Pro10 Zelfbouw Project...

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Joost K., 28 apr 2008.

  1. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Geen idee, ik heb al een aantal weken niet meer met de Pro10 gereden... De laatste weken stonden allemaal in het teken van 1/12...

    Joost.
     
  2. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    En de komende ook :D

    Groet Robert
     
  3. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    Heb nog zitten denken om 1/12 te gaan rijden maar ik heb echt te veel auto's nu. Ik zal eerst wat moeten verkopen. Zo had ik vorig jaar bijvoorbeeld een scalpel gekocht maar nooit mee gereden lol. Zal ik deze winter maar eens van stal halen :)

    Iemand intressen in een tamiya ta05 met 23 turns motor en stabies? :)

    Is er al iets meer bekend over de pro10 klasse op de MACH? Gaat er volgend jaar ook een f1 klasse komen?
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2008
  4. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Hey!!! Ga even lekker ergens anders je auto's verkopen!!! ;-)

    Volgend jaar gaan wij idd een Pro10 klasse rijden op de MACH en grotendeels volgens het DMC regelement waar dus ook met F1 in mee gereden kan worden. Eigenlijk alles met 2wd en een max. breedte van 250mm. Alleen zullen we denk ik wel met de X11 10.5 gaan rijden ipv de 9.5 die in het DMC staat. Wel LiPo uiteraard...

    Als ik daarover meer weet dan hoor je het zeker...

    Joost.
     
  5. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    huh waarom 10.5 ipv 9.5? dan sluit het niet aan bij rc-lemans? Het zou mooi zijn als we dat hetzelfde houden dan kan de klasse hetzelfde blijven en kan er makkelijker geswitched/mee gedaan worden met rclemans en heemstede. Dat lijkt me voor de klasse en het promoten daarvan wel goed om er een eenheid in te hebben. En dat scheelt ook weer motoren kopen. Ik zou nu een 10.5t moeten kopen en een 9.5t als ik met de LMP P2 (19turnes brushed) mee zou willen doen bij rc-lemans. :-(

    Voor geintresseerde: ik heb ook nog een subaru imprezza 1:8 WRC '99 te koop. Ziet er bijna als nieuw uit :)
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2008
  6. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Op de Mach rijden al velen met een 10,5t dus die zullen dan een 9,5t moeten kopen.
     
  7. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    Tja, ik heb een 6.5t en een 4.5t brushless. Ik zal ook een nieuwe motor moeten aanschaffen ongeacht of het 9.5 of 10.5t wordt. Mij maakt het niet zoveel uit of we met een 10.5 of 9.5 rijden. Maar voor een beetje continuiteit lijkt het me verstandig 1 lijn te houden zodat de mensen ook bij rc-lemans leuk mee kunnen doen in de 9.5t. Dan wordt de 9.5t klasse groter Maar goed.......
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2008
  8. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    trouwens 4 en 5 oktober is er een rc-lemans race in Apeldoorn :)
     
  9. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Ja okee, heb je op zich wel gelijk in maar de wedstrijden zullen ZAC wedstrijden worden en die zijn doorgaans alleen voor leden dus... Tja, en als de meeste al een 10.5 hebben is die keuze makkelijk...
     
  10. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    nou ja, maakt mij ook niet zoveel uit 9.5t of 10.5t, als we maar een pro10 klasse krigen met veel deelnemers dan vind ik eigenlijk alles best :) dan maar met 10.5t. Voor rclemans kun je de 10.5t ook in de LMP 2 gebruiken.

    Joost, wat is zo de animo in heemstede? Hoeveel mensen hebben een pro10 of denken eraan om dit volgend jaar te gaan doen? welke 10.5 motors worden daar zo gereden?

    Wat zijn ZAC wedstrijden? Je moet om mee te doen lid worden van heemstede of mogen gast rijders ook mee doen?
    (laat maar.......ZAC = zaterdag avond competitie ) :)
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2008
  11. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Op dit moment is het moeilijk te schatten hoeveel riijders wel precies hebben maar ik denk toch zeker dat we richting de 10+ gaan incl. alle F103 rijders want die doen ook gewoon mee. Ik moet er wel bij zeggen dat denk ik 99% van de rijders 200mm rijd volgend jaar inclusief mezelf (Asso RC10R5X).
     
  12. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag

    oef... uhmm wordt er een probleem gemaakt als ik met een 235mm mee wil doen?

    rc10r5x..... eigenbouw?
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2008
  13. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Dat weten we nog niet aangezien er nog niet veel bekend is... Het enige wat bekend is, is dat er een 2wd klasse bij zal gaan komen... Dus specifieke vragen kan ik nu echt nog niet beantwoorden. Eerst het winterseizoen doorlopen met de indoor baan en dan als we er weer aan toe zijn gaan we kijken voor het buitenseizoen...

    Sorry maar het is even niet anders...

    Joost.
     
  14. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    je hebt gelijk, we zullen zien :)

    Maar ga je de rc10r5 aanpassen? want je schrijft rc10r5X ?
     
  15. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Ja inderdaad, we gaan het zien en dan hoor je het absoluut van me...

    Ja, de RC10R5 is standaard gemaakt voor vier cellen en ik wil er zes cellen/LiPo in kwijt kunnen dus moeten we het chassis opnieuw bouwen dus vandaar de 10R5X...
     
  16. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    ben benieuwt
     
  17. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik ook haha... LOL
     
  18. rc-4life

    rc-4life

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    76
    Locatie:
    Maastricht
    Echt een super gaaf project man! :D

    Ik denk dat ik ook eens ga beginnen aan een zelfbouw pro 10. Iets wat ik al lang wilde doen, maar nu heb ik ook de mogelijkheden. :)
     
  19. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Mogelijkheden? Doel je op een freesbank soms?

    JK.
     
  20. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Okee, al een tijdje niks meer in dit topic gedaan maar het buitenseizoen komt er weer aan én we hebben nagenoeg zeker een Pro10 klasse dus...

    Alles begon weer te jeuken en de ideetjes kwamen al snel weer... We gaan er spoedig mee aan de slag. De eerste planning was om een RC10R5 te nemen en daar een aanpassing aan te doen zodat er LiPo in past maar... Het 235mm gebeuren trekt me toch wel heel erg dus het idee is gekomen om een 235mm Pro10 te gaan bouwen op basis van de RC10/12R5. 235mm dus en LiPo ready!!!

    Gisteravond al een klein begin gemaakt met een onderdelen lijst te maken wat er allemaal nodig is aan originele Asso onderdelen en wat plaatjes opgeslagen als voorbeelden...

    Ik hou jullie allen weer op de hoogte hier...

    Stay tuned voor het Pro10 zelfbouw project... PART TWO!!!

    Joost.
     

Deel Deze Pagina