Zeer interessant verhaal. De Hobby King Power Supply 540 watt heeft exact dezelfde architectuur!? Lijkt er sterk op...
Niet vreemd eigenlijk, er zal bijkans 1 fabrikant van dit type voeding zijn? Op het moederbord staat een ontwerpdatum uit 2014! Een uitgifte sticker met september 2015.
Procuctierun voor een reeks moederborden die de fabrikant heeft ingekocht? Immers oplage drukt kosten.
HK verkoopt laatste restant van deze supplies. Alleen nog Global. Ik denk dat ze te veel problemen hebben gezien? En ook daar is het niet mogelijk een slechte review te schrijven.
Vochtverhaal is onvoorstelbare kletskoek, beruchte handelspraatjes. Of de onderdelen moeten sterk hygroscopisch zijn vocht aan de lucht onttrekken.
Zal gewoon sprake zijn van een ontwerpfout of een beslissing om kosten te drukken.
Mijn lader valt na 3 jaar en 4 maanden volledig uit... melding op dispay 'O UP' Bijft lang aanstaan bij uitschakelen, en dooft pas echt als de stekker er uit gaat.
Voeding die niet buitensporig hard heeft hoeven werken, en staat in een verwarmde garage.
Opengetrokken en geen condensator-oplawaai gehad.
Ik kan geen oververhitte delen zien. Alleen een iets verhit ogende PWC. Geleerd dat deze het USB circuit stuurt.
De transistor-onderdelen die jij vervangen hebt, ogen goed, maar dat zegt niets. Ik zal kijken wat ik nog meer kan inleren.
Wellicht steekt het probleem in dezelfde componenten.
Hier mijn melding... ga nog even poetsen. Dat houd het leesbaarder.
https://www.modelbouwforum.nl/threads/nieuwe-12v-voeding-gezocht.261236/page-2#post-3971621
Transistoren besteld en dan verder kijken.
Groet Bas