Precision Aerobatics Extra 300, 320cm span.....

Je kan ze krijgen onder een hoek van 30° zodat je min of meer verticaal kan aansluiten.

Klopt, dat had makkelijker geweest, maar deze had ik, en hij moest voor het weekend klaar zijn. Als het maar stevig zit, en daar komen we dus vanzelf achter:D

Grt.

En als ik toch bezig ben, hier ook weer wat foto's;

IMGP2220.jpg

nederweertje_4_.JPG

Deze foto hieronder is 's ochtends om 7 uur genomen, schijnt wel goed als wekker te werken, een beetje torquen:D

nederr.jpg

nederr_1_.jpg

nederr_16_.jpg

nederr_25_.jpg

nederweeeert_65_.jpg

nederweeeert_66_.jpg

nederw_1_.jpg

Uw landing is wel humpty bumpty hé :-)

Klopt, was mijn eerste landing op Nederweert. Het veld bleek wat kleiner te zijn dan ik in mijn hoofd had, maar een doorstart ging niet meer omdat ik de motor had uitgezet. Maar het was gelukkig niet hard, het ziet er alleen niet zo heel mooi uit. De rest van het weekend met motor aan geland, dat remde lekker af, toen had ik aan minder dan de helft van het veld genoeg.

Grt.

Waarom loop je achter je kist aan tijdens het torquen?!?!?!?!?!?!?!?!?

Laatst bewerkt:
Waarom loop je achter je kist aan tijdens het torquen?!?!?!?!?!?!?!?!?

Doe ik niet, ik loop er naartoe;):) En waarom ik dat dan doe.........geeft wel een kick als die bak een half metertje voor je hangt
icon_biggrin.gif

Grt.

Doe ik niet, ik loop er naartoe
NIet echt want de kist gaat steeds verder bij je weg dus je loop er achteraan ;-)
Als de kist nu op 1 plek bleef hangen, okee, dan loop je er naar toe :-)

Dan wordt het nu dus de kunst om de bak een halve meter voor je laten te hangen zonder dat je er steeds naar toe moet lopen ;-)

Nu nog in het vliegersvak blijven staan, en de kist op de langsas van het veld te laten torquen vlak boven de grond.

Maar ja, blijkbaar hoort het bij jullie vliegstijl want 90% zie ik dat doen :rolleyes:

Laatst bewerkt:
NIet echt want de kist gaat steeds verder bij je weg dus je loop er achteraan ;-)

Toch niet hoor Berto, hooguit een metertje, er stond daar een turbulent windje omdat het veld is omringd met bomen, daardoor ben je constant aan het sturen, dat zie je ook aan de roeren.

Dan wordt het nu dus de kunst om de bak een halve meter voor je laten te hangen zonder dat je er steeds naar toe moet lopen ;-)

Opzich niet zo'n kunst dus, zaterdagochtend om 7 uur was het windstil, toen hing de kist ook kaarsrecht en constant op dezelfde plek, beter dan in het filmpje. Het filmpje was ook geen torque, alleen hover.

Nu nog in het vliegersvak blijven staan, en de kist op de langsas van het veld te laten torquen vlak boven de grond.

Maar ja, blijkbaar hoort het bij jullie vliegstijl want 90% zie ik dat doen :rolleyes:

Jups, is gewoon fun:)

Ik zal binnenkort een wat langere video maken, ook met wat meer verschillende manoeuvres, harrier doet hij bijv. ook erg stabiel.

Oja, de uitlaatbochten hebben het weekend overleefd (totaal 7 vluchten met deze kist) dus zijn kennelijk in orde:)

De accu's voor de Emcotec worden vervangen door lipo's met hetzelfde gewicht; vorige week na 2 lange 3D vluchten waren de accu's (Sanyo 2700) dusdanig ingezakt dat de schakelaar van de Emcotec begon te piepen en knipperen dat de spanning te laag was, das niet tof.....

Grt.

Zo, heb 4x een 2s4000 lipo besteld, daar zou de besturing wel een tijdje op moeten werken:D Nu maar wachten tot het binnenkomt.....

Grt.

Mooi Filmpje ! Duidelijk te zien is dat je nog niet aan de kist gewend bent, aan het einde van de vlucht ging het stukken beter.

Volgens mij sloeg je stabilo tot 2x toe tegen de grond toen je ging hooveren !

Mooi Filmpje !

Dank je!:)

Duidelijk te zien is dat je nog niet aan de kist gewend bent, aan het einde van de vlucht ging het stukken beter.

Nou, is niet helemaal waar; deze vlucht was gemaakt op de vrijdagavond, alleen maar om een beetje "in te vliegen" voor de show op zaterdag en zondag, mijn bedoeling was ook niet om in die vlucht al te extreem te gaan. Sterker nog; ik wist niet eens dat het broertje van jurrien aan het filmen was, dat hoorde ik pas toen ik het filmbestand kreeg:) Dit vluchtje was alleen maar om mijn nieuwe uitlaatbochten te testen, die had ik de dag ervoor gesoldeerd.....

Volgens mij sloeg je stabilo tot 2x toe tegen de grond toen je ging hooveren !

Lijkt maar zo; ik doe het wel bewust zo laag, maar wanneer ik de grond geraakt heb moet ik altijd de staartpoot rechtbuigen, dat was die vlucht niet het geval:) (ik denk ook dat je richtingsroer bedoelt ipv stabilo) Als ik echt de grond hard zou raken, dan zie je dat direct aan een deuk in het balsa van het rudder, gelukkig is dat tot nu toe nooit voorgekomen:)

Ik hoop dat er nog filmmateriaal vrijkomt van de vluchten op zaterdag en zondag, die waren wat mij betreft wat "serieuzer" en mooier, maar ach.....

Grt.

Gisteren kwamen de lipo's binnen, 2 setjes 2s4000 lipo's;

HPIM5121.JPG

Vandaag getest, ging super. Gewicht is vergelijkbaar met Sanyo 2700's, met dat verschil dat de lipo's geen enkel probleem hebben met hoge spanningen, ik ben dus tevreden.

Ook nog maar wat foto's van vandaag;

extraatje.jpg

extraatje_1_.jpg

extraatje_2_.jpg

extraatje_3_.jpg

extraatje_4_.jpg

extraatje_5_.jpg

Komend weekend F3A-X wedstrijd in Stadskanaal, dan gaan we de kist eens daar inzetten:D

Back