Ik weet echter niet of door eht lijmen van die pennetjes je ook de stevigheid er weer voor terugkrijgt en weet niet of het gedrag van de Pro hieraan verbonden is.
Wat wel kan gebeuren door een crash is dat de servo's kunne blijven hangen of een andere waarden hebben. Ik weet niet hoe de uitslag is van je rechter servostangetje wanneer je deze aanzet.
Wat je eerst kan proberen is het trimmen in de submode. Lukt dit alsnog niet kun je kijken naar de EPA mode
Q 5: My servo(s) lock up when steering full movement with the stick. If I move the stick less, it works okay. What can I do?
A: Sometimes a little trimming, and adjusting the link between servo and swash to compensate the difference might work. But otherwise, EPA or End Point Adjust is what you need. This is a hidden mode in the transmitter, that needs a special procedure to access it. As I recall Himalaya was the first to provide this information, and here is how you do it:
**** EPA, or End Point Adj. ****
▲ enter Sub Trim Mode
▲ unplug the lipo of your bird and plug it back in to enter EPA adj.
▲
△ to set Aileron left end point, push&hold right stick to max. left positon, press T4 to adjust, right = less throw, left = more throw.
△ to set Aileron right end point, push&hold right stick to max. right position, press T3 to adjust, up = more throw, down = less throw.
△ to set Elevator forward end point, push&hold right stick to max. forward position, press T1 to adjust, right = less throw, left = more throw.
△ to set Elevator backward end point, push&hold right stick to max. backward position, press T2 to adjust, up = more throw, down = less throw.
▲ press the back button to save&exit when done.
I would recommend to carefully watch the servos move when you do this EPA trim. Stop moving when the servo sliding block is 1mm apart to the hardware limit. Hitting the hardware limit will cause the servo lock up, you may have to manually spin the tiny servo gear to rescue it from the lock-up. The next picture explains what T1~T4 here all stand for. It's the four trims in futaba order, T1~T4 from right to left.
For completeness, this is the link the the original posting which contained this information:
http://www.rcgroups.com/forums/showp...postcount=2804
Mocht jehier nog geen baat bij hebben kun je de rechterservo met het oogje voorzichtig van de swashplate verwijderen en oppassen dat je het linkje van de swashplate niet kapot maakt. Je kan het stangetje dan zo uit het oogje van de servo halen en een paar slagen omdraaien zodat het stangetje met schroefdraad iets langer gaat worden waardoor je meer ruimte krijgt.
Klinkt erg lastig maar na een aantal keren te hebben gedaan moet het meevallen.
Let er wel even op dat wanneer je het één en ander hebt losgehaald dat alles wel weer op de juiste plek gemonteerd wordt.
Anders kun je altijd nog een aantal foto's plaatsen van je servo stand en de rotorkop.
Succes