Ik wil toch een kleine lans breken voor de winkelier. Een kleine dan, weliswaar.
Juridisch gesproken is deze kwestie zo klaar als een klontje. Als er op de doos staat dat er een regelaar bijzit, hoort er een regelaar bij te zitten. Punt. Daar is geen discussie over mogelijk, dus de winkelier in dit geval dient er alsnog een regelaar kostenloos bij te leveren, anders kan klant de koop ontbinden wegens een wanprestatie van de verkoper.
MAAR.. ik heb toevallig vrij recent dit fenomeen in een winkel 'van de andere kant' gezien. Betrof een electro 3D kistje, compleet geleverd. Op de doos staat '1800mAh' lipo.
Nu belde er een klant relatief boos op, want bij zijn setje zat een 1500mAh lipo.
Nu zijn mensen dan snel geneigd om oplichting of bedrog te roepen. Zie ook dit draadje, men denkt al gelijk dat de winkelier de ESC eruit gehaald heeft.
Ik denk dat dat niet is wat er aan de hand is. Wat er gebeurd; de aziaten die deze dingen fabriceren, fabriceren allerlei samenstellingen. Al die samenstellingen gaan uiteindelijk in dezelfde doos naar de winkel. Vaak zit er dan een label op de zijkant waarop precies staat wat er in DIE specifieke doos zit, echter steeds meer zie je dozen waarbij men dat label is vergeten.
En zo kan het gebeuren dat er op de buitenkant van de doos iets anders staat dan wat er in zit. Heel strikt genomen had de winkelier het zelf moeten controleren, maar goed, laten we eerlijk zijn, als jij winkelier bent en je krijgt bouwdozen binnen heb je ook wel iets beters te doen dan te controleren of alles klopt, zeker met de lage marges die ze aan moeten houden om nog een beetje mee te kunnen met het buitenlands geweld.
Mijn voorbeeld is trouwens door de winkel netjes opgelost. Ze hebben de importeur gebeld, die heeft voor de klant die reeds een set gekocht had de 1800mAh lipo geleverd, en voor de nog niet verkochte dozen stikkertjes met '1500mAh' lipo om over de verkeerde aanduiding te plakken.
Om kort te gaan; ik geloof er neits van dat de winkel doelbewust de ESC eruit gehaald heeft. Ik denk dat de oorspronkelijke fout bij de fabrikant ligt, die 1 doos maakt waar verschillende varianten van hetzelfde product in komt.
Wat betreft winkelbesprekingen.. ik zie nergens in dit topic vermeld staan wie de leverancier in kwestie is. Ik zie wel een vergelijking gemaakt worden met het aanbod bij een amerikaanse en een nederlandse leverancier, maar dat zijn vergelijkingen, nergens staat dat dat ook daadwerkelijk de leverancier van dit topic is.
Sterker nog, er is uit de tekst af te leiden dat dit niet het geval is, immers de amerikaanse leverancier levert de regelaar er wel bij en de nederlandse leverancier vermeld er netjes bij dat de regelaar er niet bij zit. Topicstarter heeft hem dus van een derde leverancier afgenomen, waarvan de naam niet in dit topic genoemd is.
Met andere woorden: in dit topic zit helemaal niets wat lijkt op een winkelbespreking. Dat mods niet ingrijpen is wat mij betreft dan ook terecht.