Pro10 Zelfbouw Project...

Een update? Okee...

Er is inderdaad een update in de maak en wel in de vorm van een nieuwe versie van de auto. De 2012 versie uiteraard. De tekeningen liggen klaar en eigenlijk alle onderdelen voor de auto's zijn binnen. Alleen het carbon nog regelen en het freeswerk en dan staan er twee hagelnieuwe pro10's

Kleine veranderingen aan het chassis zullen zijn dat de extended podplates vervangen worden door "normale" van IRS en dat de servo montage nu sleufgaatjes zal krijgen om meerdere servo's te laten passen. Verder zal er niet heel veel veranderen aan de auto.

Als alles binnen is en gefreesd is dan zal hier weer het een en ander aan fotomateriaal verschijnen over de P235-CS '12...

:mrgreen:

Wat een geweldig mooie auto, zeg!;)

Nou, de "maiden-run" is een feit. Gister hadden we ZAC 5 op de MACH en ik was wat eerder naar de baan gegaan om toch een beetje feeling te krijgen met de nieuwe auto. De eerste rondes was het even aftasten maar gaandeweg ging het steeds beter...

Toen om 18:00uur de kwalificaties waar ik twee maal als vierde eindigde. 4e op de grid dus maar de auto ging lekker en de finales liepen op een dermate manier dat ik beide finales kon winnen. Niet slecht voor een eerste race met een hagelnieuwe auto dacht ik zelf...

Nu verder met de auto en wat fine-tuning erop los laten zodat hij nog beter kan gaan...

P235CS038.jpg

Even een update tussendoor...

Er zijn inmiddels een hoop onderdelen binnen gekomen voor de '12 versie... Binnenkort even wat carbon regelen en dan kunnen we weer verder...

Associated parts:
AssopartsP235CS12.jpg

IRS parts:
CIMG0768.jpg

Xray parts (voor de T-bar):
CIMG0767.jpg

zit bij de IRS as set toch weer de korte klem hub of heb je de lange klemhub dubbel gekocht?

krijgen we een sneak peek van de tekeningen :D

Nee, zit een lange bij. De extra hub is voor mezelf. De as compleet is voor Roy.

Sneak peek foto's van de tekeningen komen ook nog ja maar die verschillen niet heel veel van het huidige chassis dus...

krijgen we een sneak peek van de tekeningen :D

Op verzoek... ;)

Eigenlijk blijven er een hoop onderdelen exact hetzelfde. Alleen het chassis en de upper podplate zijn iets anders geworden...

Upper podplate is wat korter aan de achterzijde omdat de achteras 10mm naar voren komt door de standaard IRS podplates...

P235CS12upperpodplate.jpg

Het chassis is daardoor weer 10mm langer geworden om de wielbasis te compenseren, de servo montage gaten zijn wat anders dan op de '11 versie...

P235CS12mainchassis.jpg

De rest van alle onderdelen zijn hetzelfde gebleven...

Nice:D
Begin al ongeduldig te worden ivm bouwen;)
Het kriebelt behoorlijk.
Daar ik ook een onderdeeltje nodig heb voor mijn WGT ivm de TC5 shock gebruik.
Kan ik misschien van de winter nog een keer binnen rijden:cool:
Ach ja, ik moet gewoon geduldig afwachten tot klaar is en dan buiten vlammen(positief bedoeld:rolleyes:)

mvg Roy

Eerlijkheidshalve vind ik de 2012 versie iets beter uitzien met die bovenpodplaat. De 2011 zag er wat gedrongen uit met het kortere chassis en grotere bovenpodplaat een klein beetje uit proporties... nog steeds mooi hoor maar deze ziet er kwa proporties wat natuurlijker uit zeg maar.

even uit nieuwschierigheid, gaat dat wel goed met de schuinte van de linker zijde van de top plaat en de plaats waar de motordraden worden gesoldeerd? Zit dat niet in de weg?

Back