntenverschil kunnen winnen.
Na de F3N set figuren volgde de F3C en de sportsman klasse, in de sportsman klasse maakte Darwin zijn debuut in de Nederlandse heli “wedstrijdscene” en hij had mij gevraagd om zijn caller te zijn, tijdens de eerste ronde was hij redelijk zenuwachtig maar maakte geen grote fouten. De rondes daarna deed hij het steeds beter en ook zijn score werd elke ronde hoger!
Nadat de F3C en de sportklasse een ronde hadden gevlogen was het tijd voor de F3N freestyle ronde, ik had wel enigzinds iets voorbereid voor deze ronde maar het kwam er niet echt uit tijdens de wedstrijd, gelukkig was het wel genoeg om de ronde te winnen.
De laatste ronde was de ronde waar ik het meest tegenop zag omdat ik hier helemaal niet voor had geoefend, namelijk de flight to music. Omdat ik ervoor had gekozen om niet mijn eigen muziek te nemen maar gewoon een heel nummer van 3 minuten (zie vorige update) had ik als voorbereiding 20 minuten geoefend op de sim en het nummer een aantal keer beluisterd op de sim. Deze voorbereiding zorgde ervoor dat ik wist wat ik tijdens de eerste 30 seconden van de vlucht ging doen en de rest moest inproviceren, het was geen geweldige vlucht maar wel genoeg om ook deze ronde te winnen.
Aan het einde van de dag was er nog redelijk veel tijd over om een beetje vrij te vliegen en dat heb ik dan ook gedaan. Voordat we naar huis reden zijn we nog met een klein groepje langs de locale burger king gereden voor een gezellige afsluiter van een een leuke dag!
Tijdens koninginedag was het prachtig weer dus moest er ook even gevlogen worden, uiteindelijk 8 vluchten kunnen doen en daarvan is er 1 gefilmt.
Groeten,
Bas