Klaar!
Hierbij post ik nog een paar foto's van het voorlopige eindresultaat.
Als eerste de compressor op het plankje zoals die onder de koelkast geschroeft zat:
Ik heb e.e.a. zo gelaten omdat hij op een paar mooie demp-rubbers rust en ik geen zin had om hier iets anders voor te maken.
Als drukvat heb ik een brandblusser via internet op de kop getikt (€ 5,-).
De aansluiting/schroefdraad is M30. Hierop heb ik een verloop gezet van M30 x 1"
. Dit is ook bijna het duurste onderdeel van alle appendages (€15,-)
Hierna heb ik een verloop 1" x 1/2" gezet en daarop een T-stuk 1/2"
Aan de ene kant komt via een 1/2" x 1/4" verloop (€1,-?), de drukreduceerventiel met vocht/olie afscheider (1/4") (€ 20,- Harols - Rotterdam), manometer voor de uitgaande druk (zat bij reduceerventiel) en snelkoppeling naar de airbrush (zat ook bij reduceerventiel).
Aan de andere kant omt via een zelfde verloop 1/2" x 1/4" de Pressostaat (naamgever van dit draadje). Deze heeft 4 x 1/4" aansluitingen. Aan de onderkant zit een terugslagklep (€ 7,40,
M.A.T.TECH. - 70300505 ). Aan de terugslagklep zit een T-stukje voor 6mm PU slang naar de ontlastklep van de pressostaat. Aan de andere kant komt de aansluiting van de compressor. Verder zit er nog een manometer op om de druk in de tank zelf af te lezen. De laatste aansluiting is nu afgedopt. Hierop komt een 1/4" overdrukventiel (Onno heeft deze opgestuurd, maar het is kerst en dan hebben de kaartjes voorrang geloof ik).
Zo ziet het er uit als e.e.a. is afgemonteerd:
Voor aanzicht van het spulletje:
Hier een zijaanzichtje:
Het vreemde gaatje in de zijkant is voor de luchtinlaat van de compressor.
Ik heb nu nog geen mechanische ventilatie. Ik ga eerst in de gaten houden of het wel nodig is. De onderkant zitten twee grote sleuven, dus lucht kan er altijd in (alleen nog niet uit...

)
De vraagstelling over het ontlast ventiel blijft bestaan
[98340] pressostaat-tbv-koelkast-compressor-post1501156. Het veertje heb ik er ondrussen uit gepeuterd en daar wordt het licht beter van, maar nog niet echt goed.
Allen bedankt voor de input! Als de loctite is opgedroogd gaat deze jongen aan de slag met z'n airbrush!
Groeten,
Arthur