Ik heb hier een SKYRC eFuel Power Supply 30A, type PSU30A, die een uitgangsspanning heeft die instelbaar is tussen 12 en 18 volt. Dit werkte prima, maar nu bemerk ik sinds deze week een probleem dat de lader afslaat met een "INPUT VOL ERROR" "OVER VOLTAGE" of "CONTROL ERROR" foutmelding. Had de uitgangsspanning voor deze lader voorheen altijd op 18V staan en dat is ook het maximum van de gebruikte lader, dus heb de spanning teruggezet naar 12V en ook dan blijft de melding terugkomen. Niet gelijk, maar na een tijdje (kan 10 minuten zijn, kan ook een uur duren). Heb toen mijn universeelmeter aangesloten en de max voltage meting ingeschakeld en als het probleem zich voordoet blijkt de uitgangsspanning naar 19,7 V te zijn gesprongen. Met een andere lader doet zich hetzelfde probleem voor, dus het ligt niet aan de laders zelf maar aan de voeding.
Even gezocht en vond wat forumtopics op RCGroups van mensen die hetzelfde probleem hadden of waarbij de voeding er zelfs helemaal mee was gestopt nadat dit euvel zich had voorgedaan. Helaas eindigen de topics op RCGroups niet met een oplossing, dus hopelijk is er hier iemand die er mee bekend is en de oplossing weet?
Ik heb nog garantie maar ben ook een beetje bang dat ik 'm dan een tijd kwijt zal zijn als hij weg is voor reparatie en hoe groot is de kans dat hij daarna wel goed blijft functioneren?... Als iemand hier ervaring mee heeft dan verneem ik dat graag!
Even gezocht en vond wat forumtopics op RCGroups van mensen die hetzelfde probleem hadden of waarbij de voeding er zelfs helemaal mee was gestopt nadat dit euvel zich had voorgedaan. Helaas eindigen de topics op RCGroups niet met een oplossing, dus hopelijk is er hier iemand die er mee bekend is en de oplossing weet?
Ik heb nog garantie maar ben ook een beetje bang dat ik 'm dan een tijd kwijt zal zijn als hij weg is voor reparatie en hoe groot is de kans dat hij daarna wel goed blijft functioneren?... Als iemand hier ervaring mee heeft dan verneem ik dat graag!