Proboat impulse 17 met brushless motor

Dit was de maiden en nog niet helemaal naar wens, inmiddels de regelaar anders ingesteld en met zwaartepunt gespeeld, het lijkt stukken beter, nu het filmpje nog...... Als ik het zo zie had ik toch een motor met hogere kw waarde kunnen kopen en iets kleiner proppen, nu pichler 2100KV buitenloper, 33mm Graupner prop op 3S, 21000 omwentelingen onder last.

Hallo GJ,

Op het filmpje loopt de boot, afgezien van het lichte wippen, eigenlijk uitstekend.
Nog wat spelen met het zwaartepunt en eventueel één maatje groter proppen (als de motor dat trekt, een 34,5K), verder zou ik er niks meer aan doen.

Ik heb een 2200Kv motor in m'n monohull op 4S, dat gaat inderdaad harder, maar da's een 80 cm polyester romp (Arowana).
Dat soort snelheden zou ik niet willen varen met een ABS bootje, véél te kwetsbaar...

Groeten, Jan.

Hallo, Jan en lex bedankt voor jullie reacties alsnog, beter laat dan nooit ;) ik ben opnieuw vader geworden van een prachtige zoon die helaas veel te vroeg geboren is maar hij doet het uitstekend en heeft nog een tijd te gaan in het ziekenhuis daarom duurde het even tot dat er weer ruimte was om te reageren.

;-)

Orde van de dag, ik hoop dat er mooie wedstrijden en gevechten om de kop zijn geweest op deze NK ronde/dag.

Na het afmaken van het Impulsje hierboven,er is nog wel een nieuwe motor onderweg 3000kv van hetzelfde merk, het volgende na een aanbieding gekregen te hebben gekregen op een CAT ben ik overstag gegaan een Cat. Aangezien er nog veel te leren is en ik diverse processen in het rc powerboten nog nog onder de knie moet krijgen is het een renovatie project geworden van een HK Genesis oud model (varend) en dus geeeeeeeeeen mono.

Orde van de dag, ik hoop dat er mooie wedstrijden en gevechten om de kop zijn geweest op deze NK ronde/dag.

Na het afmaken van het Impulsje hierboven,er is nog wel een nieuwe motor onderweg 3000kv van hetzelfde merk, het volgende na een aanbieding gekregen te hebben gekregen op een CAT ben ik overstag gegaan een Cat. Aangezien er nog veel te leren is en ik diverse processen in het rc powerboten nog nog onder de knie moet krijgen is het een renovatie project geworden van een HK Genesis oud model (varend) en dus geeeeeeeeeen mono.

Een cat is leuk :!: :mrgreen:
Wil je echt lekker kunnen varen is opbouwen als twin wel aan te bevelen , single kan wel maar met electro krijg je dan vaak een beetje zenuwachtige boot. Met een twin opbouw loopt
het een heel stuk stabieler.

Ik heb, in afwachting van de hardware voor mijn cat, mijn impulse nog eens uitgehaald. Omdat ik Egon zijn 4800kv motor ga overkopen kan ik hem evengoed in de impulse steken ;) dus eerst alles afschuren met de dremel. Al snel blijkt dat er op een of andere manier barsten in het ABS zitten. Ik dus alles mooi verder afschuren, en dan matjes er op. Daarna de bovenkant geschuurd en vanbinnen de vuile lijm en olieresten opgeruimd. Dan de zijkanten en bovenkant verstevigd met van die tape met ijzer erin. Ik weet niet of dat zo'n goed idee was maar ja. Dan ineens ook de binnenkant volgeplakt en dan motortje erin esc erin en aansluiten. De koppeling van motor naar de as past wel niet goed, die moet ik dan maar bestellen. De foto's zal ik er straks opzetten.
Mvg toon

Tape met ijzer?
Ik heb er niet veel verstand van, maar word hij dan niet heel top zwaar?

Is het niet gewoon glasweefsel versterkte tape ??
Zoals ze gebruiken voor de montage voor accu's in de onroad...

Veel nut zie ik daar niet in.... Je maakt de boot alleen zwaarder , niet steviger.

Ai, toonchaerle,

Waarom heb je in godesnaam glasweefsel aan de buitenzijde geplakt...?

Daar zul je een hele toer aan hebben om de strakes scherp te krijgen en daar weer een goed varende romp van te maken.

De Duitsers hebben daar een paar mooie termen voor: 'verhünzt', of 'verschlimmbessert'...

Groeten, Jan.

Ik was er bij toen hij de romp heeft beplakt met glasweefsel. Die was heel dun en er kwamen zelfs barstjes in. We hadden dus niet echt veel keuze.

Back