Pro10 Zelfbouw Project...

Gisteravond al even bezig geweest. De motorplate en bulkhead hadden imperial schroefgaatjes en die heb ik omgezet naar metrisch M3. Dat gaat gelukkig vrij makkelijk dus die liggen klaar.

Ik kreeg vandaag een mailtje van Oscar dat al het freeswerk inmiddels klaar is. Dus dat haal ik ergens volgende week op denk ik want ik heb deze week erg weinig tijd. Dus volgende week volgt er zeker meer...

Laatst bewerkt:
ging je nou de nieuwe rc10r5Oval t-bar gebruiken of weer de 1/12 t-bar.

Ik heb me wel een beetje vergist in de epoxy platen als ik eerlijk ben. Eigenlijk 40 euro weggegooid aangezien de epoxy platen 2.2mm blijken te zijn ipv 2mm. .....10% dikker :confused:. Moet maar even kijken waar ik ergens wat gaten in boor voor wat meer flex :D anders heb ik er echt helemaal niets aan. Kan jij dat een beetje nauwkeurig met een kolomboor of heb je dat niet meer ter beschikking? Een gat van 0.5 tot 1 cm ergens strategisch geplaatst zal allicht al helpen. :D

Ik ga wel 1/10 T-bars gebruiken alleen niet die van Associated. Er komen bij mij andere pivotballs in met een metrische 3mm maat ipv imperial. En de manier die Asso gebruikt op de R5 T-plates is ruk. Een goede klap met de auto op de baan en de kogel knalt eruit.

Dus wel grote 10th scale T-plates maar niet die van de R5O en dus ook niet van een 1/12.

Dat gat kan ik er wel in maken ja, dat is niet zo'n probleem. De plaat epoxy die ik had was wel gewoon 2mm dus...

Gebruik je dus de L2 t-bar met wat aanpassingen zoals de cad tekening die ik van jou heb gekregen?

Ik zal de volgende keer eentje meegeven om een gat in te boren. Zal wel vantevoren markeren waar het gat ongeveer moet komen. daarna even testen of het goed werkt.

De oude L2 ontwerp van t-bar, pivotball en sockets is nog niet zo gek. ;)

Ging je trouwens de langere bulkheads gebruiken? Ik zat er laatst over na aan het denken maar wordt door het gebruik van langere bulkheads de afstand niet langer tussen je achteras as en de pivots en dus het moment ook groter wat op de t-bar gaat werken? (t-bar wordt effectief zachter)

Trouwens gisteren bij het demonteren van mijn voorophanging bleek dat mijn hinge pin van de bovenarm krom was. Was bijna geen beweging meer in de bovenarm. Hmmm geen wonder dat die af en toe raar deed in de finale op raco. :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Yups, ik gebruik idd de L2 T-bar met aanpassingen voor de HUDY kogels met Xray montage. Nee, die is gewoon goed alleen zoals ik hem nu heb is hij metrisch net als de rest van de auto.

Is goed, dan zie ik die wel een keer langs komen. Die hinge-pins heb ik nog wel als je die nodig mocht hebben, geen probleem. Let me know!

Vanmiddag even langs Oscar gereden en de gefreesde onderdelen opgehaald. Oscar, weer onwijs bedankt voor het werk. Het ziet er echt weer TOP uit!!!

De platen carbon en epoxy zoals ik ze mee kreeg van Oscar...

P235CS001.jpg

Eén van de twee platen carbon van iets dichterbij...

P235CS003.jpg

Alle onderdelen eruit geknipt en even onbehandeld neer gelegd...

P235CS005.jpg

En nu...

SCHUREN en de randen lijmen

:mrgreen:

Laatst bewerkt:
netjes!

Ik ben zelf eindelijk begonnen aan mijn projectje,maar moet het doen met het betere handwerk om het carbon op maat tekrijgen.

Welk cad programma gebruikte jij ook alweer(volgens mij had ik je dit al eerder gevraagd;) )

Dank je wel! Ben er erg tevreden mee. Ik gebruik AutoCAD2009 om mee te tekenen Kees.

Ja komt goed Martijn, voorlopig ben ik nog wel even bezig met schuren en lijmen van het carbon dus haha. Ik heb genoeg voor twee complete auto's + onderdelen dus een hoop werk maar het wordt wel mooi.

Ziet er ongebouwd al goed uit. De vorm van bovenste podplaat komt me ietwat bekend voor hehe. Heb je nog iets veranderd aan de breedte of wielbasis...?

Komen de gaten in de t-bar voor de pivot delen overeen met de gaten van de L2 plastieke pivot delen? Zou je zaterdag 1 t-bar mee kunnen nemen om even te kijken? :D

Laatst bewerkt:
Wat lief, bouw je nou zomaar ook een auto voor mij :D...
Ziet er goed uit!

Servo heb ik nog ;-) we bellen wel ff.

Groet Robert

De onderdelen voor een volledige auto zijn nu geschuurd en ben nu bezig met het lijmen van de randen van de onderdelen die niet verzonken hoeven te worden. Dan morgen denk ik de onderdelen verzinken en ook die lijmen en dan zien we weer verder...

Vanmiddag even langs 2Brothers geweest om nagenoeg alle benodigde onderdelen op te halen die nog in bestelling stonden. Het wachten is nu nog op de schroefjes en we kunnen gaan bouwen!!!

Nog heel even geduld dus voor het echte werk...

Laatst bewerkt:
De schroefjes zijn vandaag binnen gekomen en dus is alles echt compleet nu... De bouw kan in principe beginnen... Dus nu echt binnen korte tijd meer... :mrgreen:

Vandaag begonnen met de daadwerkelijke bouw van de nieuwe Pro10. Het resultaat mag er wezen al zeg ik het zelf...

Have fun!!!

Allereerst begonnen met het gereed maken van een T-bar. Deze T-bar is op 10th scale maat en is 2mm dik. De hardware is van X-ray aangezien die pivot-balls maken met een metrische maat.

P235CS007.jpg

En hier is de T-bar in elkaar gezet. Ik had eerst bolkop schroefjes onderin de T-bar maar die zijn inmiddels vervangen voor verzonken kopjes ook van X-ray.

P235CS006.jpg

Toen het chassis en de lower-pod plate verzonken en de randen gelijmd met seconden lijm. Chassis en lower-pod plate zijn nu gereed voor montage...

P235CS008.jpg

Toen kon de bouw echt beginnen, alles lag klaar en ik ben begonnen met de side-shocks. Deze zijn van de R5 van Team Associated...

Hier de side-shocks in onderdeeltjes...

P235CS010.jpg

En hier de side-shocks gebouwd en wel...

P235CS011.jpg

Back