Pro10 Zelfbouw Project...

Ja hoor, dat gaat prima. De pod is tot aan de plek waar de achteras zit namelijk exact hetzelfde als dat hij nu is en dan is er genoeg ruimte voor de draden. Doordat de achteras 10mm meer naar voren zit nu hoeft de motor niet meer zo ver naar achteren en kon de achterzijde 10mm korter worden. Aan de voorzijde veranderd er dus niks...

Even een update...

De bestelde carbon platen zijn inmiddels opgestuurd. Nu even afwachten hoe lang dat gaat duren. Dan frezen en bouwen!!!

:D

Vanmiddag een briefje in de bus gehad van de TNT, morgen kan ik de platen carbon ophalen.

Yes!!! Het kan beginnen!!!

De platen carbon zijn in huis! Ziet er erg goed en vooral mooi uit. Kan niet wachten tot het freeswerk kan beginnen...

Even een paar fotootjes van de platen zoals ze er nu nog bij liggen...

CarbonSheet001.jpg

CarbonSheet002.jpg

Vanavond het freeswerk opgehaald bij Oscar en zoals verwacht ziet het er weer top uit allemaal. Het was wat donker om een knappe foto te maken maar goed, het is redelijk gelukt. Nu eerst een weekendje relaxen en dan maandag aan de slag met het nabewerken van de onderdelen...

CarbonMilledP235001.jpg

Ben benieuwd.

Maar wat veel ruimte over op die carbon plaat? Daar zou je nog wel ergens een exta onderpodplaat of iets anders op kwijt kunnen?

Zou evt. wel kunnen denk ik ja Alexander. Bedoelde je er eentje voor deze auto of evt. nog voor een andere auto?

Ik bedoelde voor jou auto. je hebt 2 bovenplaten en 1 onderplaat. Voor de freeskosten maakt het niet uit en als je nog plaats hebt zou ik er zoveel mogelijk uithalen wat mogelijk is :D.

De andere plaat zitten twee onderplaten en een bovenplaat dus er is al extra gefreesd. De plaat lag alleen net iets buiten het freesbereik van zijn tafel. Vandaar dat hij aan die zijkant niks meer kon doen maar als er onderdelen nodig zijn dan kunnen we die altijd nog laten maken en daarnaast heb ik nog een stuk of vier onderplaten liggen hier van de '11 versie die identiek zijn dus...

Even wat fotootjes van het chassis en de upper-pod plate. De verschillen tussen de '11 en de '12 versie. (rechts de '12 versie...)

Main chassis...
P235-CS2012001.jpg

Upper-pod plate
P235-CS2012004.jpg

More to come soon! :D

Ziet er goed uit Joost. Benieuwd naar het eindresultaat.

Maar niet te snel, dan kunnen we lekker langs genieten van je bouwproject;-)

Keep us posted!

Halewijn

Back