Pro10 Zelfbouw Project...

Ten eerste mooi bouw verslag..

Jammer van al die ongelukken ..

Als je weer op het MACH gaat rijden met je lrp 7.5 T

wil je dan weer een flimpje maken ?

Groet
 
***UPDATE***

Rijhoogte spacers gemaakt uit 1mm carbon plaat (thanx Oscar)...

Foto's onderaan 1e post...

Joost.
 
hey

ik heb zelf eigenlijk nix met dit soort auto's, maar kvind ze wel vet!

erg leuk bouwverslag, heerlijk duidelijk!

kvind het leuk om eens te zien hoe dit soort auto's nou inelkaar zitten enzo, dus weer wat bijgeleerd :D
 
Je vind het niks maar je vind ze wel vet? Heb je er wel eens mee gereden??? Zou je eens moeten proberen, dan pas weet je het...

Thanx voor de reactie overigens...

Joost.
 
ik bedoelde met 'ik heb er nix mee' meer kheb nog nooit mee gereden, of in mn handen gehad ofzo.

kvind ze zeker wel vet :D

en kwil dr ook wel es mee rijden :wink:
 
Zijn er al wel een paar in de handel hoor... Corally heeft er een op 235mm en er zijn nu ook een aantal 200mm modellen op de markt...

Met mijn auto rijd alleen ik en een zeer select groepje mensen ;-)

Joost.
 
Gisteravond gereden met de Pro10 op de MACH met de LRP Brushless set... Eerst uiteraard de 7.5 erin gezet en brullen... Nou, brullen deed hij ook met als resultaat een kromme rotor-as (zou dat iets te maken hebben gehad met het power-programma dat op 8 stond???)

Daarna een 10.5 stock-spec erin gedaan en het power-programma naar 4 gezet en dat ging erg goed. Ik denk dat hij met een 7.5 ook wel erg goed had kunnen gaan mits de power iets lager had gestaan. Dat zullen we binnenkort wel weer weten als er een nieuw rotor in zit. Ik heb nog wel een filmpje ervan gemaakt met de 10.5 maar die moet nog even ge-upload worden dus daarvoor nog even geduld a.u.b.

Joost.
 
Blijf dan ook met je tengels van die knoppies af als je niet weet wat het doet :mrgreen: Told 'ya so. :wink: Balen man, je zou toch wel verwachten dat ze er tegen kunnen.

En nu... wachten op het filmpje!!

Stel hea, stel dat ik een Asso RC10R5 koop, hoe kom ik aan een conversie set voor een 3 ster montage, of hoe kom ik aan 4 ster bandjes?

Groet Robo
 
Laatst bewerkt:
Stel dat jij een RC10R5 koopt hè? Stel...

1. Dan wil jij een ander chassis aangezien de standaard RC10R5 voor 4cell is en dat wil je NIET!!!

2. Dan wil je géén 3 gaats montage hebben omdat die wielen véél te klein zijn (is voor 1/12 stupid en niet voor Pro10!!!)

3. De viergaats wielen zijn gewoon of van Corally te koop of bij de Border van GRP...

Ach ja... Dat standje 8 komen we ook wel weer overheen, gelukkig zijn de rotoren niet heel erg duur dus. Vanavond maar eens kijken voor een nieuw rotor en dan morgen nog maar weer eens met de 7.5 proberen...

P.s. Servo savertje al in de bus gehad?

Joost.
 
Stel dat jij een RC10R5 koopt hè? Stel...

1. Dan wil jij een ander chassis aangezien de standaard RC10R5 voor 4cell is en dat wil je NIET!!!

en hij is maar 200 mm breed.

Ach ja... Dat standje 8 komen we ook wel weer overheen, gelukkig zijn de rotoren niet heel erg duur dus. Vanavond maar eens kijken voor een nieuw rotor en dan morgen nog maar weer eens met de 7.5 proberen...

Was dat de standaard afstelling, of heb je zoals gezegd op de knopjes zitten drukken?:p

(wel handig om te weten, voordat ik straks ook een kromme as heb...)
 
Stel dat jij een RC10R5 koopt hè? Stel...

1. Dan wil jij een ander chassis aangezien de standaard RC10R5 voor 4cell is en dat wil je NIET!!!

2. Dan wil je géén 3 gaats montage hebben omdat die wielen véél te klein zijn (is voor 1/12 stupid en niet voor Pro10!!!)

3. De viergaats wielen zijn gewoon of van Corally te koop of bij de Border van GRP...

Ach ja... Dat standje 8 komen we ook wel weer overheen, gelukkig zijn de rotoren niet heel erg duur dus. Vanavond maar eens kijken voor een nieuw rotor en dan morgen nog maar weer eens met de 7.5 proberen...

P.s. Servo savertje al in de bus gehad?

Joost.


1. Wil ik een ander chassis? met heb wat 1:12 accu's die niks doen nu, das zonde, dus die kan ik dan perfect gebruiken, mooie 4.5T er in en gaan.

2. /3.Die banden, ik wil niet twintig verschillende sets banden hebben, toerwagen, 1:12, proten. Maar Pro-ten trekt me toch wel een beetje voor de fun

Jeps hijs binnen, gelukkig heeft ene Joost er een hoop gaten in zitten maken. Ik ben benieuwd of hij past, maar een gegeven paard... THANKS :d

Groet Robert
 
@Thomas: Nee, ik heb de instelling zitten veranderen... In het boekje staat welke setting de "default" setting is dus... Ik heb inmiddels ook weer een nieuw rotor voor de 7.5 en vanavond eens kijken welke roll-out een beetje goed is voor de Pro10, keep you posted!!!

@Robert: Ja da's waar, dat kan idd met 4cell en een 4.5... Lijkt me geen probleem. Over de banden... Je zal dan de meeste banden voor TC en 1/12 hebben denk ik en maar een paar voor Pro10. Daarbij heb je voor de fun niet zo heel veel verschillende banden nodig...

De gaatjes in de servo saver heb ik ook gebruikt in de RC12L4, ik had de gaatjes die het dichtste bij het montage schroefje zitten van de servo saver en hij past zeker op de S9650 want daar kwam hij vanaf LOL

Greetz Joost.
 
Laatst bewerkt:
***Update***

Vrijdag 01-08-08 weer een filmpje gemaakt op de MACH van de Pro10 met een LRP X11 7.5 brushless motor en GRP wielen...

Filmpje staat onderaan de 1e post...

Joost.
 
Man wat ga jij hard, ik volg dit draadje al ff en het zie er allemaal goed uit.
Ik zag dat je een top van 84,1 km/u had daar mag ik nog ff van dromen.
wel stoer om een eigen chassis te maken en er dan zo mee te kunnen rijden.
suc 6 met de verdere aanpassingen en tuning

gtz kees
 
Dank je dank je... ;-)

Ja ik ben er zelf ook wel aardig tevreden over... Nu alleen nog een keer het chassis van carbon maken en dan is hij eigenlijk wel klaar... En dan verder kijken wat er volgend seizoen gaat gebeuren. 235mm. of 200mm. of misschien wel allebei blijven rijden... Voorlopig gaat hij lekker...

Zag net trouwens op mylaps dat in een vorige sessie de teller opliep tot 86.7 km/U maar in die ronde vloog ik ook de bocht uit zeg maar. De speed-trap op de MACH zit aan het einde van het rechte eind dus de snelheden die ik op mylaps rij is niet de topsnelheid die de auto haalt. Op het moment dat ik de speed-trap passeer ben ik al weer van mijn gas af en eigenlijk aan het afremmen dus... Kan je nagaan ;-)

Joost. :mrgreen:
 
Laatst bewerkt:
Zoals hier boven uitgelegd wordt is het minder dan de top, omdat de meeting aan het einde van het rechte stuk gebeurt. Wordt er al geremd en is het dus niet echt de top, die zal er nog wel flink boven liggen :p.

Vrijdag ga ik zelf maar eens kijken hoe snel ik op mach ga.
 
Zoals hier boven uitgelegd wordt is het minder dan de top, omdat de meeting aan het einde van het rechte stuk gebeurt. Wordt er al geremd en is het dus niet echt de top, die zal er nog wel flink boven liggen :p.

Vrijdag ga ik zelf maar eens kijken hoe snel ik op mach ga.

ik wist niet dat op Mylaps ook de snelheid van de speedtrap stond. Weer wat geleerd.
 
Klopt, met een TC kun je veel later remmen dan met een Pro10 dus op het moment dat ik de speedtrap passer rijd hij allang niet meer op top. TC's waarschijnlijk wel of nagenoeg dus... Als een circuit een speedtrap heeft neergelegd dan staat dat op mylaps... De MACH is zo'n circuit...

Op het moment dat je op de MACH de speedtrap passeerd is dat op dat moment de hoogste snelheid. Dit wil dus niet zeggen dat het de absolute topsenlheid is van de auto. Dat ligt aan je rempunt...

Joost. :mrgreen:
 
Back
Top