Precision Aerobatics Extra 300, 320cm span.....

pict0059iy8.jpg

Mvg Johan

Hee dat lettertype ken ik ergens van :wink: (of ligt dit aan mij? :) )

Hee dat lettertype ken ik ergens van :wink: (of ligt dit aan mij? :) )

Als het goed is heb je dat lettertyp op een van je modellen waar een 3W 106 op zit . :D

Ik was te beroert om een te zoeken tussen de 1000 fonts die ik heb .
En bij voorbeelden van gesnedene logo´s is het zoeken gemakkelijker :cool:.

Mvg Johan

Jammer genoeg het pakketje met de servo's vandaag misgelopen, morgen komen ze weer (DHL)

Had er vanavond nog mee willen vliegen, maar het zij zo.....

Grt.

Jee, DHL belt aan;

HPIM5164.JPG

Op het plankje geschroefd;

HPIM5165.JPG

HPIM5166.JPG

HPIM5167.JPG

En definitief gemonteerd;

HPIM5168.JPG

HPIM5169.JPG

HPIM5170.JPG

Eerste indrukken zijn zeer goed; zeer snel, precies en sterk. Hopen dat ik vóór zondag a.s. nog even een testvluchtje kan doen. En anders niet, is maar het rudder:D

Grt.

En om wat extra aileronpower te krijgen, nu ook een 3e aileronservo toegevoegd;

HPIM5171.JPG

Totale stand;

Ailerons; 6x
Hoogte; 4x
Rudder; 2x
Gas; 1x
------------------
Totaal 13 servootje:D (gevoed door 8000Mah, dus dat zit wel snor:))

Grt.

Ik gok erop dat hij gebruikt wordt als servo tester om de boel te kunnen instellen ;)

Denk het ook:)

Ja maar dan nog, kun je toch beter meteen op de ontvanger/zender testen, programmer kun je niet bepaald het goede middelpunt bepalen van de JR servo's.

Ja hoor, gaat uitstekend. Je moet 'm op manual servotest zetten en dan precies in het midden van de waardes zetten.

Grt.

Ja hoor, gaat uitstekend. Je moet 'm op manual servotest zetten en dan precies in het midden van de waardes zetten.

Grt.

De nulstelling puls van een servotester is daarom niet dezelfde als die van een zender. De nulstelling van verschillende zenders zijn ook niet hetzelfde.

Voor deze instelling maakt dat nu wel niet veel uit, als de servo's maar gelijk lopen.

De nulstelling puls van een servotester is daarom niet dezelfde als die van een zender. De nulstelling van verschillende zenders zijn ook niet hetzelfde.

Kan zijn hoor, maar op de subtrim-functie van mijn zender (futaba T14) heb ik niks hoeven veranderen om de hevels recht te houden, dus het zal wel:)

Morgen even testvliegen:)

Grt.

Als je precies de midden puls van je zender / ontvanger weet kan je die toch precies instellen? Moet helemaal goed werken :)

afgelasting big scale meeting

Werd net gebeld en kreeg deze mail;

Beste modelvliegers,

deze morgen hebben wij als organiserend groepje moeten
besluiten om de meeting van 10 augustus 2008 af te gelasten.
Reden hiervoor is de weersverwachting die 70% kans op regen geeft.
Een nieuwe datum kan nu nog niet bepaald worden.
Wij houden U op de hoogte.

Groet van Hans, Harrie Stan en Jan.

Misschien handig om te weten, voor eventuele geinteresseerden....

zucht kloteweer in Nederland
ik was ook van plan om te gaan kijken.........
zucht.....

Achteraf dus een wijs besluit om het af te zeggen, het is echt ronduit takkeweer. F3A wedstrijd is ook afgezegd.

Anyway; gisteren nog gevlogen met de Extra -ondanks de harde wind- en met name het rudder is een verbetering, hij reageert veel sneller en directer. Ik hoef ook minder te sturen dan voorheen om een meskantlooping te maken. De ailerons merk ik eigenlijk geen verschil in, maar toch. De Emcotec mini wordt deze week vervangen door een Emcotec DPSI RV;

dpsirv.gif

Dan kunnen alle servo's op een aparte uitgang in de DPSI, nu kom ik uitgangen tekort.

Grt.

Back