Problemen met een winkel

• Topicstarter Topicstarter jantje16
  • Startdatum Startdatum
hee kleine kinderen.. Naar bed.. Hier is het topic niet om gestart.. Ik snap Jantje goed.. jongen van 14.. (misschien) niet zoveel centjes.. heeft een begroting gemaakt voor zo'n vliegtuigje.. en achteraf blijkt dat hij mischien meer geld uit moet geven. En niemand houdt daar toch van? Als mods zich wel of niet in discussies mengen, als het wel of geen winkelbespreking is, help die jongen gewoon in plaats van het elke keer opnieuw beter proberen te weten dan de ander.. Want heb niet echt het idee dat hier een paar volwassen kerels zitten te praten met mekaar.

pff,

Het gaat gewoon om het principe, niet om het geld--> bij hobbycity bestel ik zo een Brushed regelaar voor 7$, maar als de mogekheid er was geweest om de reglaar te krijgen had ik em zeker gaan terug vragen, ik ga ook ZEKER nog eens terugbellen om nu eigenlijk te vragen hoe de vork in de steel zit..

@classicracer: Kan je het pb'tje mss nog eens opnieuw typen??
heb mijn inbox leeggemaakt:D

@botter: BEDANKT!! en euh, je mag gerust jan zeggen hoor:D

(nb ex besturing en accu)[/list] sinds wanneer is een regelaar besturing.. Bij mij is besturing een ontvanger of een servo..

Greetz
Jim

Een regelaar is ook besturing ... en er staat ook nergens inclusief regelaar in de aanbieding ... en bij de "concurent" hier in Nederland is hij € 119,-- en ook zonder ESC en ACCU ... dus wordt hij waarschijnlijk zonder geleverd hier in Nederland/Europa ....

Staat er bij "including ESC and battery" een aanvinkhokje (dat NIET aangevinkt is)... ?? dit doen heel veel fabrikanten op hun dozen (verschillende dozen drukken is namelijk erg duur)

Neen dirk:

Er staat geen aanvinkhokje, gewoon: includes; Motor, ESC, Prop and gearbox...

Heeft er iemand ook over nagedacht dat het mischien in de verkeerde doos zit vanwege een fout of mischien dat het pakket waar het om gaat niet goed leverbaar is en dit de oplossing was, alleen vergeten de doos ook te wijzigen.

Dit gebeurd namelijk wel vaker, en niet alleen met modelbouw.

Ik zou inderdaad eens wat meer info verzamelen of het pakket klopt met de prijs die je betaald hebt.

Als je erachter komt dat je wel hebt betaald voor je regelaar zou ik gewoon eens terug gaan naar de winkelier.

Telefonisch afhandelen is gewoon moeilijk omdat diegene je eenvoudig van het ene hoekje naar het andere kan schuiven zonder dat je er ook maar iets wijzer van word.

Ga naar de winkel en duw wat informatie die je verzameld hebt onder zn neus, dan kunnen ze weinig anders dan je gelijk geven en anders heb je altijd nog het recht de aankoop te ontbinden omdat jij niet hebt gekregen wat er op de doos stond en dit niet gemeld is bij de verkoop.

2 opties:

1 Ga naar de winkel ruil je doos terug voor centen, koop je pakketje ergens anders opnieuw (alleen al omdat je het die oplichters niet gunt)

2 Zet mooie reclame voor ze neer overal waar het mogelijk is en koop ergens anders een regelaartje.

Ligt er maar net aan hoever weg het is welke optie ik zou nemen.

Ik wil toch een kleine lans breken voor de winkelier. Een kleine dan, weliswaar.

Juridisch gesproken is deze kwestie zo klaar als een klontje. Als er op de doos staat dat er een regelaar bijzit, hoort er een regelaar bij te zitten. Punt. Daar is geen discussie over mogelijk, dus de winkelier in dit geval dient er alsnog een regelaar kostenloos bij te leveren, anders kan klant de koop ontbinden wegens een wanprestatie van de verkoper.

MAAR.. ik heb toevallig vrij recent dit fenomeen in een winkel 'van de andere kant' gezien. Betrof een electro 3D kistje, compleet geleverd. Op de doos staat '1800mAh' lipo.

Nu belde er een klant relatief boos op, want bij zijn setje zat een 1500mAh lipo.

Nu zijn mensen dan snel geneigd om oplichting of bedrog te roepen. Zie ook dit draadje, men denkt al gelijk dat de winkelier de ESC eruit gehaald heeft.

Ik denk dat dat niet is wat er aan de hand is. Wat er gebeurd; de aziaten die deze dingen fabriceren, fabriceren allerlei samenstellingen. Al die samenstellingen gaan uiteindelijk in dezelfde doos naar de winkel. Vaak zit er dan een label op de zijkant waarop precies staat wat er in DIE specifieke doos zit, echter steeds meer zie je dozen waarbij men dat label is vergeten.

En zo kan het gebeuren dat er op de buitenkant van de doos iets anders staat dan wat er in zit. Heel strikt genomen had de winkelier het zelf moeten controleren, maar goed, laten we eerlijk zijn, als jij winkelier bent en je krijgt bouwdozen binnen heb je ook wel iets beters te doen dan te controleren of alles klopt, zeker met de lage marges die ze aan moeten houden om nog een beetje mee te kunnen met het buitenlands geweld.

Mijn voorbeeld is trouwens door de winkel netjes opgelost. Ze hebben de importeur gebeld, die heeft voor de klant die reeds een set gekocht had de 1800mAh lipo geleverd, en voor de nog niet verkochte dozen stikkertjes met '1500mAh' lipo om over de verkeerde aanduiding te plakken.

Om kort te gaan; ik geloof er neits van dat de winkel doelbewust de ESC eruit gehaald heeft. Ik denk dat de oorspronkelijke fout bij de fabrikant ligt, die 1 doos maakt waar verschillende varianten van hetzelfde product in komt.

Wat betreft winkelbesprekingen.. ik zie nergens in dit topic vermeld staan wie de leverancier in kwestie is. Ik zie wel een vergelijking gemaakt worden met het aanbod bij een amerikaanse en een nederlandse leverancier, maar dat zijn vergelijkingen, nergens staat dat dat ook daadwerkelijk de leverancier van dit topic is.

Sterker nog, er is uit de tekst af te leiden dat dit niet het geval is, immers de amerikaanse leverancier levert de regelaar er wel bij en de nederlandse leverancier vermeld er netjes bij dat de regelaar er niet bij zit. Topicstarter heeft hem dus van een derde leverancier afgenomen, waarvan de naam niet in dit topic genoemd is.

Met andere woorden: in dit topic zit helemaal niets wat lijkt op een winkelbespreking. Dat mods niet ingrijpen is wat mij betreft dan ook terecht.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als er staat exclusief motor en besturing zit er voorzover ik weet niks aan electronica bij. Tenminste, dat was zo bij de dozen die ik heb gekocht. Je krijgt dan echt alleen het vliegtuig. Het is een beetje raar om te denken dat als er staat "exclusief motor en besturing" dat er wel een regelaar bij zit. Er staat toch ook niet "exclusief lijm, exclusief acculader" etc???? En die zitten er ook niet bij hoor.
En dat stond er op de website gewoon bij, ik heb je dat in het draadje toen ook al gezegd.
Da's een mooi kado :-)
Denk je er aan dat je ook nog een regelaar en ontvanger voor je Piper nodig hebt?

Ik zie ineens dat er bij jou wel een motor en prop bij zat dus je hebt feitelijk méér gekregen dan op de website stond.

Laatst bewerkt:
@PH_AHJ.. of ik lees er overheen of er staat nergens dat rctechnics de leverancier is waar het over gaat.. die worden alleen aangehaald als voorbeel van een leverancier die het ook levert. En daarbij netjes vermeld dat de regelaar er niet bij zit.

Nog eens nagelezen, en Jantje16 is de topicstarter en die zegt nergens over welke winkel het gaat.

Nee, daar komt hij ook niet vandaan. Als je zijn originele draadje zoekt kun je lezen waar hij hem wel gekocht heeft.

Hi,

Heb tijd teveel dus toch ook even een reactie... Obv het artikelnr wat je noemt kom ik op een site uit dus neem ik gemakshalve aan dat deze site ook van de verkoper is....

Op de site wordt niet gezegd dat er een regelaar bij zou zitten. Toen je je bestelling plaatste neem ik aan dat je dit wist. Bij aflevering zit er een sticker op de doos waardoor je een mogelijk extraatje zou menen te krijgen, hetgeen toch niet in de doos zit.... Onder de streep is dus geleverd wat besteld is op een ding na.... een verkeerde sticker op de doos...

Wat me wel verbaast is de onduidelijkheid die de verkoper hierover laat bestaan... Uit je verhaal lees ik geen eenduidige verhaal van hun zijde. Da's niet handig...

Groet, vincent

Laatst bewerkt:
Daar staat of valt het inderdaad een beetje mee. Mijn eerdere posting was in die zin niet correct, dat wat op de doos staat niet uitmaakt als je online besteld hebt, de doos niet gezien hebt en er online geen beloftes over een regelaar gemaakt worden..

Voordat je de doos in handen kreeg, verwachtte je er toen een regelaar bij? Is het antwoord daarop 'Nee' dan moet je niet klagen.

zo'n zelfde verhaal heb ik meegemaakt met mijn nieuwe truggy, alleen eerst vooronderzoek gedaan.
Nagevraagd, zitten er velgen/banden bij? antwoord van de winkel was een duidelijke nee.
Volgens de website van de fabrikant zouden er velgen bijzitten, volgens mensen die hem eerder gekocht hadden zelfs een setje banden.
Andere winkelier gemailed, ook weer: nee.
Wat blijkt? in Europa wordt de kit zonder velgen en banden geleverd omdat het anders als koppelverkoop gezien wordt, gezien de fabrikant zelf geen banden maakt en niet iedere band op de standaard velg past, dus zou je alsnog 'gedwongen' worden om een bepaald merk band te kopen.
In de VS is dit wel toegestaan, in Europa niet. Al staat in de manual zelfs dat het erbij zit, het kan verschillen in bepaalde landen/werelddelen.

Laat het een les voor je zijn voor een volgende aankoop, informeer eerst bij de winkelier duidelijk wat er wel en niet bijzit voor je je bestelling plaatst, een levering in de US kan meer bevatten dan in de EU.
Vervelend natuurlijk dat de winkel in kwestie zo vaag is over hoe en wat, maar denk dat je er weinig aan kunt doen, zoals je zelf al zegt, kan je voor een paar knaken een regelaartje kopen, is het je waard om er zo'n grote ophef over te maken?

Het verhaaltje met koppelverkoop is nonsense, een kulsmoes van je winkelier. Er worden zat auto's met banden verkocht, dat mag dus gewoon. Voor je winkelier is het alleen gunstiger om de doos zonder banden te nemen, omdat hij dan qua prijsniveau op het oog kan concurreren met de buitenlandse sites.. plus dat hij je dan apart banden kan verkopen, met een beetje geluk die set waar hij een hogere marge op heeft weten te bedingen..

Dat is wel iets wat ik een aantal NL winkeliers verwijt, ze verzinnen nog wel eens totale kulverhaaltjes om iets goed te praten of iets anders te verkopen dan waar de klant om vroeg. Hou eens op met onzinverhaaltjes en vertel gewoon de waarheid, dat respecteren je klanten veel meer :).. mijn eigen winkelier heeft hier gelukkig niet te veel last van.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik neem aan, dat op de site van de fabrikant dit het desbetreffende model is? :

ElectriFly | ElectriCub

Onderaan is te lezen wat er 'included' is. Je mag er dus van uitgaan, dat de fabrikant 'm dan ook zo heeft geleverd. Als er echter een sticker op de doos zit, dat er wél een regelaar in zit, zou ik zelf de winkelier vriendelijk, maar dringend verzoeken om bij de fabrikant om opheldering te gaan vragen. Staat er trouwens ook bij, dat het om één van de aanbevolen regelaars gaat?

Iemand heeft al gemeld, dat in de advertentie van de winkelier staat "ex besturing en accu". Je moet dus in een geval als dit niet de winkelier scheef aan gaan kijken. Dit is echter wel de enige, die voor jou navraag kan doen bij de fabrikant.

Geinig, in de discussie zijn twee verschillende modellen gelinkt:
De kleine versie inclusief 280-size motor inclusief accu en ESC én een grote versie exclusief accu en ESC.

Enig zoekwerk op het MBF leert dat in 2004 ook al zo'n incident was... Kennelijk neemt Great Planes het niet zo nauw met de omschrijving, bestickering etc. De winkelier zou in niet direct de schuld geven. :? ;)

Hezik, auto's die met banden worden verkocht hebben in de meeste gevallen banden van dezelfde fabrikant of zijn rebranded. Bij de kit die ik gekocht heb zaten banden van andere merken, wat wel als koppelverkoop beschouwd wordt.
De fabrikant heeft mij dit ook bevestigd.

Een hoop verwarring om niks.
Als je deze doos in Nederland koopt zit er niks bij en dat staat ook op de site van de winkelier.
Jantje16 zegt dat iemand anders er wél een ESC bij kreeg en is daar ontstemd over. Die persoon heeft de doos echter in Amerika besteld, waar op de website staat "including ESC". De prijs is ook anders.

In het draadje waarin Jantje16 vertelde deze doos besteld te hebben bij een Nederlandse winkelier heb ik hem daar al op gewezen. Jantje16 gelooft dat in eerste instantie niet ("persoon x kreeg er wél een ESC bij....") en gaat nu klagen.

Hou op! Het staat duidelijk in de advertentie. Geen ESC.

De importeur van GreatPlanes voor Nederland is Model Engineering in Zwaag.

Beste kan je die even bellen en vragen hoe ze hem uitleveren.

tel: 0228-561182

Grts Gert-Jan

Back