Op zich is dit een prima bout en nog regelbaar ook. Er kleven echter twee problemen aan. Het eerste is dat hij maar 20W is. Het tweede is die heel erg dunne stift.
Die dunne stift heeft slechts een geringe warmte capaciteit waardoor hij snel afkoelt als je er een flink onderdeel mee gaat solderen. Omdat hij maar 20W is kan het verwarmingselement die warmte ook niet voldoende snel aanvullen. Je gaat de stift dan erg lang op het te solderen onderdeel houden waardoor je er heel erg veel warmte in gaat stoppen en de boel smelt.
Met die zwaardere bout kan je inderdaad beter solderen. De stift is veel dikker en er zit een heleboel warmte in. Het verwarmingselement is zwaarder en kan dus sneller meer warmte in de stift stoppen.
Ik hoop voor jouw dat je bullet connectors over enige tijd niet los komen. De S39 resten kunnen, vrijwel zeker zullen, hun verwoestende werk doen en vooral het koper van de draad gaan aantasten. Wat er dan kan gebeuren is rampzalig, de resultaten van zo iets heb ik een aantal keren mogen aanschouwen. 8O
Bij ons op de club ooit eens de hele bedrading van een startkist vervangen want die begon overal problemen te vertonen. Dan viel de gloeiplug aansluiting uit, dan werkte de brandstofpomp niet goed meer, dan dit en dan dat. Uiteindelijk bleek dat alles met S39 gesoldeerd was, toen wisten we direct wat er aan de hand was.

We zijn met twee man een hele clubavond bezig geweest om alle met S39 gemaakte solderingen te verwijderen en de aangetaste draden te vervangen. Niet over solderen maar helemaal vervangen! Die S39 vloeistof trekt door de capillaire werking een heel eind de draden in, vandaar vervangen.
Zoals ik al schreef is die bout op zich een prima bout.
Wat je ook niet moet vergeten is dat je de soldeerstift goed schoon moet maken
voordat je een soldering gaat maken. Als het soldeer niet door de stift wordt "aangenomen" komt dat puur en allen doordat de stift niet goed schoon is.
Ook moet je het soldeertin
nooit op de soldeerstift om dan te gaan solderen. Dit is een vreselijk veel gemaakte fout welke nagenoeg altijd in slechte soldeerverbindingen resulteert.