proboat voracity met 160a esc en leopard motor

4mm dat is veel te klein!
Dat moet toch gloeiend heet zijn geworden...warmte dan via de koperen draden tot in je esc.. valt uit of smelt

Ik zou het gewoon bij de 45mm houden...
Die heeft een agressievere pitch dan de meeste props waardoor de snelheid hoger ligt dan de 48mm ondanks de kleinere diameter.

De 48mm zal hooguit iets sneller optrekken vanuit stilstand , maar met een 36" rompje heb je helemaal niet zo'n grote wokkel achter je boot nodig.

dus seaking zet 4 mm stekkers op een 160a regelaar en noemt die dan "pro" : vind ik wel grappig
goeie koppeling : in Duitsland :H&M of modellbaupirat

ps :en solderen van 5.5 mm doe je met een 80 watt bout zodat je niet "papt" maar echt soldeert

en wat ik opvallend vind is dat de esc ook met de standaardschroef snel in safe modus gaat. dat euvel had ik niet met de standaard motor ...
Stroom is evenredig met spoed¹, #bladen¹, spanning², Kv³ en diameter⁴.
Hogere spanningsverliezen door hogere stroom hierbij verwaarloosd.

... met een vergelijkbaar Kv ...
Het geleverde koppel van een motor is gelijk aan stroom/Kv (in SI eenheden).
Het maximale koppel is afhankelijk van maximale stroom.

... en solderen van 5.5 mm doe je met een 80 watt bout zodat je niet "papt" maar echt soldeert
Of nog meer vermogen.
En hoe dikker de soldeerstift, hoe meer warmte opslag zodat stift niet meteen afkoelt bij aanraken van connector.
Veel soldeertips
S39 / S65 en soldeer-vet/pasta zijn grote bagger! - MBF

Connector tests, plus pictures
translate...www.elektromodellflug.de/hochstrom-st.-bu..html
Older version of that page, contains some other connectors
translate...www.elektromodellflug.de/oldpage/hochstromst/hochstromstecker.htm
Excellent site, do have a look at the controller, motor, charger, power supply, battery etc. tests.

DIY connector soldering jig
wattflyer.com/forums/showthread.php?t=79119

Connector soldering videos
www.innov8tivedesigns.com→ resources → video classroom → soldering videos

Laatst bewerkt:
Back